دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک

دانلود تحقیق و مقالات رشته هنر و گرافیک با عنوان دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله کاربرد خط در گرافیک

مقدمه:
تصویرهایی را که انسان اولیه برای ارسال پیام و بیان مقاصد و اهداف خود ترسیم نمود می توان از قدیمی ترین خط ها دانست. به عبارتی اجداد خط های کنونی، تصویرهای نخستین اند، و متون چاپی امروز که در آنها، مفاهیم به کمک خط بیان می شود، تکامل یافته ی تصویرهایی است که برای مقاصد گوناگون و آسان کردن ادراک مسایل برای مخاطب با ساده تر منتقل کردن مفاهیم و برقراری ارتباط توسط آمدمیزاد ترسیم شده است.

تاپوگرافی
تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد. بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست. معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و کلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد.
کلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع کار در حوزه های کاربردی است یعنی کسی برای موضوع به مفهوم خاص و برای چاپی مطابق کاربرد تعریف شده آن خطی می نویسد. یا خطی انتخاب می کند و بهره می گیرد. خوش بودن در اینجا به معنی جا افتادن و مناسب بودن نوشته است که در ارتباط با موضوع و زیبایی در مفهوم کار برای تعریف می شود، نه در شکل ظاهری. و……..

فهرست مطالب
مقدمه:
تاپوگرافی
خطاطی در اروپا
اهداف تایپوگرافی
عینی و محسوس کردن موضوع نوشتاری
مثبت و منحنی
اختصار – حذف بخش هایی از حروف
برش خوردن جابجایی قسمت های برش خورده
تکرار یک حرف و یا قسمتی از یک حرف در کل ترکیب کلمه
روی هم افتادن
قرار گرفتن حروف در مجموعه ای از سطوح
نوشتن بدون تفکر قبلی – فی البداهگی
عنوان سرلوح نشریات
کار با اعداد
شناسایی و درک چگونگی تحریر حروف
نقش تایپوگرافی در محصولات تولیدی
تایپوگرافی در بیل بورد
منابع


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 14

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط