صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پروژه  »  دانلود مقاله علل زمین لرزه ها

دانلود مقاله علل زمین لرزه ها

دانلود مقاله علل زمین لرزه ها علل زمین لرزه های اخیر دانلود جزوه لرزه زمین ساخت دانلود پاورپوینت زمین لرزه مقاله در مورد زمین لرزه مقاله درباره زمین لرزه مقاله ای در مورد زمین لرزه تحقیق مقاله مقاله های زمین لرزه دانلود مقاله در مورد زمین لرزه دانلود مقاله بهسازی لرزه ای دانلود مقاله زلزله

 

Causes of Earthquakes

 

علل زمین لرزه ها
فهرست مطالب
عنوان
علل زمین لرزه ها
نقشه برداری زمین پیمایشی و انباشت آهسته انرژی
بازگشت کشسان
تغییرات در سنگها
تأثیر آب بر سنگهای زیر سطح زمین
زمین لرزه های برخاسته از مخزن و ایمنی سدها
چه چیزی امواج لرزه ای را تولید می کند ؟
منابع راندگی دوقلو :۱۹۷۱ سان فرناندو و ۱۹۹۴ نورثریج
خطرهای حاصل از زمین لرزه ها
انواع خطرها
روان شدن ماسه خیس
محافظت از خود در یک زمین لرزه
زمین لرزه ۱۹۸۳ کوالینگا ، کالیفرنیا
گامهایی برای کاهش خطر برای خانه ها
کمک گرفتن از بیمه زمین لرزه
کاهش ریسک زمین لرزه
پیشرفتهایی در برنامه ریزی و زون بندی
علل زمین لرزه ها
ماهی فروشان در حال فروش گوشت نامازو ( گربه ماهی ) هستند که حرکت اضافی اش در یک زمین لرزه بزرگ ادو (توکیو) آن را به کشتن داده است . مردم به سود جویی از این تراژدی شکوه می کنند .
این احتمال وجود دارد که کل حرکت در هر مکان ( در امتداد گسل در حال گسیختن) یک باره روی نداده باشد ، بلکه طی گامهای بسیار نامنظم پیش رفته باشد .
– اچ.اف.راید، گزارش کمیسیون ایالتی بازرسی زمین لرزه (زمن لرزه ۱۸ آوریل ۱۹۰۶ کالیفرنیا)
زمانی نه چندان دراز پیش از این ، عموم مردم بر این باور بودند که علل زمین لرزه ها ، همیشه در ابهام باقی می ماند فهرست بندی زیرا از ژرفای بسیار زیر قلمرو مشاهده انسان سرچشمه می گیرند . افزون بر آن، برای زمانی طولانی ، دیدگاه متداول آن بود که زمین لرزه ها به عنوان تنبیه خطاهای انسانها پدید می آیند . زمین لرزه شعری که در حدود سال ۱۸۵۰ نوشته شده ، این دیدگاه را چنین خلاصه می کند :
کدام دست پر توان با نیروی ناشناخته را این تکانهای مکرر را می توانند بسازند ؟
آه نه ! صدای پای کفرآمیز ،
زمین آگاه ، ناشکیبا تحمل می کند ؛
و با باری از گناه به خود می لرزد ،
گوری مشترک برای نسل نکوهیده اش فراهم می آورد .
شاعر گمنام
امروزه زمین لرزه ها و بیشتر خصوصیات مشاهده شده آنها با استفاده از نظریه مکانیکی که با عنوان زمین ساخت صفحه ای توسعه یافته ، توضیح داده می شوند . به هر حال ، پیش از توصیف این نظریه زمین شناختی وحدت بخش در فصل ۷، لازم است بدانیم چگونگی امواج لرزه ای در زمین تولید می شوند .
انواع زمین لرزه
نخستین گام به سوی پی بردن به دیدگاه امروزی درباره تولید امواج لرزه ای ، نقد و بررسی ارتباط نزدیک میان بخشهایی از دنیاست که بیشترین خطر زمین لرزه را دارند (شکل ۲-۲) و مناطقی از دنیا که از نظر زمین شناختی جدید و فعال هستند (شکل ۷-۲ و عکسهای ۱۰ و ۱۱). در فصل ۲ مشاهده شد که بیشتر زمین لرزه ها در الگوهای بزر مقایسی روی می دهند که با سیماهای جهانی همچون کوهها ، دره های کافتی ، پشته های میان اقیانوسی ، و گوداالهای اقیانوسی همراه هستند . گسلش جدید در سطح زمین نیز اغلب با زمین لرزه همراه است (فصل ۵). در واقع ، بسیاری از گسترده ترین زمین لرزه های ویرانگر ، مانند زمین لرزه ۱۹۰۶ سان فرانسیسکو ، زمن لرزه زمین لرزه ۱۹۹۵ کوبه (عکس ۷) به وسیله گسیختگی وسیع گسلی تولید شدند .
پیش از ادامه بحث ، دسته بندی زمین لرزه ها بر اساس شیوه تشکیل سودمند است . تاکنون ، متداول ترین آنها ، زمین لرزه های زمین ساختی است . این دسته هنگامی تولید می شوند که سنگها در واکنش به نیروهای مختلف زمین شناختی ، ناگهان می شکنند . زمین لرزه های زمین ساختی ، از نظر علمی برای مطالعه درون زمین و اهمیت اجتماعی عظیم آنها ، مهم هستند زیرا بزرگترین خطر را تحمیل می کنند . در نتیجه ، در بیشتر این کتاب ، با این نوع زمین لرزه سروکار داریم


تعداد صفحات : 79 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود