دانلود پاورپوینت سونامی فقر و تضعیف توسعه به همراه فایل WORD

دانلود تحقیق و مقالات رشته اقتصاد و حسابداری با عنوان دانلود پاورپوینت سونامی فقر و تضعیف توسعه به همراه فایل WORD در قالب ورد و پاورپوینت و قابل ویرایش و در ۲۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود پاورپوینت سونامی فقر و تضعیف توسعه به همراه فایل WORD

بخشی از متن مقاله
سونامی فقر و تضعیف توسعه
پدیده فقر فقط مختص کشورهای فقیر و جهان سومی نیست و در کشورهای پیشرفته جهان نیز به صورت یک پدیده آسیب شناختی به چشم می خورد. با آنکه در این کشورها اغلب با برنامه های تامین اجتماعی و سیاست های موسوم به پرداخت برای رفاه توانسته اند آن را به نحو موثری مهار کنند اما مطالعات بازگوی افزایش نگران کننده تعداد فقیران در این قبیل کشورها است.
فقر یکی از بزرگ ترین و آسیب زاترین نابسامانی های اجتماعی عصر ماست، چندان که می توان گفت بسیاری از آسیب ها و نابسامانی های اجتماعی دیگر به طور مستقیم ناشی از فقر است. از فقر، جهل و ناآگاهی و انواع انحرافات اجتماعی از قبیل جنایت ها و تبهکاری ها، فساد، دزدی، فحشا، هتک حرمت های اخلاقی، فرمان پرستی و از رهگذر آن، استبداد و یکه تازی و فاشیسم و آزادی ستیزی می زاید. در واقع هر آنچه موجب تباهی انسانیت و زوال کرامت انسانی انسان است، زاییده فقر است و بدا بر ما که در عصر و جهانی زندگی می کنیم که بر حسب گزارش های جهانی، در آن «بیش از یک چهارم مردم جهان در حال توسعه در فقر به سر می برند. حدود یک سوم از این جمعیت (۳/۱ میلیارد نفر) با درآمدی کمتر از یک دلار در روز زندگی می کنند. توسعه انسانی ۱۹۹۷ف
پدیده فقر فقط مختص کشورهای فقیر و جهان سومی نیست و در کشورهای پیشرفته جهان نیز به صورت یک پدیده آسیب شناختی به چشم می خورد. با آنکه در این کشورها اغلب با برنامه های تامین اجتماعی و سیاست های موسوم به پرداخت برای رفاه توانسته اند آن را به نحو موثری مهار کنند اما مطالعات بازگوی افزایش نگران کننده تعداد فقیران در این قبیل کشورها است. مثلاً مطالعات تانسند (دهه ۱۹۸۰) نشان می دهد که حدود یک پنجم مردم بریتانیا فقیرند.
تامل در پیامدهای مستقیم و نامستقیم فقر نشان می دهد بهبود وضعیت جهانی بیش از هر چیز مستلزم بهبود وضعیت زندگی این جمعیت انبوه است که اغلب برای فرار از گرسنگی به هر خواسته یی تن می دهند و از انجام هیچ منکر و عمل ناپسندی روی برنمی تابند و برای پر کردن شکم و تضمین بقا از ارتکاب به هیچ جنایتی خواه در حق محیط زیست و خواه در حق جامعه و فرهنگ و جامعه زیان ابایی ندارند. به همین لحاظ است که صاحب نظران توسعه پایدار نخستین شرط توسعه پایدار را در هر جامعه یی کاهش فقر و توانمندسازی فقرا می دانند.
فقر یک پدیده چندبعدی است و همین ویژگی موجب می شود شناخت آن دشوار و گاه به اصطلاح سهل و ممتنع باشد. اگرچه به نظر می رسد ابعاد فیزیکی و مادی فقر را به سهولت می توان تشخیص داد ولی تشخیص و احصای ابعاد فکری و فرهنگی آن و به ویژه سنجش مولفه هایی نظیر بی قدرتی، احساس فرودستی، انفعال، عدم امنیت، محرومیت و تبعیض که همزادهای اجتماعی فقر تلقی می شوند به سادگی امکان پذیر نیست.
اصطلاح خط فقر که از اواخر قرن نوزدهم و از جلد هفدهم مطالعات مشهور چارلز بوث «کار و زندگی مردم در لندن» (۱۹۰۳ – ۱۸۸۹) رواج یافت، وسیله یی برای سنجش فقر است و براساس آن می توان تعداد فقرا را در هر جامعه محاسبه کرد. خط فقر اغلب مبتنی بر داده های درآمد یا مصرف است و مردم آنگاه فقیر محسوب می شوند که معیار زندگی محاسبه شده برای آنان زیر سطح حداقل تعریف شده (خط فقر) قرار داشته باشد. به سخن دیگر خط فقر ارزشی از درآمد یا مصرف ضروری برای «حداقل استاندارد تغذیه» و «سایر ملزومات زندگی» است.
برای درک بهتر ماهیت فقر فقیران را در سه زیرگروه طبقه بندی می کنند؛
۱) فقیران مزمن،
۲) فقیران مرزی
۳) فقیران جدید.
فقیران مزمن کسانی هستند که سطوح درآمدی آنها مداوماً زیر خط معین شده براساس تعریف استانداردهای حداقل است. فقیران مرزی کسانی هستند که حسب مورد و اغلب به صورت فصلی بسته به شرایط اقتصادی و وضعیت اشتغال و بیکاری در جامعه این سو یا آن سوی (زیر یا بالای) خط فقر تعریف شده قرار می گیرند و بالاخره فقیران جدید کسانی هستند که قبلاً بالای خط فقر زندگی می کردند اما بسته به روند کلی فعالیت های اقتصادی در جامعه به تدریج به زیر خط فقر رانده می شوند. وضعیت این گروه چالش انگیزترین موقعیت ها را در هر نظام اجتماعی به وجود آورده و اغلب بحرانی ترین و بازدارنده ترین شرایط را در راستای نیل به توسعه پایدار پدید می آورد. و ……. ………

فهرست مطالب
سونامی فقر و تضعیف توسعه
کمتر از یک درصد؛ گرسنه واقعی
فقر مالی و اقتصادی به عنوان گسترده ترین بعد نابرابری
منابع و مآخذ


فرمت فایل: WORD و PPT

تعداد صفحات: 20

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط