صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله کارآموزی اصول اجرای یک ساختمان بتنی

دانلود مقاله کارآموزی اصول اجرای یک ساختمان بتنی

دانلود مقاله کارورزی با عنوان دانلود مقاله کارآموزی اصول اجرای یک ساختمان بتنی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


 مقدمه:
انجام طراحی برای اجرای بنائی است که بتوانندوظایف مورد انتظاررا به خوبی به انجام برساند واجرای طرح یعنی اینکه باید اهداف از پیش تعیین شده ای را که در طراحی مد نظر بوده است جامه عمل بپوشانید.در کل اجرای طرح یعنی عینیت بخشیدن به آن طرح مطابق نقشه ها و مدارک اجرایی است که حاصل دید و تفکر طراح میباشد.
هربنا ازلحظه شروع به آن تالحظه ای که به بهره برداری میرسد،یکسری مراحل کلی که باید طبق برنامه زمانبندی خاص توسط ناظر و پیمانکار اجرا شود .
این مراحل عبارتند از:
۱ـ برنامه ریزی
۲ـ طرح محاسبه
۳ـ اجرا ونظارت بر اجرا
۴ـ کنترل کیفیت
۵ـ آغاز بهره برداری
۶ ـ راه اندازی
که پس از انجام این مراحل وحصول اطمینان از قابلیت بهره برداری از آن در اختیار استفاده کنندگان گذاشته شود.
در مراحل که در فوق ذکر شد برای انجام این موارد یک سری ظوابط خاصی نیز باید مدنظر گرفته شود که عبارتند از:
۱ ـ طرح در چهار چوب فنی باشد
۲ ـ اقتصادی بودن طرح
۳ ـ از لحاظ زییست محیطی مورد توجه باشد
۴ ـ زیبایی طرح
۵ ـ اثرهای اجتماعی وسیاسی

رعایت این ضوابط در این و عملکرد آتی بنا و عمر مفید آن مؤ ثر میباشد،اما بیشترین اثر مربوط به مرحله اجرا و نظارت میباشد به طوری که تجربه نشان می دهد که اکثر کاستی ها وعمر مفید بنا ها درگیر همین مرحله اجراو نظارت می باشد. دراین مقاله به طور خلاصه اجرای سازه بتنی می باشدموردبررسی قرارمی گیرد.تضمین کیفیت ازطرف اجراکننده در روند ساختن بناها و به جای مفهوم کنترل کیفیت توسط دستگاه نظارت که در عمل بخش عمده وظایف دستگاه اجرا و دستگاه نظارت می باشد که در هم ادغام است .در واقع دستگاه بر حسب وظیفه ای که دارد سعی می کند طرحی که اجرای آن به اوسپرده میشود بر مبنای نقشه ها وبا رعایت مشخصات طرح بسازد که مسئولیت او به اجرای کار طبق نقشه هاو مشخصات درزمانی مشخص ومعمولا با هزینه ای معین محدود می شود.اجراکننده درچهار چوب مسئولیت خود به مدیریت زمان مدیریت برنامه و سرمایه می پردازد و مدیریت کیفیت را بدون اینکه به تأمین کیفیت مطلوب بی توجه باشد به دستگاه نظارت واگذار می کند و دستگاه نظارت درستی انطباق کاربا نقشه ها ومشخصات فنی فارغ از چگونگی تهیه طرح و بدون وارد شدن در جزئیات انتخاب روش اجرای کیفیت مصالح وکار انجام شود رادرچهارچوب مدارک اجرائی طرح ،کنترل و مشخصات فنی و برنامه زمانبندی اجرا را پی گیری می کند و اجازه داده تا کار ادامه دهد و در این روش کار دستگاه اجراکننده و دستگاه نظارت همزمان نمی باشد و رفت وآمدهای متعددی را بین دو دستگاه بوجود می آوردو مدت اجرای طرح را افزایش می دهد.اما به منظور بهره برداری سریع از کاربریهای مجموعه در حال ساخت وصرفه جویی وقت با مدیریت زمان ،سرمایه،کیفیت به صورت مشترک توسط دستگاه اجرا کننده ودستگاه نظارت صورت می گیرد .

-روش اجرای طرح ساختمان وپیمان:
برای اجرای یک طرح ساختمانی معمولا عوامل متعددی دست به دست یکدیگر داده وبا مشارکت و همکاری تک به تک آنها که وابسته و ملزوم یکدیگر هستند باعث می شوند که ابنیه ساختمانی به مرحله اجرا درآید از جمله میتوان به مشارکت صاحبکار،کار فرما،مجری طرح،ناظر ، پیمانکاران جزء ، سازندگان مصالح و لوازم و فروشندگان آنها ، تولیدکنندگان، فروشندگان و اجاره دهندگان تجهیزات ونیروی انسانی، نهادهای مدیریت شهری وادارات دولتی را شامل می شود.

-مشخصات کارگاهها:
کارگاه ساختمانی اصولا به محلی اطلاق می شود که عملیات بنائی و ساخت لوازم و نیم رخهای مورد نیاز به کار برده می شود ودر کارگاه با وسایل وابزار ومصالح گوناگونی سر کار دارند. برنامه ریزی کارگاهی باید طوری باشد که هنگام کار یا تخلیه مصالح مزاحمتی برای همسایگان وسایرین ایجاد نشود وازکارهای پرسروصدادر شب خودداری شود.( در صورتی که کارگاه در شهر باشد ). این مجموعه واقع درمجتمع صنایع فولاد اهواز می باشد.
در کارگاه پیمانکار موظف است وسایل فوق را متناسب با نوع کار فراهم نموده و به وسیله مسئولان فنی خود صحت عملکرد وسایل حفاظتی را مرتبا مورد بررسی قرار گیرد.

چند مورد از موارد ایمنی درکارگاه عبارت است از:
۱ ـ پوشیدن چکمه های لاستیکی ودرصورت نیازچکمه های ضدضربه.
۲ ـ داشتن کلاه ایمنی برای کارگرانی که درطبقه های تحتانی کار میکنند.
۳ ـ داشتن لباس مناسب درحین کار.
۴ ـ ایمنی بودن پرتگاههای ساختمان مثلا نسبت به نرده در اطراف راه پله وجلوی آسانسور طبقات.
۵ ـ ایمنی های لازم برای داربست های ساختمان.
۶ ـ داشتن دستکشهای ایمنی حرارتی و ضد برقی برای جوشکاران.
۷ ـ ایمنی از مسیر های اطراف در صورت تردد افراد و یا ماشین که احتمالا در معرض پرتاب مصالح هستند از قبیل نصب سقفهای حفاظتی .
۸ ـ ایمنی درهنگام خاکبرداری .
۹ ـ ایمنی دربه کاربردن وسایل الکتریکی مخصوصا دستگاههای با برق فشار قوی.


تعداد صفحات : 26 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود