دانلود مقاله مفاهیم اولیه برنامه نویسی در دات نت

Programming in .NET

دانلود مقاله مفاهیم اولیه برنامه نویسی در دات نت – .NET

مفاهیم اولیه برنامه نویسی در دات نت ( بخش ‏اول ) ‏
دات نت محیطی جدید بمنظور طراحی، پیاده سازی  و ‏اجرای برنامه های کامپیوتری را در اختیار طراحان و ‏پیاده کنندگان نرم افزار قرار می دهد.  با استفاده ‏از پلات فرم فوق ، می توان بسرعت اقدام به پیاده سازی ‏نرم افزار نمود.
برنامه های تولیده شده ، امکان استفاده از پتانسیل ‏های  محیط
‏( ‏Common Language Runtime‏ ‏CLR‏ ) را خواهند داشت . ‏آشنائی با مفاهیم اولیه برنامه نویسی در محیط فوق ، ‏دارای اهمیت خاص خود بوده و  سرعت در استفاده مطلوب ‏از محیط فوق ، را بدنبال خواهد داشت . در مقالاتی که ‏در این زمینه ارائه خواهد شد به بررسی مفاهیم اولیه ‏برنامه نویسی محیط فوق ، خواهیم پرداخت . در این ‏راستا ، در ابتدا با نحوه نوشتن یک برنامه  آشنا و ‏در ادامه به تشریح برخی از مفاهیم مهم در این زمینه ‏، خواهیم پرداخت .‏
نوشتن یک برنامه در فریمورک دات نت  
تمامی زبانهای حمایت شده در دات نت ، از سیستم نوع ‏یکسان ، کتابخانه کلا س فریمورک مشابه  و  ‏CLR‏ استفاده ‏خواهند کرد . بدین ترتیب، تمامی برنامه های نوشته ‏شده با یکی از زبانهای حمایت شده ، خصایص مشابهی را ‏به اشتراک می گذارند. شاید مهمترین تفاوت قابل توجه ‏در رابطه با زبان های برنامه نویسی حمایت شده در دات ‏نت ،  به گرامر هر یک از آنها برگردد . ( در مثال ‏هائی که در این مقاله ذکر می گردد ، از ویرایشگر ‏Notepad‏ ،در مقابل ویژوال استودیو دات نت،  استفاده ‏شده است . مثال های ارائه شده به اندازه کافی ساده ‏بوده تا بتوان بکمک آنان با  فرآیندهای ترجمه و ‏اجراء ، بسرعت آشنا گردید ). ‏

نوشتن یک برنامه  
برای نوشتن یک برنامه ساده در دات نت ، مراحل زیر را ‏دنبال می نمائیم :‏

فاز اول : ایجاد برنامه
برنامه Notepad را فعال و پس از درج کدهای زیر آن را با نام  vb ، ذخیره نمائید .

یک برنامه نمونه  نوشته شده به زبان VB.NET
Imports  System
Public Class MainApp
Public Shared Sub Main( )
Console.WriteLine( “Welcome to .NET Programming ” )
End Sub
End Class

 

– فاز دوم : ترجمه و ایجاد یک فایل اجرائی
برای اجراء برنامه ایجاد شده در مرحله قبل ، در ابتدا کمپایلر VB.NET را از طریق خط دستور و بصورت زیر فعال می نمائیم : ( دستور فوق را می توان از طریق خط دستور ویندوز و یا خط دستور موجود در ویژوال استودیو ، فعال کرد )

vbc  Hello.vb

در ادامه و پس از ایجاد فایل اجرائی (hello.exe ) ، امکان اجرای برنامه فراهم می گردد.

1554444

استفاده از Namespace
با استفاده از VB.NET ، می توان به کلاس ها مراجعه و از آنان استفاده کرد . در مثال زیر ، یک نمونه از کلاس System.Io.FileStream ، ایجاد شده است .

Dim aFileStream  As  System.IO.Filestream

مراجعه به Namespace های مورد نیاز در یک برنامه روشی مناسبتر در این زمینه است . با  استفاده از namespace ، ضرورتی به توصیف تمامی مراجعات به کتابخاته کلاس ، وجود نخواهد داشت .

Imports System.IO
…..
Dim aFileStream As Filestream

مثلا” برای دستیابی به اشیاء System ، می بایست از Namespace با نام System در برنامه استفاده گردد. ( Imports) .

 


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 100

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط