دانلود مقاله بررسی میزان توجه جوانان به نقش و حضور امام زمان در زندگی روزمره

مقاله انتظار مهدی اهمیت توجه به امام زمان دانلود مقاله بررسی میزان توجه جوانان به نقش و حضور امام زمان در زندگی روزمره مقاله توجه به امام زمان توجه امام زمان به شیعیان توجه امام زمان به شیعیان مقاله درباره ظهور امام زمان مقاله علائم ظهور امام زمان مقالات ظهور امام زمان مقاله در مورد امام زمان

Imam Zaman

بررسی میزان توجه جوانان به نقش و حضور امام زمان (عج) در زندگی روزمره


فهرست مطالب
مقدمه ۱
فصل اول طرح تحقیق ۴
موضوع و طرح مسئله علمی ۵
علت و اهداف انجام تحقیق۶
فرضیه سازی ۸
تعریف مفاهیم و واژه ها ۹
انتخاب مفاهیم و واژه ها ۱۱
مشکلات و موانع تحقیق ۱۲
فصل دوم پیشینه نظری تحقیق۱۳
بخش اول: جوان و دوران جوانی ۱۴
بخش دوم: اهمیت شکر گزاری و شکر نعمت امام زمان (عج)    ۲۶
بخش سوم: غربت امام ۴۰
بخش چهارم: انتظار فرج ۵۰
بخش پنجم: ارمغان مهدی (عج) ۶۴
بخش ششم: معنای ارتباط و تکلیف منتظران نسبت به حضرت    ۶۹
بخش هفتم: امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج) ۷۷
فصل سوم: خلاصه و نتیجه گیری۸۴
پیوست ها:
نمونه فرم پرسش نامه
جداول و نمودار ها
منابع و ماخذ
مقدمه:
خدایا نمی‌دانم با چه زبانی تو را بستایم، چرا که اگر در عصر جاهلیت چشم به این جهان می‌گشودم، چشمانم در زیر تلی از خاک بسته می‌شد و اگر در عصر بعد از رحلت پیامبر اکرم متولد می‌شدم، شاید من نیز در زمره ی طلحه و زبیر ها قرار می‌گرفتم.
اما چه بگویم از لطف بیکران تو!
چرا که در عصری که متعلق به امام زمان (عج) و نائب بر حقشان است، زندگی می‌کنم، عصر من، عصر ظهور مردی است از سلاله ی پیامبر خاتم (ص) امام خمینی (ره) مردی که آب و آینه و آفتاب در دست داشت. امروزه بشریت منتظر آن جامعه آرمانی و ایده آل است، زیرا که هیچ یک از نظریه های سوسیالیستی مارکسیستی، لیبرالیستی و … نتوانسته است انسان را به آن مدینه فاضله ای که آروز دارد، برساند.
امامت خورشید حیات بخشی است که شیعه با اعتقاد به آن گره خورده و راه خویش را در تاریخ آغاز کرده و از اسلام خلفا و کج راهه ها و بی راهه ها جدا نموده است.
و در این راه رنج ها برده است، تا آنجا که به اعتراف برخی محققان آن قدر که در این راه شمشیر کشیده شده و جان فشانی شده، در هیچ برهه ای از زمان در مورد هیچ یک از دیگر آموزه های دین معنی دیدن بدین حد، شمشیر زده نشده و جان فشانی نشده است و این جان فشانی و اهتمام از آن جا برخاسته که پیامبر اسلام (ص)، آن قدر که به این امر سفارش می کرد به هیچ یک از امور دیگر سفارش نمی‌کرد و آن قدر که برای این مهم از اولین روزهای دعوت علنی تا ‌آخرین لحظات عمرش در بستر بیماری گام بر می‌داشت و اقدام می‌کرد، برای هیچ کار دیگری اقدام و زمینه سازی نمی‌کرد.
امروز و در این نسل ما امامت را پذیرفته ایم، ولی هنوز برای بسیاری از ما، مسئله امامت و بحث امام زمان (عج) گنگ و مبهم است و به صورت میراثی از آن پاسداری می‌شود میراثی که هنوز عمق و ضرورتش را نچشیده ایم.
اگر ما جایگاه امامت را بشناسیم و ضروتش را لمس کنیم بر اساس همان ضرورت وجود امام زمان (عج) را احساس می‌کنیم و از زیر بار اشکال های بنی اسرائیل آزاد می‌شویم و بر اساس همان ضرورت و احساس، به عشقی از امام می‌رسیم.
آن هم نه عشق ساده و سطحی که عشق شکل گرفته و جهت یافته.
در میان امامان شیعه، امام دوازدهم از ویژگی ها و امتیازهای خاصی برخوردار است.
او تنها کسی است که تمامی‌جهان را از عدل و داد سرشار خواهد ساخت، همانگونه که از ظلم و بیداد پر شده است. او کسی است که پیامبر (ص) و همه امامان، از سالیان دور، آمدن او را بشارت می‌دادند و با یاد او و دولت او شیعیان را آرامش می‌بخشیدند.
با امام بودن آثاری دارد و پشت کرده به او غرامتی، کسی با امام نور نباشد، گرفتار امام نار می‌شود و این، سنتی است الهی.
اهمیت مقوله مهدویت و نقش آن در اعتقاد مردم و بررسی آثار روان شناختی، تربیتی و اخلاقی اعتقاد به امام زنده، می‌طلبد تا از هر فرصتی برای پرداختن به این مهم بهره بجوییم و صد البته سینه هزار ساله در یکی دو کتاب هم خالی نمی‌شود، با یکی دو صفحه چه می‌توان کرد؟!


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 98

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط