صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » کار آفرینی  »  دانلود کارآفرینی بافندگی حلقوی پودی و تاری

دانلود کارآفرینی بافندگی حلقوی پودی و تاری

دانلود مقاله کارآفرینی و طرح توجیهی با عنوان دانلود مقاله کارآفرینی بافندگی حلقوی پودی و تاری در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۸ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله کارآفرینی بافندگی حلقوی پودی و تاری

مقدمه
بافندگی حلقوی روشی از تهیه‎ی پارچه است. که در این روش، با خمیده کردن طولی از نخ به شکل حلقه، و عبور حلقه‎ها از داخل یکدیگر با شیوه‎های مختلف، پارچه  تولید می‎شود. هنر بافتنی دستی و اتصال و درگیری نخ‎ها با یکدیگر از هنرهای بسیار قدیمی است که به قرن‎ها قبل از میلاد مسیح باز می‎گردد. آثار به دست آمده در مصر که متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد می‎باشد، پیشرفته بودن این هنر دستی را، در آن زمان، نشان می‎دهد.

اولین دستگاه بافندگی حلقوی پودی را در سال  ۱۵۸۹، شخصی به نام ویلیام‎لی در انگلستان اختراع کرد. سرعت این دستگاه ده برابر بیش‎تر از سرعت تولید بافت با روش بافتنی دستی بود.  اختراع این دستگاه باعث پیشرفت و تکامل بافندگی حلقوی شد. ساخت اولین دستگاه بافندگی حلقوی تاری نیز در سال ۱۷۷۵ انجام گرفت.

صنعت بافندگی حلقوی به دو قسمت مجزای بافندگی حلقوی تاری و بافندگی حلقوی پودی تقسیم شده است. سازندگان ماشین‎آلات نیز هر یک، فناوری خاص خود را دارند و غالباً خصوصیات بافت‎ها و موارد مصرف تولیدات آن‎ها نیز با هم متفاوت است.

در بخش بافندگی حلقوی پودی، در این کتاب، سعی شده است هنرجویان عزیز با اصول اولیه‎ی بافندگی حلقوی پودی آشنا شوند. لذا در مورد هر یک،‌ توضیحات مختصری به شرح زیر داده شده است.

در فصل اول: تعاریف بافندگی حلقوی پودی و تاری، تفاوت و مصارف هر یک، تعاریف اصطلاحات متداول، انواع سوزن، انواع حلقه و چگونگی تشکیل هر یک توسط سوزن‎ زبانه‎دار در ماشین‎های حلقوی ارائه شده است.

و فصل دوم به معرفی انواع ماشین‎های بافندگی حلقوی پودی و توضیح مختصری راجع به هر یک، عوامل اصلی بافت، عملیات بافندگی، بافت‎های پایه و محاسبه‎ی تولید و وزن اختصاص یافته است.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه  .. ۱
بافندگی حلقوی پودی  ۳
بافندگی حلقوی تاری  . ۴
مقایسه‌ی بافندگی حلقوی پودی و تاری و مصارف هر یک  .. ۴
سوزن و انواع آن  . ۶
گیج ماشین  .. ۱۲
انواع حلقه  . ۱۳
طرز تشکیل حلقه‌ی بافت به وسیله سوزن زبانه دار  ۱۳
ساختمان حلقه بافت  .. ۱۵
اصطلاحات متداول در بافندگی حلقوی پودی  .. ۱۶
ماشین های گردباف یک سیلندر مجهز به سوزن زبانه دار  .. ۱۸
ماشین های گردباف دوسیلندر مجهز به سوزن زبانه دار  .. ۲۵
راه اندازی کارگاه حلقوی پودی (تریکوبافی)   ۳۱
هزینه های ثابت  . ۳۲


تعداد صفحات : 38 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود