صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی  »  دانلود مقاله روند ساخت لوله در لوله‌ سازی اهواز

دانلود مقاله روند ساخت لوله در لوله‌ سازی اهواز

دانلود مقاله روند ساخت لوله در لوله‌ سازی اهواز
چکیده
در طی انجام این مقاله در کارخانه چهار با بخشهای فرمینگ . جوش . تکمیل و اداره مهندسی تعمیرات کارخانه چهار اشنا شده و این اطلاعات به شکل یک مقاله تحقیقاتی گرد اوری شده است.
مقاله حاضر شامل شرح پروسه تولید و دستگاههای مربوط به بخش بهره لذا برداری می باشد .لذا شرح واحدهای مربوط به بخش بازرسی در مقاله خواهد امد.
در پایان از کلیه مسئولین و کارمندان کارخانه ۴ که مرا در تهیه این مقاله یاری داده اند تشکر و قدر دانی می نمایم.

تاریخچه
شرکت لوله سازی اهواز در اوایل سال ۱۳۴۶ تأسیس و در مهر ماه همان سال با کارخانه تولید لوله از قطر ۲۴ تا ۴۲ اینچ پا به عرصه صنعت کشور گذاشت. سپس با تأسیس کارخانه تولید لولۀ قطرکوچک در بهار ۱۳۴۷ و با تولید لوله هایی از قطر ۶ تا ۱۶ اینچ گستره تولیدات خود را وسیع تر کرد.

برای تسریع تولید لوله و پاسخگویی به نیاز روزافزون کشور در سال ۱۳۵۴ دو کارخانۀ دیگر ۳ و ۴ برای تولید لوله های قطر کوچک و بزرگ بنا گردیدند . در همان سال شرکت برای تقویت توان فنی و به روز نمودن داشته های صنعتی خود عده ای از کارشناسان را برای آموزش به خارج از کشور اعزام نمود.
سال بعد و همزمان با تامین لوله خطوط انتقال گاز به کشور شوروی و با ارتقاء تجهیزات کارخانه تولید لوله قطر بزرگ، این شرکت موفق به تولید لوله تا قطر “۵۶ گردید.
با بوقوع پیوستن انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۷ و پس از آن آغاز جنگ تحمیلی و همزمان با تحریم شدید اقتصادی کشور و خروج کارشناسان خارجی ، شرکت در معرض تعطیلی قرار گرفت. اما پس از این وقفه در روند کاری شرکت در سال ۱۳۶۱ کارشناسان داخلی قادر شدند چرخ های متوقف شدۀ شرکت را دوباره به گردش در آورند.
در اواخر سال ۱۳۶۹ با قبول مقاله بسیار مهم و ارزشمند گاز ترش آغاردالان یکی از فعالیت های چشمگیر شرکت رقم خورد . در جریان این مقاله کارخانه پوشش جهت پوشش کاری لوله های تولیدی بنا شد و توانست در سال ۱۳۷۲ خطوط لوله این مقاله را با کیفیت بالای اجرایی پوشش نماید.
با گذشت یک دهه و به وقوع پیوستن اتفاقات و تحولات صنعتی در کشور، در سال ۱۳۷۹ در راستای طرح خصوصی سازی ، مالکیت شرکت  لوله سازی اهواز به بخش خصوصی واگذار و از زیر نظر وزارت نفت خارج گردید.
این شرکت با تأمین لوله برای مقاله های مهمی همچون فاز ۱ پروژۀ پارس جنوبی به سفارش شرکت پتروپارس، فازهای ۲و ۳ پارس جنوبی به سفارش شرکت توتال فرانسه و نیز فازهای ۴و۵ پروژۀ پارس جنوبی به سفارش شرکت آجیپ ایتالیا توانسته است توانایی همیشگی خود را در پاسخ دهی موفقیت آمیز و به موقع در برابر تقاضای شرکت های مهم داخلی وخارجی به اثبات برساند.
شرکت لوله سازی اهواز با دارا بودن بیش از ۱۹۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص که در دو بخش عملیاتی و ستادی فعالیت می کنند توانسته است با بستن قراردادهایی با کشورهای خارجی در زمرۀ یکی از فعالان صنعتی خاورمیانه به شمار آید.
همچنین با استقرار سیستم یکپارچه کنترل و رد یابی مواد و محصول ( IMTS ) امکان پیگیری و ردیابی محصول و نیز کنترل اطلاعات تولید و پوشش لوله را برای مدیران و اطمینان مشتریان فراهم ساخته است.
امروزه واحد انبار این شرکت با در اختیار داشتن انواع ماشین آلات سنگین و برخورداری از کادر فنی مجرب، توانایی تخلیه و انبارش و تحویل مقدار ۲۵۰۰ تن انواع ورقهای فولادی را به خطوط تولید طی شبانه روز داراست. این بخش با دارا بودن ۵۶۰ هزار متر مربع انبارهای روباز و سرپوشیده استاندارد قادر به دریافت و انبارش ۴۵۰۰ تن انواع لوله های خام و پوششی در طول شبانه روز می باشد و توان آنرا دارد تا انواع لوله های قطر بالا را روزانه به تعداد چهار صد دستگاه تریلر و لوله های قطر پایین را با تعداد یکصد دستگاه به مقاصد مختلف خارج از شرکت بارگیری نماید.
شرکت لوله سازی اهواز با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن انواع لوله های فولادی ، ۴ میلیون متر مربع پوشش خارجی و ظرفیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار  متر مربع پوشش داخلی انواع لوله و با انعقاد قراردادهای تأمین لوله با شرکت های داخلی و خارجی همواره از بازوهای توانمند و پر قدرت چرخۀ اقتصاد کشور محسوب گردیده و امیدوار است با جدیت و کوشش هر چه بیشتر مدیران و پرسنل پر تلاشش مدارج افتخار را همچون گذشته با قاطعیت بپیماید.

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول:
تاریخچه
نمودار سازمانی کارخانه
لیست لوله های موجود
فصل دوم: معرفی کارخانه های موجود در لوله سازی اهواز
۱-۲ کارخانه تولید لوله قطر بزرگ
۲-۲ کارخانه های تولید لوله قطر کوچک
۳-۲ کارخانه های پوشش
فصل سوم: مشخصات مواد مصرفی و دستگاه های مورد استفاده
۱-۳ مشخصات مواد مصرفی
۲-۳ دستگاه های مورد استفاده در کارخانه
فصل چهارم: نحوه کار دستگاه ها و تنظیمات آنها
۱-۴ میز تغذیه (Feed Table)
۲-۴ برش لبه (Edge milling)
۱-۲-۴ شرح عملکرد بخشهای Edge Milling
۳-۴ دستگاه PRE FORMER
۴-۴ دستگاه U-PRESS
۱-۴-۴ شرح کار دستگاه U-PRESS
۲-۴-۴ تنظیمات دستگاه U-PRESS
۵-۴ دستگاه O-PRESS
۶-۴ دستگاه WASH
۷-۴ دستگاه END SQUARING
۸-۴ دستگاه PIPE DRYER
۹-۴ دستگاه جوش داخلی INSIDE WELDER
۱۰-۴ دستگاه جوش خارجی OUTSIDE WELDER
۱۱-۴ دستگاه انبساط لوله EXPANDER
۱۲-۴ دستگاه HYDRO TESTS
فصل پنجم: کنترل کیفیت و پژوهش
۱-۵ تضمین کیفیت
۲-۵ آزمایشگاه کنترل کیفیت
۳-۵ کالیبراسیون
۴-۵ بازرسی مواد و محصولات
۵-۵ واحد پژوهش و توسعه
فصل ششم: تصاویر
منابع و مآخذ


تعداد صفحات : 100 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود