صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » مدیریت و حسابداری  »  دانلود مقاله نگاهی به استراتژی های شرکت های الکتریکی

دانلود مقاله نگاهی به استراتژی های شرکت های الکتریکی

دانلود مقاله نگاهی به استراتژی های شرکت های الکتریکی مقاله استراتژی اقیانوس آبی مقاله استراتژی بازاریابی تحقیق مقاله مقاله استراتژی منابع انسانی مقاله استراتژی قیمت گذاری مقاله استراتژی رقابتی مقاله استراتژی چیست مایکل پورتر مقاله استراتژی کسب و کار مقاله استراتژی مدیریت منابع انسانی مقاله استراتژی چیست شرکت الکترونیکی صنام

Strategy

 

نگاهی به استراتژی های شرکت های الکتریکی«صنام»


فهرست مطالب
مقدمه
مدل های تدوین استراتژی
استراتژی های بکاربرده شده در شرکت صنام
انتخاب استراتژی مناسب برای توسعه بازار شرکت صنام
تسـت استراتژی انتخاب شده
نقاط ضعف شرکت صنایع صنام الکترونیک
فهـرست فرصت ها
فهرست تهدیدها
حریم استراتژی ها
ارزیابی دیدگاهها و انتخاب اولویت نهایی استراتژیها
نگاهی اجمالی به استراتژی های شرکت های الکتریکی


منبع:
دراین مقاله با ارائه مدلی ، ابتدا با توجه به عوامل خارجی و داخلی به تعیین موقعیت فعلی شرکت در کسب و کار خود به کمک ماتریس عوامل داخلی و خارجی اقدام می نمائیم . تعیین موقعیت فعلی شرکت می تواند توانمندی داخلی و فرصت های جذاب را برای توسعه مشخص نماید . فهرست محصولات ممکن و جذاب را بر اساس مدل پنج نیروی پورتر تعیین و برای انتخاب استراتژی مناسب برای توسعه از مدل انسوف که استراتژیهای مختلفی را برای توسعه بازار و محصولات ارائه می کند بهره گرفته و از دیدگاه خبرگان صنعت ، مدیران شرکت و عاملین فروش شرکت در نظرسنجی ها استفاده می کنیم ; در پایان با معیارهای ارائه شده توسط هابربرگ برای تست استراتژی ، بعنوان فیلتر ، استراتژی نهایی انتخاب می گردد .


مقدمه :
فرآیند جهانی شدن و سرعت پیشرفت های فنی باعث دگرگونی سریع بازارها شده است . موفقیت در بازارهای پرچالش آینده، مستلزم آمادگی لازم برای واکنش آگاهانه و سریع است. واحدهایی از این آمادگی برخوردارند که در محیطی کاملاً رقابتی و به دور از حمایت های نامعقول فعالیت داشته باشند. اقتصادهای ملی بواسطه دو عامل اصلی جهانی شدن و تحول تکنولوژیک، دستخوش تغییرات سریعی هستند و بنگاههای اقتصادی و تولیدی نیز شدیدا در معرض این تحولات قرار دارند. این فضای رقابتی بوجود آمده باعث می گردد تا موفقیت در بازار نصیب شرکت هایی شود که خود را با عوامل محیطی تطبیق دهند. به عبارت دیگرشرکت ها محصولی را ارائه کنند که مردم حاضر به خرید آن باشند. تقاضای بالا به دلیل جوانی و رشد جمعیت، تنوع و نوآوری در محصولات الکترونیک، روند رو به کاهش قیمت در سطح جهانی و وجود نیروی انسانی ارزان در کشور، زمینه را برای فعالیت شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف صنعت الکترونیک هموار نموده است 


شرکت صنایع صنام الکترونیک به عنوان یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید تلویزیون و محصولات وابسته به این صنعت، با سابقه بیش از ده سال فعالیت موفق در بازار کشور و کسب رتبه چهارم در تولیدکشور، در موقعیتی قرار دارد که برای گسترش فعالیتهای خود گزینه های متفاوتی را پیش رودارد. این شرکت ازیک سو می تواند با فعالیت ترفیعی و بهبود کیفیت محصولات، فروش خود را در بازار فعلی تلویزیون کشور افزایش دهد. از سوی دیگربا تولید مدلهای جدیدتر مانند تلویزیونهای دیجیتال ۱۰۰ هرتز و با ابعاد بزرگتر (“۲۹ ، “۳۳ ، “۳۴ ) و تلویزیونهای تکنولوژیک پروجکشن  ، “۴۳ و بالاتر وارد بخش های  جدید بازار ( مثلاً طبقه متوسط به بالای جامعه ) شده و یا اصولاً با انتخاب محصولات جدید در حوزه الکترونیک خانگی ( مانند DVD و سیستم های صوتی )  بازار جدیدی را برای خود جستجو کند. انتخاب زمینه گسترش بازار در این شرکت با توجه به خصوصیات ویژه بازار و صنعت الکترونیک نیازمندتأمل کافی و استفاده از روش های علمی مناسب در حوزه مدیریت استراتژیک است


تعداد صفحات : 30 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود