صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود پاورپوینت معماری شهر مصدر سیتی

دانلود پاورپوینت معماری شهر مصدر سیتی

دانلود پاورپوینت معماری شهر مصدر سیتی

دانلود پاورپوینت معماری شهر مصدر سیتی ۳۳ اسلاید – مقاله رشته مهندسی عمران و معماری
مقدمه:
مصدر سیتی، مقاله شهری زیست پایدار است که هم اینک در خارج از ابوظبی در امارات متحده عربی در حال ساخت می باشد. این شهر قرار است کلان شهری بدون آلاینده کربنی باشد و در مقایسه با دیگر شهرهای هم اندازه خود، به طور قابل توجهی مصرف مقدار آب آن کاهش یابد
این شهر سبز در یکی از سخت ترین محیط زیست های طبیعی در جهان، یعنی در بیابان ساخته شده است.
در اوج تابستان، دمای هوا در وسط روز به ۲۴ درجه سانتی گراد می رسد، اما وقتی بادهای خشک بیابانی را نیز بر این شرایط اضافه کنیم، احساس می کنیم که دمای هوا ۶۰ درجه است.
مصدر سیتی، نمونه ای از زندگی زیست آگاهانه در محیط زیست بدون کربن، و شهری بسیار ایده آل در سطح جهان است زیرا تمیز، زیست سازگار، هماهنگ و زیباست.
این شهر طوری طراحی شده که محل اصلی برای فن آوری های پیشرفته زیست پایدار و توسعه راه حل های انرژی باشد، و به همین خاطر جایی است برای مؤسسات برجسته تحقیقاتی در سطح بین المللی و تجارت هایی در این زمینه و دیگر زمینه ها.
تصور کنید… جایی که بدون هیچ هزینه ای برای محیط زیست، بر چالش زندگی در شرایط اقلیمی سخت فائق جایی که همه مزایا برای زندگی در قرن ۲۱ را دارد اما عاری از اضطراب های موجود در شهرهای قدیمی قرن ۲۰ است.آمده است.
شهری که می تواند تا قرن ۲۲ دوام آورد و مدلی باشد برای زندگی زیست پایدارجایی که در آن ترافیکی نباشد. جایی که ایمن است و تمیز تا کودکان در آن رشد کنند و خانواده ها رونق گیرند و جوامع شکوفا شوند. محیط زیستی را تصور کنید با میدان های شکوهمندی مشابه جنوب اروپا با شبکه پیچیده ای از خیابان های پر سایه در شهرهای عربی.مرکزی برای تلاش های علمی جهان، شهری که محل آزمایش آینده بشریت است. جایی که افراد، شرکت ها، و سازمان ها متعهد هستند تا راه حل هایی برای یکی از حادترین مسائل دوران ما بیابند.

موقعیت شهر
مصدر سیتی، در ۱۷ کیلومتری ابوظبی، پایتنخت امارات متحده عربی ساخته شده، و یکی از اصلی ترین مراکز اقتصادی و فرهنگی این کشور به شمار می آید.
این دو شهر توسط یک سیستم راه آهن سبک به همدیگر متصل هستند و این به ۶۰ هزار کارگر امکان می دهد که روزانه به این مرکز زیست سازگار رفت و آمد کنند.
این شهر مقاله ای است از شرکت انرژی آینده ابوظبی مشهور به مصدر که تحت مالکیت امارات متحده عربی است.
کل این شهر رو به شمال شرقی است تا جریان بادهای خنک شب در این شهر، بیشترین مقدار باشد و قرار گرفتن آن در معرض بادهای گرم روز کاهش یابد.
همچنین در اطراف آن دیواری است برای محافظت بیشتر در مقابل بادهای شدید و لذا یک محوطه ۶ کیلومتری به شکل مربع در اطراف آن هست. در نتیجه مصدر سیتی، از آب و هوایی بی همتا برخوردار است، با دمایی نسبتاً مناسب.


تعداد صفحات : 33 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود