دانلود مقاله توزیع برق داخلی نیروگاه سیکل ترکیبی قم

دانلود مقاله توزیع برق داخلی نیروگاه سیکل ترکیبی قم مقاله مقاله مقاله نیروگاه سیکل ترکیبی مقاله نیروگاه سیکل ترکیبی لامرد دانلود مقاله نیروگاه سیکل ترکیبی مقاله در مورد نیروگاه سیکل ترکیبی مقاله نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود مقاله نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود کتاب نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود مقاله نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود جزوه نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود گزارش کاراموزی نیروگاه سیکل ترکیبی دانلود پاورپوینت نیروگاه سیکل ترکیبی مقاله در مورد نیروگاه سیکل ترکیبی

The internal power supply combined cycle power plant project Qom

 

فهرست مطالب 
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: معرفی نیروگاه سیکل ترکیبی قم
فصل دوم :بررسی نقشه تک خطی نیروگاه قم
فصل سوم :بارهای مصرفی در سیستم مصرف داخلی
فصل چهارم:کابل های نیرو گاهی وتعیین سطح مقطع کابلها
ضمیمه ۱:جداول انتخاب وسایل حفاظتی سیستم الکتریکی
ضمیمه ۲:جداول سطح مقطع مصارف فشار متوسط
ضمیمه ۳:جداول سطح مقطع مصارف فشار ضعیف
ضمیمه ۴: نقشه های تک خطی ومصارف نیروگاه قم
منابع ومآخذ :

 پیشگفتار:
صنعت برق به خاطر نقش زیر بنای و وابستگی زیادی که به کلیه عوامل موثر در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی دارد صنعتی پویاست و اجرای طرح های اساسی انتقال و توزیع نیروی برق نیاز به برنامه ریزی و آینده نگری دارد . از سوی دیگر با توجه به رشد روز افزون جمعیت ، پیشرفت صنعتی کشور ما نیاز به انرژی الکتریکی پیوسته با رشد حداقل ۷ درصد مواجه است و در این راستا احداث نیروگاه های جدید از یک سو و همچنین بهینه سازی نیروگاه های موجود ضروری است . در صنعت برق ترکیب انواع نیروگاه ها و ساختار آنها در تامین مطمئن حداکثر بار و انرژی الکتریکی مورد تقاضا با حداقل هزینه تولید دارای اهمیت بسیاری است . اگرچه نوع انرژی اولیه در دسترس و هزینه تمام شده آن نقش اصلی را در انتخاب انواع نیروگاه ها باز می کند ولی تامین سریع تقاضا و جلوگیری از تحمیل هزینه سنگین خاموشی  به اقتصاد کشور محدودیت های منابع مالی به ویژه ارز خارجی ، نرخ بهره برداری ، عوامل زیست محیطی و بالاخره ضرورت های اقتصادی یا سیاسی در فرآیند انتخاب اثر مهمی دارد . از طرفی تامین مطمئن قدرت مورد نیاز مشترکان بویژه در شبکه سراسری ، مستلزم تنظیم برنامه زمان بندی دقیق برای تعمیرات ادواری ،   پیش گیرانه  و … است .
ضریب ذخیره برق در حالت مطلوب باید از ۱۰ درصد فعلی به سطح ۳۰ درصد افزایش یابد و برای دست یافتن به این رقم باید ضریب توسعه نیروگاه ها ، بیش از رشد مصرف برق باشد ، در حال حاضر میزان تولید انرژی الکتریکی در کشور در سال جاری بیش از ۱۴۲ میلیارد کیلو وات ساعت بر آورده شده است .
سهم نیروگاه های غباری در قدرت کشور ۲/۵۴ درصد – نیروگاه های گاری و سیکل ترکیبی ۲/۲۳ درصد و نیروگاه های برق آبی ۷/۹ درصد و بالاخره نیرو گاه های دیزلی وزارت نیرو ۹/۲ درصد است .
در صنعت برق با دو معضل همواره روبرو هستیم :
اولا : قدرت اسمی واحدهای نیروگاهی برق معمولا توسط سازنده ، بر اساس شرایط متعارف به شیوه         ایده آل تعیین می شود ولی در عمل قدرت یاد شده تحت تاثیر شرایط محیطی ( ارتفاع محل نصب از سطح دریا ، درجه حرارت و رطوبت نسبی ) و همچنین فرسودگی و تغییرات نوع و کیفیت نوع و کیفیت سوخت قابل استفاده نیست . تلفات قدرت عملی با اسمی در مورد توربین های گانه محسوس تر از انواع نیروگاههای حرارتی برق – آبی و دیزلی است .
ثانیا : از مجموع انرژی الکتریکی تولید شده به طور متوسط بالغ بر ۵ درصد آن به مصرف داخلی رسیده و ۹۵ درصد آن به شبکه های انتقال برق تحویل می شود . نزدیک به ۴ درصد انرژی الکتریکی نیز در شبکه های انتقال و نردیک به ۱۰ درصد در شبکه های فوق توزیع برق به صورت گرما اتلاف می شود . بنابراین نزدیک به یک پنجم ظرفیت تاسیسات تولید سوخت معرفی و به طور کلی هزینه های تامین برق به مصارف داخلی و اتلاف در شبکه تعلق می گیرد .
بنابراین انرژی فروش رفته به مشترکین برق در عمل مستلزم تولید نزدیک به ۲/۱ برابر نیاز معرف است .
در همین راستا و با توجه به اینکه نیروگاه های سیکل ترکیبی از جمله نیروگاه های با راندمان بالا می باشند و از آنجا که توجه حداکثر سازندگان را به خود معطوف داشته است .
ایجاب می کند جهت بهینهد سازی عملکرد آن کوشید . تا اولا : بتوان این نیروگاه ها را با هزینه کمتری راه اندازی نمود و ثانیا بتوان با کم کردن « مصرف داخلی » ، راندمان و همچنین تولید انرژی را افزایش داد واین میسر نخواهد بود مگر آنکه اجزاء و نحوه عملکرد آنها را شناخت تا بتوان با نگرش دقیق تری هر یک از اجزاء را انتخاب نمود.

 مقدمه :
عموما در نیروگاه های برق ، سیستم تولید انرژی به صورت خود کار انجام می شود . و برای این منظور به تجهیزات کمکی نیاز است . با طراحی مناسب این تجهیزات ، نه تنها راه اندازی قسمت های اصلی            نیروگاه ها مهیا می شود ، بلکه موجبات مکانیزه شدن سیکل نیروگاه نیز فراهم می گردد . این تجهیزات بسته به نوع نیروگاه ها متنوع هستند . البته بیشترین تجهیزات کمکی در نیروگاه ها ، مربوط به نیروگاه های بخاری می باشد .
اصولا مصرف بخشی از انرژی تولیدی نیروگاه های برق جهت در مدار ماندن وادامه کار واحدها لازم و ضروری است . از این جهت نیروگاه های برق با یک سری مصارف ، به نام مصارف داخلی رو به رو هستند . این مصارف داخلی درصدی انرژی تولیدی نیروگاه ها را به خود اختصاص می دهند . همان گونه که نوع و سیستم های تجهیزات کمکی در نیروگاه های مختلف ، متفاوت است از نظر میزان انرژی مصرفی هم     اختلافات نا چیزی بین نیروگاه های برق آبی کمترین و مصارف داخلی نیروگاه های بخار بیشترین مقدار را دارند که این مصارف را می توان به صورت تقریبی زیر بیان نمود :
۱-    مصرف داخلی نیروگاه های برق آبی : ۴/۰- ۲/۰ درصد
۲-    مصرف داخلی نیروگاه های گازی :۷/۰- ۵/۰ درصد
۳-    مصرف داخلی نیروگاه های دیزلی :۵-۲ درصد
۴-    مصرف داخلی نیرو گاه های بخاری : ۵/۶ – ۵/۴ درصد
۵-    مصرف داخلی نیروگاه های سیکل ترکیبی : ۳- ۴/۲ درصد
لازم به ذکر است که مصرف داخلی نیروگاه های بخاری و سیکل ترکیبی با توجه به نوع سیستم خنک کنندگی فرق می کند .


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 110

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط