دانلود گزارش کارآموزی کارگاه تراورس

دانلود مقاله کارورزی با عنوان دانلود گزارش کارآموزی کارگاه تراورس در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۵۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


مقدمه :
اگر بگوییم تکلونوژی جهان امروز را صنعت برق تشکیل داده است سخنی است که گزاف نگفته ایم. از کوچکترین وسایل زندگی تا پیچیده ترین ابزار وسایل صنعتی که تمام این وسایل و ابزار گفته شده تمام صنعت برق تشکیل داده است.
بطوریکه برق از دوشاخه الکترونیک و فورت تشکیل شده است ، که بنا به ضرورت در این تحقیق در زمینه برق قدرت تالیف شده است.
بطورکلی شرکت تهیه و تولید تراروس بتونی در زمینه تهیه و تولید تراورس جهت جایگزینی تراورسهای چوبی که در سال ۱۳۰۰ توسط شرکتهایی مانند ( فرانسه و آلمان ) ساخته شده است و چارت این کارخانه بصورت زیر می باشد.

خط تولید اصلی
خط تولید مواد اولیه

مکان جغرافیایی
نخستین مسئله ای که هنگامی احداث یک کارخانه پیش می آید گزینش جای آن است . مسئله گزینش جای آن است. مسئله گزینش جای کارخانه هم در مورد احداث کارخانه های نو پیش آید و هم موقعی که یک کارخانه موجود تصمیم به گسترش تولید خود می گیرد . در مورد اخیر باید نیکی ها و بدهای گسترش تولید در جای موجود و یا در جای جغرافیایی دیگر ارزیابی وسنجیده می شود. جای جغرافیایی کارخانه برروی بسیاری از عواملی که در موفقیت و سود آن دخیل هستند تاثیر می گذارد. بطور کلی می توان گفت که مناسب ترین جا برای احداث یک کارخانه جائیست که در آنجا هزینه ها تولید هر واحد فرآورده   کمترین باشد.
هرچند که گزینش های کارخانه بر پایه معیارهای اقتصادی دلخواه صاحبان صنایع انجام می گیرد، دولت بعلت اولویت های اقتصادی یا اجتماعی و حق سیاسی خود، با وضع مقررات ، محدودیتهایی برای صاحبان صنایع در گزینش جای کارخانه بوجود می آورد. مهمترین عوامل محدود کننده که دولت را وادار به دخالت در امر گزینش می کند از قرار زیرند
ـ جلوگیری از تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ و پیوامون
ـ نابسنده بودن خدمات شهری ، مانند آب و برق و حمل و نقل و غیره
ـ ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها
ـ جلوگیری از تراکم مهارت و خدمات صنعتی در شهرهای بزرگ و محروم شدن نقاط دیگر کشور
ـ جلوگیری از وابستگی صنایع به بازار شهرهای بزرگ و در نتیجه عدم توجه به ایجاد شبکه پخش سراسری
آ ـ گزینش منطقه جغرافیایی
گزینش جای کارخانه باید در دومرحله انجام گیرد. نخست باید منطقه جغرافیایی مناسب راگزید و سپس در آن منطقه به جستجوی مناسب ترین شهر ، روستا یا محل پرداخت . برای گزینش منطقه باید کلیات زیر رادر نظر گرفت.
۱ ـ مناسب بودن نوع فرآورده در آن منطقه . کناره های خلیج فارس برای قایق سازی ،‌ لوازم ماهیگیری ، کنسرو ماهی ، گیلان و مازنداران و لرستان برای صنایع چوبی ،‌ اصفهان برای صنایع فولادی و کرمان برای صنایع که از مس تغذیه می کنند . الی آخر.
۲ ـ وجود وسایل ترابری لازم . صنایع که از مواد سنگین وارداتی تغذیه می کنند ، در نزدیکی بندرها یا در امتداد شاهراههای منتهی به بندرها ، صنایعی که متکی به تماس با خارج هستند در دسترس فرودگاهها ، و برای صنایع که وابسته به خدمات و تامین مواد و وسایل که از شهرهای بزرگ هستند و صنایعی که فرآورده های شان در سراسر کشور پخش شود ، و خود خطوط زمینی و هوایی ، راه آهن ، راههای کامیون رو و غیره.
۳ ـ وجود امکانات رفاهی . برای صنایع که متکی به نیروی انسانی و مدیریت و کادر ماهر وارداتی از تهران یا شهرهای بزرگ دیگر هستند ، دسترسی به شهرهای بزرگ و وسایل رفاهی و تفریهی اهمیت دارد تا کارکنان به ماندن در منطقه رغبت بیشتری نشان دهند.
۴ ـ مقررات تشویقی دولت و نهادهای دولتی ، گاهی امتیازاتی که دولت برای صنایع که در برخی مناطق ایجاد می شود . تعیین می کند جبران بسیاری از دشوارهای و هزینه های بالاتر احداث و اداره کارخانه در آن منطقه را می کند . اینگونه امتیازات معمولا” بصورت معافیتهای مالیاتی ، وام بانکی بیشتر و دراز مدت یا با بهره کمتر ، زمین رایگان ، تخفبف در خدمات و اعضار موقت است . مثلا” وزارت دارایی برای برخی مناطق معافیت مالیاتی ۵ ساله و برای برخی مناطق دیگر معافیت ده ساله اعطا می کرد. برای آگاهی از مقررات دولت باید به وزارت های صنایع یا اداره های صنایع استان مراجعه و با مسئولان مشورت کرد. گاهی فرمانداری ها نیز برای رونق دادن به اقتصاد محلی امتیازاتی برای صاحبان صنایع نو قابل می شود.

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی
فصل دوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته کارآموز
شرح حال تراورس بتونی
آزمایشگاه
عناصر تشکیل دهندد تراورس
طریقه کار با دستگاه میکسر بصورت دستی
آزمایش دانه بندی
آزمایش مقاومت
مقاومت بتون
جدول میزان مواد تشکیل دهنده بتون
کارگاه مواد اولیه
آرماتورهای پرچ شده
سنگ شکن
کارگاه تراورس
چرثقیل سقفی
دستگاه کشش
میکسر
ویبره
بخار
چرثقیل دروازه ای
فصل سوم : آزمون آموختها و نتایج و پیشنهادات
آموخته ها
نتیجه
پیشنهادات


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 56

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط