صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » هنر و گرافیک  »  دانلود پاورپوینت اشنایی با رشته عکاسی

دانلود پاورپوینت اشنایی با رشته عکاسی

دانلود پاورپوینت اشنایی با رشته عکاسی
مقدمه
– عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر؛ که در دو مرحله انجام می‌شود : نخست، بدست‌آوردن تصویر به وسیلهٔ دوربین و ثبت آن روی نگاتیو یا گیرنده تصویر الکترونیکی و دوم، ظاهر کردن تصویر مخفی حاصل از دوربین عکاسی و پایدارکردن آن. در واقع عکاسی فن عکسبرداری است. آنکه این فن را می داند عکاس می باشد.
– عکاسی اولین بار در اواخر سلطنت محمدشاه قاجار توسط نظامیان و مستشاران اروپایی به ایران وارد شد. شاید بتوان اولین عکاس ایرانی را ناصرالدین شاه دانست که به دلیل علاقه شخصی، عکاسی را از مسیو کارلیان آموخت و اولین عکس ها را از اطرافیان، مناظر، شکارگاه ها و… گرفت.
– عکاس باید دارای مهارت های فنی و هنری لازم برای عکس گرفتن از چهره های افراد (پرتره)، اشیاء مکان ها و وقایع باشد. عکاسی زمینه های مختلفی هم دارد از عکاسی چهره گرفته تا عکاسی طبیعت، عکاسی ورزشی، عکاسی هنری و غیره. به عنوان مثال عکاس علمی، داده ها و پدیده های علمی و پزشکی را به تصویر کشیده و ثبت می کند. او معمولا در زمینه های علمی مانند مهندسی ، پزشکی ،‌ زیست شناسی و شیمی تا حدودی آگاهی دارد. یا مثالی دیگر عکاس خبری است که از مردم ،‌ مکانها،‌ رویدادهای ورزشی، سیاسی و اجتماعی که ارزش خبری داشته باشند برای روزنامه ها، ژورنالها، مجلات و تلوزیون عکس می گیرد.

– عکاس باید فردی خلاق و دارای ذوق هنری بوده و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کند. او باید دید قوی داشته و با دقت زیاد جزئی ترین موارد را مشاهده کند.
– برای عکاسی هم می توان به صورت تجربی و با گذراندن دوره های آموزشی آزاد کار کرد و هم می توان تحصیلات دانشگاهی کسب کرد. معمولا در کارهای حرفه ای و تخصصی، عکاسان دارای تحصیلات آکادمیک به کار گرفته می شوند. البته داشتن تجربه در شغل عکاسی بسیار مهم است.
– شغل عکاسی سختی های خاص خودش را دارد. گاهی برای گرفتن عکس باید مسافت های طولانی را طی کرده، مدت ها انتظار کشیده و همزمان تجهیزات سنگینی را حمل کند. او باید در شرایط مختلف آب و هوایی بد یا خوب، خطرناک یا ایمن و… کار کند. به عنوان مثال عکاسی که از حیوانات در طبیعت عکس برداری می کند، گاهی باید ساعت ها در کمین بوده و با قبول خطرات مختلف آن، منتظر صحنه های ناب موردنظر خود باشد تا بتواند عکس های حرفه ای خوبی بگیرد.

ساعت کاری عکاس
– ساعت کاری عکاس بسیار متنوع است. عکاس اگر در استخدام جایی باشد، معمولا ساعات مشخصی را کار می کند. اما اگر به صورت آزاد و مستقل کار کند، ساعات کاری متنوع و نامنظمی دارد. البته در شغل عکاسی امکان کار به صورت پاره وقت نیز وجود دارد.
– محل کار اصلی عکاس معمولا در استودیو های عکاسی است. ولی بسته به نوع کار در محیط های مختلف خارج از استودیو نیز کار می کند. برخی از عکاسان مانند عکاسان تجاری، خبری یا صنعتی ممکن است گاهی برای تهیه عکس به سفرهای کاری بروند.

فهرست :
مقدمه
ساعت کاری عکاس
وظایف عکاس
مهارت و توانمندیهای مورد نیاز عکاس
تحصیلات لازم برای ورود به شغل عکاسی
آینده شغلی، بازارکار و فرصت های استخدامی عکاس
وضعیت استخدام عکاس در برخی کشورهای جهان
درآمد عکاس
میزان درآمد عکاس در برخی کشورهای جهان
شخصیت های مناسب شغل عکاسی
منبع

نوع : تحقیق
زبان : فارسی
نوع فایل : پاورپوینت و قابل ویرایش
تعداد صفحات : ۱۴


تعداد صفحات : 15 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود