دانلود مقاله نقش تجارت الکترونیک بر کارآفرینی

دانلود تحقیق و مقالات رشته کامپیوتر با عنوان دانلود مقاله نقش تجارت الکترونیک بر کارآفرینی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۳ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله نقش تجارت الکترونیک بر کارآفرینی

چکیده
در این مقاله به بررسی نقش تجارت الکترونیک در کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی پرداخته شده است. در حقیقت  تجارت الکترونیک به عنوان محل ارتباط فناوری اطلاعات و بازار کسب و کار سبب شده است که بازار دائمی برای فعالیت و اشتغال عده بسیاری در این زمینه فراهم بیاید. کارآفرینی از طریق تجارت الکترونیک می تواند شرایط تازه ای به وجود آورد که در آن تولید کنندگان، فروشندگان و مشتریان و تقریباً تمام عوامل دست اندرکار یک چرخه اقتصادی قادر باشند در یک فضای مجازی مشترک با یکدیگر در ارتباط باشند و به تبادل اطلاعات، خدمات، محصولات وپول بپردازند. این مقاله با اشاره به حجم تجارت الکترونیک و سرعت گسترش آن در جهان به ارتباط نزدیک تجارت الکترونیک و کارآفرینی می پردازد و تجارت الکترونیک را محل ظهور ایده های نو و ایجاد بازارهای جدید و گسترش بازارهای موجود، معرفی می کند.

کلید واژه ها
کارآفرینی، تجارت الکترونیک، اقتصاد دانش محور، نوآوری و خلاقیت، شرکتهای کوچک و متوسط

مقدمه
امروزه مساله بیکاری  با افزایش جمعیت در کشورهای در حال توسعه و لزوم چاره اندیشی و پاسخگوئی به نیازهای اجتماعی و اقتصادی آنان یکی از مهمترین دغدغه ها و تهدیدهای ملی این چنین کشورهایی است. توسعه و ایجاد کار آفرینی  راه حلی است که برای برطرف کردن این مشکل ارائه شده است.
کار آفرینی در حقیقت می تواند در رشد اقتصادی کشورها، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی نقش مهمی را ایفا می کند. تحولات گسترده ای که در عصر حاضر در محیط بین الملی اتفاق افتاد، تحولاتی در جهت گذر از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی ایجاد کرده است تا آنجا که برخی از کار آفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی  یاد می کنند.
ایجاد و توسعه سریع شبکه اینترنت امکان مبادله سریع اطلاعات را فراهم کرد و به تدریج به افزایش قابلیت های جدید اینترنت شکل جدیدی از تجارت به وجود آمد که امروزه به تجارت الکترونیک  معروف است. تجارت الکترونیک به دلیل سرعت، کارآیی، کاهش هزینه ها و بهره برداری از فرصتهای زود گذر، عرصه جدیدی را در رقابت گشوده است تا آنجا که گفته می شود، عقب افتادن از این سیر تحول نتیجه ای جز منزوی شدن در عرصه اقتصاد جهانی نخواهد داشت.
بنابراین از یک سو با تجارت الکترونیک به عنوان بستر اشتغال زائی جهانی روبرو هستیم و از سوی دیگر با کار آفرینانی مواجه می شویم که هر روز فرصتهای جدیدی را برای جویندگان شغل و کار در فضای مجازی ایجاد می کنند. در نتیجه اقتصاد دنیای امروز بر پایه نوآوری، خلاقیت و استفاده از دانش به ویژه دانش اطلاعات و ارتباطات استوار است، چنین اقتصادی را اقتصاد مبتنی بر دانش یا اقتصاد دانش محور۱ می گویند. در اقتصاد مبتنی بر دانش، نوآوران و صاحبان فکر سرمایه های  اصلی شرکت های تولیدی و کار آفرین هستند.[۱]
امروزه وقتی به ثروتمندان و کار آفرینان جدید که عمدتا کمتر از ۴۰ سال دارند نگاه می کنیم متوجه می شویم که همه در حوزه های فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک صاحب کسب و کار، اندیشه، فکر، نوآوری و کار آفرینی جدید هستند و از این رو در تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کشور خود نقش مهمی ایفا می کنند و وقتی به ثروتمندان و کار آفرینان قدیم نگریسته می شود مشاهده می شود که بعد از حدود ۷۰ سال شرکتهای خود را ایجاد  نموده(مانند فورد، راکفر) و صاحب ثروت می شدند.
اگر دیروز ثروتمندترین افراد دنیا آنهایی بودند که منابع مالی بیشتری در اختیار داشته نظیر راکفرها، امروزه ثروتمندترین مردم دنیا فردی دانش مدار مانند بیل گیتس مدیر شرکت مایکروسافت است که با استفاده از فناوری اطلاعات و از طریق تجارت الکترونیک کار آفرینی می کند.
در حوزه جامعه اطلاعاتی۲ در فضای رخداد یک انقلاب مهم، الگوهای کسب و کار جدید، افراد جدید، حوزه های جدید، ثروتمندان جدید، سیاستهای جدید، استراتژی هائی که منجر به توانا سازی، توانمند سازی و ارزش آفرینی جدید میشود،به وجود می آید. یعنی الگوهای کسب و کار جامعه اطلاعاتی مانند الگوهای کسب و کار قبل نیستند و ارزش آفرینی نیز بر اساس ارزش آفرینی صرفا از ترکیب منابع نیستند، بلکه بر اساس دانائی، توانائی و دانشی است که شخص بتواند به میزان بیشتری در آن حوزه ایجاد نماید، به وجود می آید. اما واقعا چه ابزار و وسائلی می تواند چنین فضای گسترده ای را فراهم کند؟
اگر بخواهیم شرایط موجود در جهان را صریح تر و شفاف تر بیان نمائیم می توان آن را در قالب سه انقلاب جستجوکنیم(شکل۱) نخست انقلاب دیجیتال که شروع آن تحولات عظیمی را ایجاد کرد. دوم انقلاب اینترنتی که توانست با قدرت بالا در ایجاد و ارتباطات نوین و یک دنیای دیگر به صورت مجازی الگوهای بسیار زیادی از کسب و کار و ارزش آفرینی را ایجاد کند و در نهایت انقلاب سوم انقلاب کار آفرینی که نقش بسزایی در توسعه یافته است و در یک کلام آینده ارزش آفرینی کشورها در الگوی کسب و کاری است که حاصل تلفیق این سه محیط E-D-A   ۳ است و………..

فهرست مطالب
چکیده
کلید واژه ها
مقدمه
تعریف کار آفرینی
کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی.
تعریف تجارت الکترونیک:
ویژگیها و فواید تجارت الکترونیکی :
حجم تجارت الکترونیک و سرعت گسترش آن:
کارآفرینی از طریق تجارت الکترونیک
نتیجه گیری:
منابع و مآخذ:

فهرست شکل ها
شکل (۱) آینده ارزش آفرینی کشورها در الکوی کسب و کار
شکل (۲) اطلاعات بیشتر ابزار کارآفرینی بیشتر


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 13

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط