صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کارآموزی در شرکت غذایی

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت غذایی

Internship report on Food Company

دانلود گزارش کارآموزی در شرکت غذایی

فصل اول:
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
۱-فصل اول

۱-۱-تاریخچه فعالیت شرکت

شرکت پیچک در تاریخ ۲/۱۲/۱۳۴۸ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و طی شماره ۱۳۷۵۰ مورخ ۲/۱۲/۱۳۴۸ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

شرکت در تاریخ ۱۳/۱۲/۱۳۶۹ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و در تاریخ ۱۶/۵/۱۳۷۲ به شرکت سهامی عام تبدیل شده است. مرکز اصلی شرکت در تهران، خیابان باقرخان، خیابان دکتر قریب شماره ۱۳۷ و محل کارخانه در شهریار، قریه بردآباد واقع است.

فعالیت اصلی شرکت
موضوع فعالیت شرکت طبق ماده(۳) اساسنامه عبارت از تهیه و تولید انواع مواد غذایی عملیات دامداری، کشاورزی، باغداری، ساخت انواع کنسرو، غذاهای منجمد، ایجاد سردخانه جهت نگهداری فرآورده های فوق و میوه تازه و واردات ماشین آلات، مواد اولیه مورد نیاز شرکت و صادرات است.

به موجب پروانه بهره برداری شماره ۳۶۰۵۰۹ مورخ ۳۰/۱۲/۵۴ که توسط وزارت صنایع صادر شده، بهره برداری از کارخانه شرکت با ظرفیت ۱۸۰۰ تن در تاریخ ۳۰/۱۲/۵۴ آغاز شده است.
وضعیت اشتغال

متوسط تعداد کارکنان دائم و موقت طی سال به شرح زیر بوده است:

سال ۱۳۸۲                                   سال ۱۳۸۲
نفر                                             نفر

کارکنان دائم              ۸۵                                            ۹۰
کارکنان موقت           ۳۵                                              ۱۸
۱۲۰                                           ۱۰۸
مبنای تهیه صورتهای مالی
صورتهای مالی اساساً بر مبنای بهای تمام شده تاریخی تهیه و در مواد مقتضی از ارزشهای جاری نیز استفاده شده است.

۳-۱-شرح مختصری از مکان کارآموزی
مشخصات تولیدی شرکت:

تولیدات شرکت را محصولات غذایی و سبزیجات منجمد تشکیل می دهد که در بسته بندیهائی به صورت قوطی، شیشه و یا پلاستیک عرضه می گردد. این محصولات در حال حاضر شامل کنسرو (ماهی تن، خورشت قرمه سبزی، خورشت قیمه سیب زمینی، لوبیا چیتی با گوشت و سس، لوبیا سبز و نخود فرنگی) کمپوت، خیارشور، سس مایونز و انواع سبزیجات منجمد(باقلا و لوبیا سبز، نخود فرنگی، پیاز و بامیه) می باشد که به صورت مرحله ای و انبوه تولید می شوند.

اغلب محصولات به تبع مواد اولیه نیاز در ساخت آنها در فصلهای بخصوصی از سال تولید شده و طی سال به فروش می رسند در نتیجه برنامه ریزی خرید مواد اولیه مورد نیاز و عقد قراردادها در زمان مناسب و وجود سرمیاه در گردش کافی، از عوامل مهمی است که در میزان تولید محصولات دخالت مؤثر دارند.

عملیات تولیدی در پنج کارگاه تولیدی «تن ماهی»، «کنسروهای گوشتی»، «سبزیجات منجمد و کنسورهای غیر گوشتی»، «سس مایونز» و «همبرگر و کباب لوله ای» انجام می شود.

فصل دوم:
ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته کارآموزی

۱-۲-اصول و مبای کلی حسابها
اصول و اهداف کلی حسابها، ایجاد امکان طبقه بندی و تفکیک حسابها به منظور جمع آوری و کنترل اطلاعات و ارقام مالی و تهیه و ارائه گزارشات و اعمال کنترلهای داخلی می باشد. حسابهای شرکت با خصوصیات سادگی، سهولت و انعطاف پذیری طراحی خواهند سد به نحوی که بتوان علاوه بر محاسبات مربوط به تعیین قیمت تمام شده محصولات در مقاطع ضروری، قابلیت کنترل بر مواد مصرفی و هزینه ها و مغایرت مربوطه را امکانپذیر ساخت.

۲-۲-اصول و مبانی کلی حسابهای مالی

حسابهای دارائیهای ثابت شرکت بر اساس نوع و یا داویر استفاده کننده تنظیم شده است. بر همین اساس وسائط نقلیه بر مبنای نوع و سایر دارائیهای ثابت بر اساس محل استقرار داویر استفاده کننده تفکیک گردیده اند. مظر به اینکه احتمال فقدان اطلاعات لازم در طبقه بندی دارایئاهای ثابت مطابق حسابهای تنظیمی در برخی از موارد وجود خواهد داشت لذا جهت هر یک از گروه دارائیها ثابت فوق که این احتمال وجود دارد یک حساب تحت عنوان «تفکیک نشده» ایجاد خواهد شد که این حساب تا هنگام تفکیک کامل آن گروه بر اساس طبقه بندی جدید مورد استفاده واقع میگردد.

از آنجائیکه سیاست کلی و متداول شرکت وصول مبلغ فروش قبل از صدور صورتحساب و تحویل کالا و نتیجتاً به صورت پیش دیافت میباشد، ثبت حسابداری مربوطه از طریق حساب جاری مشتریان انجام میپذیرد.

در مواردی نیز که فروش اعتباری بوده و یا وصول مبلغ فروش پس از صدور صورتحساب می باشد، ثبت حسابداری از طریق جاری مشتریان بعمل خواهد آمد. در پایان سال مالی مانده بدهکار هر یک از مشتریان به حساب بدهکاران تجاری و یا مانده بستنکاری آنها به حساب پیش دریافتها منتقل خواهد شد.

در صورت تشخیص مدیریت و به منظور ایجاد امکان کنترل صحیح و منطقی بر موجودیهای شرکت برخی از گروههای موجودی به دو بخش اقلام عمده و جزئی قابل تفکیک می باشد. اقلام عمده از طریق ایجاد کارت حسابداری انبار کنترل و هزینه مصرف آنها به هنگام استفاده، در حسابهای مربوط حسب مورد منظور خواهد شد. مصرف اقلام جزئی بر اساس بودجه در پایان هر ماه به حساب هزینه منظور شده و تعدیلات لازم در پایان ماه و همچنین سال مالی س از شمارش عینی به عمل خواهد آمد. تفکیک موجودیهای شرکت به اقلام عمده و جزئی با استفاده از دستورالعملی که به همین منظور تهیه می گردد به عمل خواهد آمد.

در نظام پیشنهادی حساب صندوق حذف گردیده و پرداختهائی که در حال حاضر توسط صندوق انجام می گیرد از طریق حسابهای تنخواه گردان مورد ثبت قرار خواهد گرفت. همچنین کلیه دریافتها عیناً در همان روز یا روز بعد به حساب بانک واریز و در حساب جاری شرکت ثبت میشود

۳-۲-کلیات تولید
محصولات تولیدی شرکت عبارت از انواع کنسروهای گوشتی و غیر گوشتی، فرآورده‌های گوشتی، سبزیجات منجمد، کمپوت، خیارشور و سس مایونز میباشد که در پنج کارگاه تولیدی «تن ماهی»، «کنسروهای گوشتی»، «همبرگر و کباب لوله ای»، «سبزیجات منجمد و کنسروهای غیر گوشتی» و «سس مایونز» کلاً تحت نظارت مدیریت تولید انجام میشود.

نحوه تولید محصولات به صورت انبوه بر اساس برنامه خرید و رسید مواد اولیه میباشد. شرکت علاوه بر تولید محصولات جهت فروش، سفارشاتی نیز از بعضی ارگانهای دولتی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تولید محصولات کارمزدی با کیفیت اختصاصی دریافت مینماید. انجام خدمات تولیدی کارمزدی در اغلب موارد با دریافت مواد اولیه از جانب مشتریان صورت می پذیرد.

برنامه تولید با توجه به عوامل زیر توسط مدیریت کارخانه برای مقاطع سالیانه تعیین و ابلاغ میشود. لکن، طی سال با توجه به سهمیه شرکت از مواد اولیه و امکانات خرید مواد اولیه غیر سهمیه ای امکان تغییرات در مقدار تولیدات پیش بینی شده وجود دارد.
۱-   ظرفیت تولید واقعی ماشین آلات
۲-   میزان مواد اولیه و بسته بندی موجود و قابل دسترس با توجه به سهمیه شرکت و امکانات خرید

مواد اولیه و بسته یندی مورد مصرف کارگاههای تولیدی از انبارهای مربوط روزانه درخواست و تحویل شده و محصولات تولیدی پس از گذراندن دوره قرنطینه(محصولات با بسته بندی قوطی) و قبل از مرحله اتیکت زنی به انبار محصول تحویل می گردد. مرحلع اتیکت زنی گرچه جزئی از مراحل تکمیل تولید است ولی در حال حاضر توسط پرسنلی که در اختیار انبار محصول قرار دارد انجام میشود.

ضایعات ایجاد شده در کارگاه های شرکت به دو دسته تقسیم می شوند:ضایعات دست اول مربوط به ابتدای خط تولید بوده و اصطلاحاً ضایعات اول خط نامیده می شوند. این ضایعات شامل ضایعات ماهی، گوشت، قوطی، درب قوطی، شیشه، درب شیشه، پیاز و سبزیجات خام و خیار میباشد. تعدادی از اقلام ضایعاتی از جمله ضایعات ماهی و شیشه قابل فروش و بقیه ضایعات اول خط دور ریختنی میباشند. ضایعات دسته دوم مربوط به ضایعاتی است که در طول خط تولید ایجاد می شود که در مراحل مختلف تولید امکان به وجود آمدن آنها میرود اینگونه ضایعات در صورتیکه قابل برگشت به خط تولید باشند، مجدداً مورد استفاده قرار میگیرند و در صورتیکه غیر قابل استفاده باشند جزء ضایعات تولید محسوب می گردند.

فهرست مطالب
عنوان
۱- فصل اول: آشنای کلی با مکان کارآموزی
۱-۱-تاریخچه
۲-۱-نمودار سازمانی
۳-۱-شرح مختصری از مکان کارآموزی
۲- فصل دوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته
۱-۲- اصول و مبانی کلی حسابها
۲-۲-اصول و مبانی کلی حسابهای مالی
۳-۲- کلیات تولید
۴-۲- اصول و عوامل قیمت تمام شده
۵-۲- عوامل قیمت تمام شده
۱-۵-۲-مواد اولیه و بسته بندی اصلی
۲-۵-۲-سربار(هزینه های تولید)
۶-۲-ضایعات تولیدی
۷-۲-مراکز هزینه
۱-۷-۲-مراکز هزینه(دوایر) تولیدی
۲-۷-۲-مراکز هزینه (دوایر) تشکیلاتی
۸-۲-اصول و مبانی کلی بودجه و استانداردها
۹-۲-محاسبه قیمت تمام شده استاندارد تولیدات
۱۰-۲-اصول و مبانی کلی روشها
-فصل سوم:آزمون آموخته ها و نتایج آشنایی با شرکت صنایع غذایی پیچک
۱-۳-فعالیت مالی
۱-۱-۳-دایره دریافت و پرداخت
۲-۱-۳-دایره صدور اسناد و دفترداری
۲-۳-شرایط اجرای نظام حسابداری مالی (صنعتی)
۳-۳-حسابها
۴-۳-روشها
۵-۳-توضیح فرم سند حسابداری
۶-۳- تعریف عملیات مختلف مالی و انجام ثبت حسابداری و تعیین چگونگی شناسایی سود و بستن حسابها                                                                                            ۲۸
۷-۳-تعیین کنترلهای داخلی لازم در مراحل مختلف
۱-۷-۳-نحوه کنترل داخلی
۲-۷-۳-دریافتها
۸-۳-خلاصه اهم رویه های حسابداری
۱-۸-۳-موجودی مواد و کالا
۹-۳-نسبتهای مالی
۱-۹-۳-نسبتهای نقدینگی
۲-۹-۳-نسبتهای سرمایه گذاری
۳-۹-۳-نسبتهای سودآوری
۱۰-۳-عملکرد مالی شرکت
۱-۱۰-۳-سود و زیان
۲-۱۰-۳-ترازنامه
۴-فصل چهارم:انتقادات و پیشنهادات
۱-۴-انتقادات و پیشنهادات
۵-فصل پنجم:پیوست
۱-۵-فرم پیشرفت کارآموزی (فرم شماره ۱ و۲)
۲-۵-فرم پایان دوره کارآموزی
۳-۵-فرم شرح گزارش ماهانه
۴-۵-فرم نظرات و پیشنهادات
۵-۵-صورت هزینه تنخواه گردان
۶-۵-برگ پرداخت طی اسناد بهادار
۷-۵-عملکرد مالی شرکت (سود و زیان، ترازنامه)
۸-۵-نسبتهای مالی
۹-۵-نمودار مقدار واقعی فروش
۱۰-۵-فرم سند حسابداری
۱۱-۵-سر فصلهای حسابداری

این فایل شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد که با فرمت ( word ) در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )


تعداد صفحات : 47 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,