دانلود مقاله آشنایی با سیستم فایل Ntfs و معرفی ویژگی ها و امکانات به طور کامل

دانلود تحقیق و مقالات رشته کامپیوتر با عنوان دانلود مقاله آشنایی با سیستم فایل Ntfs و معرفی ویژگی ها و امکانات به طور کامل در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۸۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله آشنایی با سیستم فایل Ntfs و معرفی ویژگی ها و امکانات به طور کامل

پیشگفتار
وقتی برای اولین بار ویندوز XP بر روی کامپیوتری نصب می شود، یکی از مسائلی که ذهن را به خود مشغول می کند، سیستم فایل جدیدی به نام NTFS است که می توان از آن استفاده کرد. با اینکه راهنمای ویندوز فواید زیادی را برای NTFS بر می شمرد، انتخاب بین این سیستم فایل و FAT32 با تردید همراه است. بسیاری از کاربران هنگام کار با این سیستم فایل، با مشکلاتی روبرو شده اند و از بکارگیری NTFS ابراز پشیمانی می کنند؛ خلاصه اینکه بسیاری، هیچ دلیل قانع کننده ای برای استفاده از NTFS نمی یابند. بخشی از مشکلاتی که هنگام بکارگیری هر چیز نوی پیش می آید ناشی از عدم آگاهی کافی از جوانب آن و بخشی دیگر ناشی از محدودیت های موجود در آن است. در این مقاله سعی شده است این سیستم فایل از جوانب مختلف بررسی و حتی الامکان محدودیت ها و نکات موجود هنگام استفاده از آن کاملا روشن شود.
در این مقاله، مرجع که تقریبا بیشتر ویژگی های NTFS را پوشش می دهد به عنوان راهنما انتخاب شده و با توجه به آن، تک تک ویژگی ها بررسی شده است. هر ویژگی دقیقا شرح داده و سعی شده است اصطلاحات بکار رفته در توضیح هر ویژگی کاملا تبیین شود. سپس چگونگی استفاده از ویژگی مطرح شده است. البته برای بکارگیری بعضی ویژگی ها اصلا رابط گرافیکی وجود ندارد و برای بعضی دیگر هیچ راهی به جز برنامه نویسی نیست. سعی شده است ریشه ی مشکلاتی که هنگام کار با NTFS پیش می آید کاملا مشخص و راهکارهای پیشگیری از آن مطرح شود. بدین منظور، با جستجو در مراجع مختلف، صفحات اینترنتی حاوی اطلاعات مفید جمع آوری شده و پس از بررسی تعدادی از این صفحات برای تهیه مقاله برگزیده و طبقه بندی موضوعی شده است. پس از آن، مقاله به رشته تحریر در آمده است.
یکی از مشکلات اساسی در مرحله تحریر مقاله، واژه گزینی برای اصطلاحات نوی بکار رفته در متن بوده است. در بعضی موارد ترجمه ی تحت اللفظی اصطلاح، بکار رفته و در بعضی دیگر، واژه یا عبارتی برگزیده شده که هرچند رابطه ی معناداری با اصطلاح لاتین نداشته ولی مفهوم مطرح شده را به خوبی می رسانده است.
در بخش هایی، خواننده برای مطالعه بیشتر به راهنمای یک برنامه یا دستور ارجاع داده شده است. می توان با وارد کردن نام برنامه یا دستور در راهنمای ویندوز و یا اجرای آن و استفاده از راهنمای موجود به همراه برنامه، به مطلب مورد نظر دست یافت. دستورات معمولا در Command Prompt (محیط text) اجرا می شوند. برای اجرای آن در ویندوز XP کافی است از منوی شروع، به All Programs و سپس Accessories اشاره و Command Prompt را اجرا کرد. راهنمای مختصری از هر دستور با وارد کردن نام دستور و پس آن با فاصله، پارامتر /? نمایش داده می شود……..

فهرست مطالب
پیشگفتار
خلاصه
مقدمه
سیستم فایل (File System)
NTFS
FAT32
FAT32 یا NTFS
قابلیت بازیابی (Data Recoverability)
سازگاری و رفع اشکال
قابلیت تطابق بهتر NTFS با درایوهای بزرگ
تبدیل به NTFS
بررسی عمیق تر NTFS
قابلیت بازیابی (Data Recoverability)
انعطاف پذیری در برابر اشکال در ذخیره اطلاعات (Storage Fault Tolerance)
نگاشت کلاسترهای معیوب (Bad-Cluster Remapping)
امنیت اطلاعات (Data Security)
رمزنگاری فایل ها (Encryption)
EFS چگونه الگوریتم «کلیدهای متقارن» را در ترکیب با «کلید خصوصی» بکار می برد؟
Unicode Names
عملیات تبدیل یک فایل رمز شده به رمز نشده و بالعکس
فایل های چند جریانی (Multiple File Streams)
فشرده سازی (Compression)
فشرده سازی NTFS
گزینه ی فشرده سازی NTFS
گزینه ی فشرده سازی فایل های کم کاربرد در برنامه ی Disk Cleanup
فایل های تُنُک (Sparse files)
سهمیه های دیسک (Disk Quotas)
دفترچه ثبت تغییرات (Change Journals)
نمایه سازی (Indexing Service)
ردگیری توزیع شده ی پیوندها (Distributed Link Tracking)
Reparse Points
پیوندهای سخت و نقاط انشعاب (Hard Links and Junctions)
پوشه ها دروازه هایی برای سایر درایوها (Directories as Volume Mount Points)
نسخه های NTFS
ارتقای ویندوز
راه اندازی با چند سیستم عامل (Multibooting)
ویژگی های هر نسخه
فهرست مراجع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 83

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط