صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران

دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران

دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران دانلود مقاله کارورزی دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران در شهرداری دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران ساختمان بتنی دانلود گزارش کارآموزی رشته مهندسی عمران گزارش کارآموزی شهرداری رشته عمران گزارش کارآموزی برای رشته عمران گزارش کارآموزی رشته مهندسی عمران نمونه گزارش کارآموزی رشته عمران گزارش کارآموزی رشته عمران

Civil Engineering Internship Report

دانلود کارآموزی رشته عمران

مقدمه :
در روز اول کارورزی با محیط دفتر آشنا شدیم . سپس پس از گرفتن کروکی زمین ، کم کم شروع به ترسیم پلان مسکونی نمودیم . پس از کشیدن نقشه بطور دستی و مشخص نمودن قسمت ها و فضاهای مختلف ، تغییراتی در نقشه دادیم و به نحوی رفع اشکال نموده و شروع به ترسیم اصلی نمودیم . و نقشه را توسط AUTO CAD رسم کردیم.


پس از ترسیم کلیه قسمت های مورد نیاز ، یعنی پلان ، پلان فونداسیون ، نمادها و برش و … قسمت اولیه کار به پایان رسید . سپس شروع به ترسیم پلان مسکونی دیگر نمودیم و مطابق نقشه گذشته ، کلیه کارهای این نقشه را نیز به اتمام رساندیم
از روز دهم کم کم مشغول کار در محیط کارگاه شدیم یعنی همان زمین مورد نظر برای اجرای ساختمان .
پس از بازدید از زمین و مطابقت دادن با کروکی کارهای مورد نیاز را شروع کردیم که به شرح زیر می باشد .


آشنایی با محل کارورزى:
دفتر فنى پارسه خرمدره در تاریخ ۱۳۷۷ تأسیس شده . این دفتر واقع در شهرستان خرمدره جزء سهامی خاص می باشد و کارهای فنی و مقاله های زیادی را اجرا و به اتمام رسانده اند از جمله فعالیتهای این دفتر : به اتمام رساندن مقاله های سبز کشت ، به اتمام رساندن مقاله کارخانه مینو ، به اتمام رساندن مقاله های مسکونی و … می باشد .


بازدید زمین و آماده سازى
قبل از شروع هر نوع عملیات ساختمانی باید زمین محل ساختمان بازدید شده ووضعیت و فاصله آن نسبت به خیابان ها و جاده های اطراف مورد بازرسی قرار گیرد و همچنین باید محل چاه های فاضلاب و چاه آب های قدیمی و مسیر قنات های قدیمی که ممکن است در هر زمینی موجود باشد تعیین شده و محل آن نسبت به پی سازی مشخص گردد و در صورت لزوم می باید این چاه هابا بتن یا شفته پر شود . و سپس نسبت به ریشه کنی ( کندن ریشه های نباتی که ممکن است در زمین روئیده باشد ) آن محل اقدام شود و خاک های اضافی به بیرون حمل گردد . و بالاخره باید شکل هندسی زمین و زوایای آن کاملاً معلوم شده و با نقشه ساختمان مطابقت داده شود .


پیاده کردن نقشه
یعنی انتقال نقشه ساختمان از روی کاغذ به روی زمین با ابعاد اصلی ( یک به یک ) بطوریکه محل دقیق پی ها و ستون ها و دیوارها و عرض پله ها و … روی زمین بخوبی مشخص باشد باید سعی شود حتماً در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه پی کنی استفاده شود . برای پیاده کردن نقشه در پلان های معمولی و کوچک از متر و ریسمان بنایی استفاده گردد .


پس از داشتن یک امتداد ساختمان می توان به کمک متر و ریسمان و کمک گرفتن از رابطه فیثاغورث امتداد دیگر را بدست آورد و بدین ترتیب کل زمین را مشخص نماییم .
بعد از اتمام کار پیاده کردن نقشه و قبل از اقدام به گود برداری یا پی کنی حتماً باید اندازه های پیاده شده را کنترل نماییم تا حتی المقدور از وقوع اشتباهات احتمالی جلوگیری کنیم .


خاکبرداری
اصولاً پی کنی به ۲ دلیل انجام می شود :
الف ) دسترسی به زمین بکر : با توجه به اینکه کلیه بار ساختمان بوسیله دیوارها یا ستون ها به زمین منتقل می شود ، در نتیجه ساختمان باید روی زمینی که قابل اعتماد بوده و قابلیت تحمل بار ساختمان را داشته باشد بنا گردد .
ب) برای محافظت پایه ساختمان : در این مورد حتی در بهترین زمین ها نیز باید حداقل پی هایی به عمق ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر حفر کنیم .


ابعاد پی
عرض و طول و عمق پی ها کاملاً به وزن ساختمان و قدرت تحمل خاک محل ساختمان بستگی دارند .
پس از تکمیل برداشت خاک و تکمیل شدن ابعاد پی ها و شناژها ، اقدام به بتن ریزی در کف پی به ارتفاع ۱۰cm می نماییم . به این بتن اصطلاحاً بتن مگر می گویند . بتن مگر به ما کمک می کند که سطحی صاف داشته باشیم و اینکه بتن اصلی ما با خاک مخلوط نشود .


عمق پی های نواری
در زمین های خوب حداقل عمق پی های نواری در حدود ۵۰cm می باشد و اگر در این عمق به زمین بکر نرسیده باشیم باید عمق پی را تا زمین بکر ادامه داد و یا از روش های دیگر مثل شمع کوبی استفاده نمود .  زیر به مختصری ازعناوین و چکیده آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است :
دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران


فهرست مطالب
مقدمه
آشنایی با محل کارورزى:
بازدید زمین و آماده سازى
پیاده کردن نقشه
خاکبرداری
ابعاد پی
عمق پی های نواری
عرض پی ها
لایه های پی نواری
شفته ریزی
خاک مناسب
آهک
آهک شکفته
آب
کرسی چینی
شناژ
قالب بندی ( کفراژ بندی )
آرماتور بندی
بتن
قشر ماسه سیمان زیر و روی قیر گونی
ایزولاسیون ( عایق رطوبتی )
ملات ماسه سیمان برای پوشش روی قیر و گونی
دیوار
برای جداسازی قسمت های مختلف ساختمان
دیوارهای حمال
تیرچه
بلوک
میلگردهای ممان منفی
میله گرد حرارتی
کلاف عرضی
قلاب اتصال
بتن ریزی
این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود