صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پزشکی » بهداشت عمومی  »  دانلود پاورپوینت ۹ ماده غذایی که هوش را از بین می برند ۱۲ اسلاید

دانلود پاورپوینت ۹ ماده غذایی که هوش را از بین می برند ۱۲ اسلاید

دانلود پاورپوینت 9 ماده غذایی که هوش را از بین می برند 12 اسلاید

دانلود پاورپوینت ۹ ماده غذایی که هوش را از بین می برند ۱۲ اسلاید

۱- تنقلات غیرطبیعی: برگرها، سرخ‌کردنی‌ها و چیزهایی شبیه آن ما را دچار وسوسه ‌می‌کند، اما خوردن این مواد غذایی باعث انباشته‌شدن چربی‌ها ‌می‌شود. مصرف نامحدود این دسته از خوردنی‌ها مانع تولید «دوپامین» می‌شود که ماده شیمیایی «شادی» در بدن ما است و کاهش آن علایمی را به وجود می‌آورد که با نوسان اخلاقی و افسردگی ارتباط دارد.

۲- محصولات غذایی غنی از قندهای مصنوعی: مصرف بیش از حد قندهای مصنوعی منجر به کاهش تولید یک ماده شیمیایی در مغز می‌شود که به عنوان فاکتور نوروتروفیک مشتق‌شده از مغز شناخته شده است. نبود این ماده باعث اختلال در یادگیری و همچنین به خاطر سپردن می‌شود. طبیعت اعتیاد‌آور شکر عواقب بلندمدتی به‌همراه دارد، به‌طوری‌که بر توانایی یادگیری تأثیر می‌گذارد و مهارت‌های شناختی را تضعیف می‌کند.

۳- مواد غذایی سرخ‌شده: سرخ‌کردنی‌ها به‌عنوان «کمربند سکته مغزی» شناخته شده است. سطوح بالای چربی و کلسترول موجود در مواد غذایی سرخ‌شده، داخل دیواره‌های شریان‌های خون‌رسان به مغز رسوب می‌کند؛ عدم خون‌رسانی کافی در نهایت باعث سکته مغزی می‌شود. بنابراین، هنگامی که رژیم غذایی به‌طور منظم شامل مواد غذایی سرخ‌شده باشد، شما بیشتر با دردسر و مشکلات مواجه می‌شوید.


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود