دانلود مقاله مکانیابی سیستم های قدرت وتوزیع و نیروگاهها در محیط GIS

Distributed power systems and power plants in GIS mapping project

دانلود مقاله مکانیابی سیستم های قدرت وتوزیع و نیروگاهها در محیط GIS

مقدمه ای بر GIS
یک سیستم اطلاعاتی است که پردازش آن بر روی اطلاعات مکان مرجع یا اطلاعات جغرافیایی است و به کسب اطلاعات در رابطه با پدیده هایی می پردازد که به نحوی با موقعیت مکانی در ارتباط اند. به کار گیری این ابزار با امکان استفاده از شبکه های اطلاع رسانی جهانی، یکی از زمینه های مناسب و مساعد در جهت معرفی توان ها و استعداد های کشور در سطح جهانی است. گسترش روز افزون شبکه کاربران این سیستم ها از جمله نکات اساسی است که می تواند به قابلیت ها و توانایی های این سیستم بیفزاید. در حال حاضر از این سیستم ها بسته به نیازهای هر منطقه یا کشور در بخش های مختلف (مانند مطالعات زیست محیطی، برنامه ریزی شهری و خدمات پستی، مطالعات جمعیتی و مدیریت تأسیسات شهری مثل برق، آب، گاز و …) استفاده می شود و با گذشت زمان و توسعه سیستم ها، کاربرد GIS به کلیه بخش های مرتبط با زمین گسترش یافته است.
مطالعات حاضر نیز با در نظر گرفتن مسائل فوق در صدد است ضمن معرفی بخشی از توان ها و مزایای این سیستم ها در دسترسی سریع به اطلاعات، تحویل اطلاعات به طور یکجا و با هم، به هنگام سازی، دقت و سرعت بالای عمل، و… کاربرد و نحوه استفاده از آن را در ارتباط با مجموعه اطلاعات علوم زمین مورد بررسی قرار دهد و ارزیابی نماید

تاریخچه ایجاد GIS (مروری بر مطالعات انجام شده)
اولین نمونه از یک GIS ملی، GIS کانادا است که از اواخر ۱۹۶۰ به بعد به صورت پیوسته مورد استفاده قرار گرفته است. در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در فناوری GIS به وجود آمد، به طوری که عبارت « سیستم اطلاعات جغرافیایی» در مورد مجموعه ابزار هایی برای تحلیل و نمایش نقشه ها و ادغام فنون و شیوه های آماری و نقشه ای و کاربرد فراگیر تر آن به ویژه برای تحلیل تأثیرات و خط مشی های دولتی بکار گرفته شد. در حالی که سابقه فناوری GIS در کشور های غربی از جمله کانادا و آمریکا به بیش از ۴۰ سال می رسد، فن آوری GIS در اغلب کشور های جهان سوم بسیار جوان می باشد. از ویژگی های GIS در کشور های غربی هماهنگی بین فناوری و آموزش و کاربرد آن است، در حالی که در کشور های جهان سوم، ورود فناوری قبل از آموزش و مهارت اندوزی مربوط به آن صورت می گیرد.
در ایران اولین مرکزی که به طور رسمی استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی را در کشور آغاز کرد سازمان نقشه برداری کشور بود که در سال ۱۳۶۹ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، عهده دار طرح بکار گیری این سیستم شد. این سازمان در حال حاضر مشغول تهیه نقشه های توپوگرافی ۱:۲۵۰۰۰ از عکس های هوایی با مقیاس ۱:۴۰۰۰۰ می باشد و این فرصتی است برای تبدیل این نقشه ها به ساختار های رقومی و تأسیس پایگاه توپوگرافی ملی که نیاز های کاربران را در زمینه GIS برآورده می کند.
در همین راستا «شورای ملی کاربران سیستم های اطلاعات جغرافیایی» به منظور سیاست گذاری، برنامه ریزی و هماهنگ سازی فعالیت ها در زمینه GIS، تحلیل نیازمندی ها و همچنین بهره برداری شایسته از کلیه ظرفیت های علمی، فنی و نیروی انسانی در راستای ایجاد و بکاری گیری GIS و با توجه به وظایف سازمان نقشه برداری کشور در خصوص تدوین و ایجاد سیستم های اطلاعات جغرافیایی ملی، در دیماه ۱۳۷۲ تأسیس گردیده است.
فعالیت های اجرایی مقاله ایجاد سیستم اطلاعات جغرافیایی در وزارت صنایع و معادن از فروردین ۱۳۷۱ آغاز گردید و هم اکنون از این سیستم به طور گسترده در ارتباط با فعالیت های آن استفاده می گردد.
از دیگر موسساتی که در زمینه این سیستم فعالیت می کند می توان شهرداری تهران، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، موسسه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و سازمان جنگل ها و مراتع را نام برد. در دانشگاه های کشور تاکنون از این سیستم، چنان که باید به عنوان یک فناوری با قبلیت بسیار بالا برای در اختیار قرار دادن طراحی مقاله ها در رشته های مختلف استفاده نگردیده است.

فهرست مطالب
فصل اول (GIS)
آشنایی مختصر با GIS 3
مقدمه ای بر GIS 4
تاریخچه ایجاد GIS 5
عناصر اصلی تشکیل دهنده سیستمهای اطلاعات جغرافیایی ۶
منابع اطلاعات جغرافیایی ، ورودی GIS 8
فرآیند تحلیل اطلاعات در سیستم جغرافیایی ۱۲
کاربردها و توانایی های سیستم های اطلاعات جغرافیایی ۱۵
روش و مدل پژوهش ۱۶
گردآوری اطلاعات ۱۶
اطلاعات مکانی لازم برای ورود به سیستم ۱۸
خروجی ها ۱۹
نقشه های موضوعی و نمودارها ۲۰
جداول ۲۱
فصل دوم
مکانیابی در GIS 23
فصل سوم
سیستم های انتقال قدرت ۲۵
خلاصه ای بر تاریخجه برق ۲۶
آشنایی با مفهوم انتقال و توزیع ۲۷
اجزا تشکیل دهنده پست ۲۹
جبران کننده های توان راکتیو و انواع توان راکتیو ۳۱
اصول کار ترانسفورماتور ۳۲
حفاظت های ترانس ۳۵
انواع زمین کردن ۳۶
ولتاژهای کمکی ۳۷
اندازه گیری ۳۸
اینترلاکها ۳۹
حفاظت ۴۱
عملکرد رله بوخهلتس ۴۲
سیستم آلارم ۴۳
انواع شین و شین بندی در پست انتقال توزیع ۴۵
تاسیسات شبکه انتقال ۴۵
توسعه شبکه های انتقال و فوق توزیع ۴۶
اصلاح و بهینه سازی شبکه های انتقال و فوق توزیع ۴۶
برنامه میان مدت بهبود پایداری و افزایش ایمنی شبکه ۴۸
تعمیرات خطوط انتقال نیرو ۴۸
تجهیزات خطوط و پست ها ی انتقال و فوق توزیع ۴۹
تعیین مسیر خطوط هوایی توزیع ۵۰
فصل چهارم
نیروگاه ها ۵۳
شرایط احداث نیروگاه حرارتی ۵۱
فصل پنجم
مکان یابی سیستم های انتقال قدرت و نیروگاه ها در محیط GIS 56
تجزیه و تحلیل ۵۷
مقاله پیاده ساز ی سیستم اطلاعات جغرافیایی شبکه
انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان فارس ۶۰
منابع و ماخذ ۹۳


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 95

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط