دانلود پاورپوینت سازمان های بین المللی

دانلود پاورپوینت سازمان های بین المللی
این پاورپوینت در ۷۲ اسلاید به صورت کامل مقوله سازمان های بین المللی را توضیح داده و چند نمونه سازمان بین المللی را مورد بررسی قرار داده را توضیح داده است.
سازمان های مورد بررسی قرار گرفته شده:
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحدfao
صندوق بین المللی پول
IMF
مرکز بین‌المللی برای حل و فصل منازعات
سرمایه‌گذاری:
(ICSID)
موسسه مالی بین المللی :
(IFC)
بانک جهانی :
(World Bank)

FAO فائو
Food And Agriculture Organization Of The United Nations.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد

مقدمه
یکی از سازمان های تخصصی سازمان ملل است و به مثابه یک مجمع بین المللی بی طرف است که تمام کشورها اعم از توسعه یافته و در حال توسعه در آن حضور دارند و در جهت بهبود کشاورزی ، جنگلبانی ، شیلات و دست یابی به تغذیه مناسب علی الخصوص در کشورهای فقیر و در حال توسعه برنامه ریزی و سیاستگذاری می کند .
فائو علاوه بر این یک مرجع علمی و تخصصی سازمان ملل متحد است که در حال حاضر ۱۹۲ کشور در جهان عضو این سازمان هستند . مقر سازمان فائو در شهر رم پایتخت ایتالیا می باشد .

مبنای پیدایش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد
اساس شکل گیری حقوقی سازمان کشاورزی و تغذیه جهانی به یک نهاد بین المللی دیگری بنام مؤسسه جهانی کشاورزی برمی گردد که پیش از این سازمان در صحنه روابط بین الملل وجود داشت این مؤسسه قبل از جنگ جهانی اول بوجود آمده بود اما به جهت ضعف آن به جهات مختلف و عدم پاسخگویی به نیازهای جدید بین المللی در ارتباط با کشاورزان و تغذیه جهانی به این نتیجه رسید که این نهاد قادر به برآورده کردن نیازهای  بین المللی در ارتباط با کشاورزان و تغذیه جهانی نیست .
و به همین دلیل در بهار سال ۱۹۴۳ با دعوت فرانکلین روزولت کنفرانس بین المللی در خصوص کشاورزی و تغذیه جهانی در شهر ویرجینیای آمریکا و با شرکت تعداد زیادی از کشورهای جهان برگزار شد و این زمانی بود که هنوز جنگ جهانی دوم پایان نیافته بود .
نتیجه این نشست بین المللی تصویب طرحی بود که در آن بر ایجاد زمینه لازم برای دسترسی مردم دنیا به زمین کشاورزی و همکاری بین المللی تأکید شده بود . موضوع دیگری که بطور صریح در این مصوبه اشاره شد توسعه جهانی به لحاظ از بین بردن سوء تغذیه و رهایی مردم دنیا از گرسنگی بود که از وظایف اصلی دولت ها در این مصوبه تلقی گردیده است . همچنین نتیجه دیگر این نشست تشکیل کمیسیونی جهت تنظیم پیش نویس اساسنامه سازمان جدید بود .
سرانجام طرح تأسیس سازمان جهانی فائو در اولین اجلاس که از ۱۶ اکتبر تا اول ژانویه ۱۹۴۵ در کشور کانادا برگزار گردید با امضاء نمایندگان ۴۴ کشور شرکت کننده در این اجلاس که نمایندگان ۸۸ درصد از جمعیت روی زمین بودند به تصویب رسید و از همان تاریخ لازم الاجرا شد .
ایران نیز در سال ۱۹۴۷ م به عضویت فائو درآمد . علاوه بر این ، ایران عضو کمیسیون منطقه ای تولید و بهداشت دام برای آسیا و خاور دور و جنوب غربی اقیانوس آرام نیز می باشد .

ساختار
فائو دارای سه رکن است:
۱٫ کنفرانس: کنفرانس، عالی‌ترین رکن فائو است که هر دو سال یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد. اعضای اصلی و ناظر، هرکدام می‌توانند یک نماینده در کنفرانس داشته باشند؛ ولی فقط اعضای اصلی دارای حق رأی هستند. در صورت لزوم، کنفرانس می‌تواند از هر سازمان بین‌المللی که فعالیت آن با وظایف فائو ارتباط دارد، برای شرکت در جلسات کنفرانس دعوت به‌عمل آورد. نماینده این سازمان حق رأی نخواهد داشت.
۲٫ شورا: شورا با داشتن ۴۹ عضو، رکن اجرایی سازمان فائو محسوب می‌شود. اعضای شورا به وسیله کنفرانس برای ۳ سال انتخاب می‌شوند. شورا اختیارات تفویض‌شده از سوی کنفرانس را اعمال می‌کند. اعضای شورا به ۷ گروه منطقه‌ای تقسیم می‌شوند؛ هر گروه دارای تعدادی کرسی ثابت است.
۳٫ مدیر کل: مدیر کل سازمان فائو، ریاست دبیرخانه را به‌عهده دارد و از سوی کنفرانس برای یک دوره ۶ ساله منصوب می‌شود. مدیر کل فائو در صورت تصویب کنفرانس می‌تواند اقدام به ایجاد دفاتر ناحیه‌ای و منطقه‌ای کند.


فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات: 72

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط