صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » پاورپوینت  »  دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معرفی شرکت ebay

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معرفی شرکت ebay

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معرفی شرکت ebay
چکیده محتوای فایل:
معرفی

تأسیس

سن خوزه, کالیفرنیا, آمریکا ۳ سپتامبر, ۱۹۹۵

افراد مهم

مگ ویت من ٬ مدیر عامل
پیر امیدیار ٬ موسس و عضو هیأت مدیره

جان داناهو ٬ مدیر بازار ای بی

زمینه فعالیت

حراج اینترنتی ٬ تجارت الکترونیک ٬ فروش اینترنتی ٬PayPal

٬ Skype ٬ Gumtree

درآمد

حدود ۵٫۹۶۹ میلیارد دلار

تعداد کارکنان

حدود ۱۱٬۶۰۰ نفر

شعار

هر چیری که هست شما می‌توانید در ای بی بیایبد و پیروزمندانه خریداری کنید.

سایت

 

تجارت الکترونیک
نقش تجارت الکترونیک در جهان امروز غیر قابل انکار است. همچنین باید نسبت به نقش آن در سال‌های آینده با دقت نگریست و از قدرت آن به خوبی استفاده کرد. در راه استفادهٔ مؤثر از ابزارهای تجارت الکترونیکی از مهمترین عوامل داشتن اطلاعات کافی در مورد قابلیت‌ها و سناریوهای مختلف آن است.
در میان برنامه‌های تجاری ای که بر پایهٔ تجارت الکترونیکی بنا شده‌اند می‌توان موارد مختلفی را یافت که هر کدام نشان دهندهٔ یکی از قابلیت‌های تجارت به صورت الکترونیکی هستند. در این میان وب‌گاه‌هایی که خدمات فروشگاه‌های الکترونیکی را ارائه می‌دهند نقش برجسته‌ای در تجارت الکترونیکی پیدا کرده‌اند. به طوری که آمارهای خیره کننده‌ای در این زمینه تا کنون به انتشار رسیده‌است. در این میان یک نوع خاص از فروش الکترونیکی به نام حراجی الکترونیکی بسیار پرقابلیت و موفق نشان داد. به طوری که سایت eBay به عنوان یکی از نمونه‌های موفق حراجی الکترونیکی توانست در سال ۲۰۰۶ حدود ۵۰ میلیارد دلار مبادلات مختلف را امکان پذیر کند که در صورتی که این سایت وجود نمی‌داشت تقریبا هیچ یک از این معاملات انجام نمی‌شدند.

 

شرکت eBay – تاریخچه
تاسیس این شرکت توسط آقای پیرامیدیار انجام شده‌است که یک ایرانی الاصل است و در کشور آمریکا زندگی می‌کند. همسر پیر که در کار بازاریابی برای جعبه‌های شکلاتی به نام PEZ بود از پیر به عنوان یک پیشنهاد درخواست کرد که برای او یک وب‌سایت طراحی کند که در آن بتواند اطلاعات این محصولات را به نمایش بگذارد و آن‌ها را به فروش برساند. مورد مصرف این جعبه‌های شکلات‌ها برای افراد کلکسیونری بود که به شخصیت‌هایی که عکسشان روی این جعبه‌ها کشیده می‌شد علاقه داشتند.
در نتیجه امکان داشت که این افراد بخواهند بر سر خرید یک جعبهٔ شکلات با هم رقابت کنند. به همین دلیل موضوع حراجی مطرح شد که در آن برای خرید هر کدام از این جعبه‌ها مشتریان می‌توانستند پیشنهادی بدهند و هر کسی که بیشترین پیشنهاد را می‌داد برندهٔ آن جعبه می‌شد و در ازای پرداخت مبلغ پیشنهادیش صاحب آن می‌گردید.
پیر امیدیار به تدریج با دریافت حق مبادله در این بازار اینترنتی که به سرعت رو به رشد بود درآمد کسب می‌کرد. وی در ابتدا با این کار به صورت یک کار پاره وقت برخورد می‌کرد اما زمانی که چک اول ماهش به مبلغ ۱۰ هزار دلار در ماه رسید کار اصلیش را رها کرد و تمام وقتش را بر روی eBay گذاشت.
این اتفاقات در سال ۱۹۹۶ به وقوع پیوستند تا اینکه امروز فروشگاه eBay به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان مطرح شده‌است. پیر امیدیار همکنون یکی از سهام داران اصلی eBay است.


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود