صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کارآموزی در لیتوگرافی

دانلود گزارش کارآموزی در لیتوگرافی

دانلود گزارش کارآموزی در لیتوگرافی گزارش کارآموزی لیتوگرافی و چاپ گزارش کارآموزی لیتوگرافی مقاله کارآموزی لیتوگرافی مقاله کارورزی در لیتوگرافی مقاله گزارش کارآموزی در لیتوگرافی مقاله کارورزی در لیتوگرافی مقاله کارورزی در لیتوگرافی گزارش کارآموزی لیتوگرافی

Apprenticeship in lithography

 

موضوع : گزارش کارآموزی در لیتوگرافی

« چکیده »
لیتوگرافی تصویر شرکتی گرافیکی است که کارکنان این شرکت به انواع طراحی و چاپ های دیجیتال میپردازند . چاپ ، طراحی و چاپ انواع بیلبورد تبلیغاتی . عکس بر روی پارچه های خاصی با نام بنر از جمله فعالیتهای این شرکت می باشد .
فعالیت من به عنوان کارآموز در این شرکت طراحی به کمک نرم افزار فتوشاپ ، کرل و کار با دستگاه Image بود که در ابتدا مراجعه کننده پس از درخواست کار به مسئول مربوطه کار را برای طراحی به طراحان سفارش می کرند . سپس طراحان شروع به طراحی طرح اولیه می کردند سپس طرح در فتوشاپ طراحی کامل و رنگ آمیزی می شد بعد از آن پس از گرفتن تأییدیه از مشتری کار برای چاپ فرستاده می‌شد . قسمت طراحی شامل قسمتهای مختلفی بود که هر کدام توسط یکی از نرم افزارهای فردی هند ، corel,freehand وفتوشاپ انجام می شد هرکس مسئول کار بر روی یکی از قسمتهای کار چاپی بود به همین دلیل کار با نظم خاصی پیش می رفت .
شناسایی رنگهای مناسب و طرح کار و نوآوری همه بر عهده طراحان بود ولی بنا به درخواست خود مشتری طرح پیشنهادی خود را نیز مورد بررسی قرار می دادند . اگر کار مناسب چاپ بود که برای چاپ فرستاده می شد و اگر اشکالاتی در آن بود که قابل رفع و ترمیم بود این تغییرات روی آن اجرا می شد و کار بنا به سلیقه مشتری برای چاپ فرستاده می شد .
گاهی اوقات مشتری یک طرح آماده را فقط برای چاپ می آورد و درخواستی برای طراحی نداشت در این هنگام طراحان تنها وظیفه بررسی ابعاد و پسوند فایل و مناسب بودن آن برای چاپ را بر عهده داشتند در واقع یک بازنگری کلی بر روی کار انجام میدادند تا در هنگام چاپ مشکلی پیش نیاید یا موجودیتهای کار برای چاپ مغایرتی با دستگاه چاپی نداشته باشد .
در ادامه آموخته های خود را که در این مدت درباره نرم افزار فتوشاپ و ابزارها و افکتهای طراحی آموختم را جمع آوری و در ادامه مطلب قرار دادم .

فتوشاپ معمولاً از برنامه هایی است که روی اکثر کامپیوترها می توان یافت . کپی آن را به قیمت خنده دار ۲۵۰۰ تومان همه جا یافت می شود و تازه اگر CD محتوی آن جای خالی داشته باشد ، فروشنده خجالت هم می کشد . نگارش فتوشاپ ۷ اشکال داشت و بعداً یک وصله با شماره v.o.1 برایش درست کردند اما ندیدم که کسی فتوشاپ ۷٫۰٫۱ را بتواند روی کامپیوترش راه بیاندازد . اما آنها هم که توانستند آن را راه بیاندازد زیاد صفا نکردند . چون دو سه ماه بعد نگارش دیگری از فتوشاپ در بازار ظاهر شد به نام Photoshp 7 ME (ME سر نام Middle Eastern (خاور میانه ای ) است) . این نگارش فتوشاپ کاملاً درست کار می کند و این حسن را هم دارد که در ویندوزهای عربی یا فارسی شده ، می تواند این زبان ها را به کار گیرد .خواهم گفت که با فتوشاپ ME در کدام سیستم عامل ها و چگونه می شود کار کرد .
فتوشاپ نرم افزاری است برای کار با تصاویر نقشه بیتی (Bitmap) است . این گونه تصاویر ، جدول مرتبی از نقاط مربع شکل رنگی اند که کنار هم قرار می گیرند . فتوشاپ را بسیاری افراد ، برای نقاشی کردن هم به کار می برند . کار با ابزار آن بسیار آسانتر از ابزار واقعی است و قلم موهای آن را می توان به شیوه ای حرفه ای به کار گرفت . بسیاری آن را برای نقاشیهای خلاقانه و تصویر سازی به کار می گیرند این امر به خصوص در میان آمریکایی ها ، بسیار رایج است .
اگر با عکاسی و مفاهیم آن آشنا باشید و بخصوص در تاریکخانه کار کرده باشید و از ترفندهای تاریکخانه ای مطلع باشید ، مسلماً در کار با فتوشاپ موفقیت بیشتری خواهید داشت .برخی کارها را نیز تنها با فتوشاپ می توان انجام داد و بیرون از آن یا ناممکن است و یا بسیار مشکل . اصلاح یا روتوش عکس و ترکیب چند عکس و تصویر با همدیگر و نیز کار روی تصاویر دوربین های دیجیتال که این روزها زیاد شده اند نیز در فتوشاپ جایگاه خود را دارد .

فتوشاپ را در چه کامپیوترهایی به کار اندازیم
فتوشاپ و اصولاً کلیه نرم افرارهایی که با تصویر سروکار دارند به کامپیوتر قوی نیاز دارند و هرچه این برنامه بیشتر پیشرفت می کند حداقل نیازمندی کامپیوتری اش بیشتر می شود . یعنی کار با آن نه تنها خیلی آسان نیست ، بلکه خیلی ارزان هم نیست . این روزها وقتی یکی از سیستم های وینتل (ویندوز روی پروسسور اینتل) را می خرید ، حداقل ویندوز ۹۸ و ۱۶ مگابایت حافظه RAM را روی آن می یابید .اما اگر فکر می کنید ، با چنین مقدار حافظه ای می توانید کار تصویری کنید بهتر است از خیرش بگذرید . ویندوز ۹۸ با ۳۲ مگابایت حافظه ، تازه نفس کشیدن را یاد می گیرد . فتوشاپ ، خود گرسنه RAM است و میزان این گرسنگی با افزایش حجم فایل تصویری بیشتر هم می شود . اما چقدر؟
فتوشاپ ۶ که خیلی هم برنامه نجیبی بود با ۶۴ مگابایت حافظه RAM کارشما را راه می انداخت و هرچه حافظه را بیشتر می کردید ، از شما بیشتر سپاسگزاری می کرد و برایتان سنگ تمام می گذاشت . اما فتوشاپ ۷ ، دیگر حداقل ۱۲۸ مگابایت حافظه را می خواهد و کمتر از این ، اصلاً حرفش را نزن . اما اگر برای سرما گرما مقدار حافظه را به ۱۹۲ مگابایت برسانید ، اخلاقش بهتر می شود و اذیتش کمتر ، بنابراین تا هر کجا زور جیبتان می رسد ، حافظه بخرید . البته مژده بر شما این که حافظه هم این روزها ، قیمت گذشته را ندارد و ارزانتر و سریعتر است . پردازنده های پایین تر از پنتیوم در وینتل ها بسار کندند و به درد ویندوز ۱/۳ می خورند و بس . برای فتوشاپ ۶ حداقل پردازنده قابل تحمل ، پنتیوم با سرعت ۲۰۰ مگا هرتز بود ولی نگارش ۷ با این که روی کامپیوتر پنتیوم III شما را زمین نمی اندازد و کار می کند ، اما زیاد هم تن به کار نمی دهد بنابراین برای این که راضی اش کنید که خوب کار کند ، باید به او پنتیوم ۴ بدهید .


تعداد صفحات : 94 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود