صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » مدیریت و حسابداری  »  دانلود مقاله رویکرد JIT و تاثیر آن بر فروش و مشتریان

دانلود مقاله رویکرد JIT و تاثیر آن بر فروش و مشتریان

 

 

Sales and Customers

 

رویکرد JIT و تاثیر آن بر فروش و مشتریان


فهرست مطالب
مدیریت موجودی چیست؟ ۱
کارآتر شدن برنامه زمان بندی ۱۴
تعیین موجودی مورد نیاز: ۱۶
نقش ذخیره اطمینان: ۱۷
تحویل محصولات: ۱۸
تدارکات: ۱۹
انواع سیستمهای توزیع: ۲۰
فرآیند تعیین احتیاجات ناخالص تا خالص ۲۲
نقطه سفارش فازی- زمانی (TPOP): 22
مرکز توزیع (DRP) سطح سفر ۲۳
نیازهای ناخالص: ۲۳
موجودی در دست و برنامه ریز شده: ۲۳
نیازهای خالص ۲۴
زمان انتظار: ۲۵
مرحله فاز بندی زمان تعدیل زمان انتظار: ۲۵
صدور سفارش برنامه ریزی شده: ۲۶
تقاضای وابسته: ۲۷
بهبود نگهداری محیط کار: ۲۷
بهبود نقل و انتقال مواد: ۲۸
MRPII، MRPI 33
ترکیب JIT و MRPII 33
موارد برتر نظام تولید به هنگام نسبت به سیستم MRPII: 34
ادغام JIT، MRPII: 35
نخستین روش ادغام JITو MRPII 36
روش  دوم ادغام MRPII و JIT: 37
روش سوم ادغام JITو MRPII : 40
سوابق دقیق فهرست موجودی: ۴۳
سوابق دقیق فهرست موجودی: ۴۴
سفارشات خرید معوقه: ۴۴
زمان انتظار برای تولید هر قطعه: ۴۴
برنامه ریزی مواد و قطعات MRP: 45
برنامه ریزی برای ظرفیت: ۵۰
برنامه ریزی برای توزیع منابع (DRP): 51
منبع مواد اولیه و قطعات: بازرسی مواد وارده: ۵۵
رویه‌های کاری JIT: 59
مدیریت موجودی چیست؟


هدف از مدیریت موجودی جایگزین دارایی بسیار گران قیمتی به نام (موجودی) با دارایی کم قیمت تری به نام (اطلاعات) است. برای تحقق این هدف اطلاعات باید به هنگام، دقیق قابل اطمینان و باهم سازگار باشند. اصلی ترین دلیل برای اینکه باید موجودی تحت مدیریت قرار گیرد  این است که بتوان به مدد این مدیریت اهداف بالقوه متضاد زیر را باهم سازگار نمود


۱-           حداکثر کردن میزان سرویس دهی (خدمات) به مشتری
۲-           حداکثر کردن کارآیی عملیات خرید و تولید
۳-           حداقل کردن سرمایه گذاری بر روی موجودی
۴-  حداکثر کردن سود با دستیابی به اهداف فوق بازگشت موجودی (ROI) و بازگشت دارایی (ROA) افزایش خواهد یافت.
۱-           حداکثر کردن میزان سرویس دهی (خدمات) به مشتری:


علل عمده سرویس دهی ضعیف به مشتری در مقوله تحویل به موقع، مربوط می‌شود به پیش بینی‌های نادرست تغییرات متعدد در سفارشات مشتری و ضعف کلی در مدیریت حسابداری و نه البته تامین کنندگان و بخش خرید نتیجه این مشکلات نگهداری بیش از اندازه موجودی کالا است که سرانجام به کسری موجودی و هزینه بالای محصول و سود حاشیه ای پایین تر منجر می‌گردد برای تعیین سطح سرویس دهی به مشتری نخست باید تعیین کنید که می‌خواهید چند درصد از مواقع کالا به موقع ارسال شود. هر چه دقت پیش بینی فروش محصول خاصی بالا باشد لاجرم خطای پیش بینی مشخصی به مشتری کم تر می‌شود و در اثر نگهداری موجودی کم تر برای ساخت محصولات می‌توان استفاده بهتری از ظرفین ماشین آلات به عمل آورد. نباید موجودی را قبل از نیاز بدان ایجاد کرد تا مجبور نشویم زودتر از موقع نیاز از ظرفیت ماشین آلات استفاده کنیم با داشتن موجودی کم تر عموما فضای کم تری مورد نیاز است و نیز از فضا به موقع ( و نه پیش از زمان مورد نیاز) استفاده خواهد شد.


۲-  حداکثر کردن کارآیی خرید و تولید: در مواردی موجودی به دلیل صرفه جویی در هزینه خرید و تولید نگهداری می‌شود ممکن است برای صرفه جویی در هزینه خرید و یا حمل و نقل به خرید کالاها بیش از مقدار مورد نیاز شود وقتی بیش از نیاز کالا خریداری شود ممکن است منجر به ایجاد مقداری موجودی در انبار شود البته می‌توان توافق نامه‌هایی را منعقد کرد که به حجم سفارشات خرید موسوم هستند بر اساس این توافقات هر چه حجم خرید افزایش یابد میزان تخفیف بالا خواهد رفت و می‌توان همزمان تصریح کرد که سفارشات به همان میزانی تحویل شوند که مورد نیاز هستند


تعداد صفحات : 80 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,