صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کارآموزی مهد کودک آریا

دانلود گزارش کارآموزی مهد کودک آریا

دانلود گزارش کارآموزی مهد کودک آریا مقاله کارورزی دانلود گزارش کارآموزی در مهد کودک کیانا گزارش کارآموزی مهد کودک گزارش کار کارآموزی مهد کودک کارآموزی مهد کودک دانلود رایگان کارآموزی مهد کودک کارآموزی در مهد کودک کارورزی در مهد کودک کارورزی مربی مهد کودک کارورزی مهد کودک گزارش کارورزی در مهد کودک گزارش کارورزی از مهد کودک گزارش کارورزی مهد کودک

Aria kindergarten internship report

مقدمه
کودکان در سالهای پیش از دبستان به علت خصوصیات سنی خود نیاز به فضای مناسب برای کار ، فعالیتهای گروهی و حرکت دارند وآموزش در این سالها بیشتر بصورت بازی ، مشاهده وتجربه است . مهدهای کودک افزون بر داشتن مربیان خوب وبا تجربه ، بدلیل ویژگیهای خاص خود به فضای مناسب برای بازی وفعالیتهای گروهی وحرکت دارند ومکانی که برای احداث مهد کودک در نظر گرفته می شود باید تامین کننده مسائل ایمنی ، بهداشتی آسایش کودکان باشد وبهتر است در جوار فضاهای سبز ، آموزشی ومسکونی احداث شود.


۱)فضای بازی کودکان با هدف پرورش خلاقیت قوه ابتکار ، باید از یک قسمت اصلی وچند فضای جانبی تشکیل شود که فعالیتهای اصلی ودست جمعی مانند سرود خوانی ، قصه خوانی وبازی با اسباب بازی در آن انجام گیرد

۲)در مهد کودک باید قفسه های طبقه بندی وقابل دسترسی برای کودکان جهت نگهداری کاغذهای رنگی ، آبرنگ ، مداد رنگی وجود داشته باشد.

۳)میز وصندلی قابل شست وشو ومتناسب با اندازه های کودک نیز باید درنظر گرفته شود

۴)رنگ آمیزی دیوارها باید زیبا ، زنده ، روشن وقابل شستشو باشد

۵)ایجاد فضای سبز در محوطه باز مهد کودک به لحاظ حفظ سلامت محیط ضروری است در فضای بازی از وسائل بازی مانند تاب ، سرسره ، چرخ وفلک استفاده گردد تا نیازهای کودکانه او را ارضاء کند وعضلات کودک رشد کند تا بتواند به توانایی های خود بیافزاید .

۶)ایجاد فضای بی خطر برای خواب کودکان ، لازم است محل خواب واستراحت با توجه به نیاز مبرم به آموزش وسکوت ، بهتر است که در جوار ویژه فعالیتهای هنری باشد که به طور نسبی از سر وصدای کمتری برخوردارند.

۷)باید به درجه حرارت ، نور ، صدا ورنگ نیز توجه شود.

۸)در محل خواب کودکان تخته خواب باید با نرده محافظت شود

۹)وسائل بازی که در اختیار کودکان قرار می گیرد می بایست از لحاظ جنس رنگ از موادی ساخته شوند که سلامت کودک را به خطر نیندازند

۱۰)در انتخاب تسهیلات شست وشو باید اندازه کودک رادر نظر گرفت در این صورت کودکان می توانند براحتی از آن استفاده کنند

۱۱)یکی از عملکردهای سالن های چند منظوره در مهد کودک صرف غذا است لذا کودکان می توانند به عنوان غذا خوری از این فضا استفاده کنند این محل باید تا حدالامکان نزدیک آشپزخانه باشد واز سرویسهای بهداشتی ومحل رفت وآمد کارکنان به دور باشد همچنین برای تغذیه همزمان کودکان باید گنجایش استقرار صندلی ومیز نهار خوری به تعداد کودکان را داشته باشد .

۱۲)کودکان باید طی روز از فضای آزاد استفاده کنند و با وسایل بازی همچون تاب و چرخ وفلک بازی کنند

۱۳)در یک مهد کودک باید اسباب بازی مناسب سن کودکان چون پازل ، لگو ، مکعب ، عروسک به تعداد مورد نیاز موجود باشد

۱۴)در صورت تعبیه پله تا حد امکان باید ارتفاع آن کم باشد محل ورود پله هایی که در دسترس کوکان می باشد باید با حفاظ و فلزی و چفت مطمئن مسدود گردد .

۱۵)در انتخاب مکانهای هنری دو عامل مدنظر قرار می گیرد : ۱) دارا بودن چشم انداز مناسب و زیبا که تا حد امکان روبریو سبز و باز باشد . ۲) فعالیتهای هنری ، به طور نسبی در آن صورت گیرد . فعالیت های عمومی و انفرادی با هدف افزودن به یادگیری کودکان، تقویت حس همکاری و کنجکاوی از دو قسمت تشکیل شود .

بخشی به فعالیتهای جمعی مانند خواندن و نوشتن می پردازد و بخش دیگر که به انجام کارهایی نظیر، نقاشی، کار دستی و خانه سازی با بلوک و … اختصاص می یابد.

۱۶)مربی خوب : (کودک به محبت نیاز دارد . مربی می تواند این احساس را به کودک بدهد و بداند که چگونه با کودک ارتباط برقرا کند . مربی می تواند به کودک اعتماد به نفس و قدرشناسی یاد بدهد

۱۷)آموزشی خانواده : در سالهای شکل گیری شخصیت کودک یعنی همان ۶ سال اول زندگی اول و موثرترین مربی مادر است . از این رو مادران باید مجهز به شیوه های علمی کودک با شند .آموزش مادر کمک می کند که با کودکان خود رفتار مناسب او داشته باشند وبه بروز خلاقیت او کمک نمایند فعالیت های مراقبت برای رشد و تکامل کودکان خردسال موجب پشتیبانی درست از کودکان خردسال شامل کار کردن با والدین به خصوص مادران برا ی افزایش مهارتهای تربیتی آنان مناسب با نیازهای خاص رشد کودکان است


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود