دانلود مقاله قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اکستازی)

دانلود مقاله قرص های شادی آور و هیجان‌زا (اکستازی)

مقدمه:

متاسفانه داروهایی که با عنوان نشاط آور عرضه می شوند و انرژی فوق العاده همراه با شادی کاذب در افراد ایجاد می کنند، برای انسان زایدآور هستند و سلامتشان را به خطر می اندازند.

سنین جوانی خود به خود مملو از انرژی و شادی طبیعی است که خداوند در جوانان گذاشته و هرچیز مصنوعی باعث افزایش انرژی شود زاید است و عوارض بسیار خطرناکی دارد؛ بخصوص داروها که با کمی افزایش سم تبدیل می شوند و می‌بایست کاملاً از این کار پرهیز شود. متاسفانه سازندگان و توزیع کنندگان این نوع مواد خیلی ساده جوانان را هدف قرار می دهند و از سادگی آنها استفاده می کنند و آن مواد را در اختیار آنها قرار می دهند. آمار به دست آمده حاکی از آن است که افراد بالای ۳۰ سال بندرت دنبال این نوع داروها می روند و بیشتر برخی جوانان زیر ۳۰ سال در کشور ما، مصرف کنندگان این داروها شده اند. فراموش نکنیم بیش از ۴۵ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند و با یک مطالعه مناسب بوضوح در می یابیم آمار و ارقام بزهکاری و اعمال خلاف عفت عمومی ناشی از مصرف این گونه مواد در کشور ما به شدت بالا رفته، محاکم دادگستری و دادگاه های ویژه مبارزه با مفاسد اجتماعی بهترین مرجع برای بررسی این موضوع هستند.

وجود چنین موادی سبب بی پروایی و شدت شهوات نفسانی می شود و مسوولان مملکتی در این زمینه باید تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کنند. این داروها تماماً وارداتی است و افراد سودجو و بی توجه به عوارض جسمانی این داروها، از طرق مختلف اقدام به ورود و توزیع آنها می کنند. این داروها به هیچ وجه مجاز به توزیع در سیستم دارویی رسمی کشور و داروخانه های موجود در ایران نیستند و چنانچه هر از گاه این مراکز ادام به خرید و توزیع آن کنند و مرتکب خلاف شوند، می توان آنها را تحت پیگرد قانونی قرار داد.

ضرورت دارد برای جلوگیری از توزیع احتمالی این داروها از سوی مراجع رسمی مجازات سنگین در نظر گرفته و به همگان اعلام شود. باید توجه داشت این قبیل داروها را شرکتهای تولید کننده فقط به این منظور تولید نمی کنند و بیشتر برای درمان بیماری های خاصی که در جوامع آنها وجود دارد، تولید می شود و اثرات نشاط آور، گاه از عوارض ثانویه این داروهاست.

به عنوان مثال، وقتی داروی ماینوکسیدیل را برای فشار خون تولید و عرضه کردند، پس از ۲ سال اول متوجه شدند سبب رویش بیش از اندازه موهای بدن می شود، بنابراین آنها از این داروها که ابتدا به صورت قرص و آمپول تولید می شد، بنابراین آنها از این دارو که ابتدا به صورت قرص و آمپول تولید می شد، محلول های موضعی مخصوص برای موی سر تولید کردند که در حال حاضر یکی از موثرترین داروهای رشد موی سر هستند. پس اگر قرار بود داروهای نشاط آور را فقط برای آثار شادی افزایی و افزایش انرژی و حرکت جسمی تولید کنند، قدر مسلم مسوولان دارویی کشور تولید کننده، از صدور مجوزهای مربوطه خودداری می کردند و وجود چنین داروهایی را ضروری نمی دانستند.

خودداری نیروزای بسیاری در دنیا و ایران وجود دارد که پزشکان برای بیماران مربوط تجویز می کنند و هیچ اشکالی هم ندارد، ولی اگر همین داروها را ورزشکاران مصرف کنند و آزمایش دوپینگ از آنها به عمل آید، به هر رکوردی که در رشته ورزشی خود رسیده باشند، مردود شناخته می شود و جریمه می شوند که این نشان می دهد این داروها برای این نوع کار مجاز نیست، در حالی برای بیماران مربوطه هیچ اشکالی نداشته است. داروهای نشاط آور نیز همین شرایط را دارند.

فهرست مطالب

مقدمه ۵
قرص‌های شادی آور در ایران ۸
تاریخچه ۱۲
اکستازی چیست؟ ۱۳
گفت و گو با دکتر سیدمصطفی میراکبری ۱۴
لطفاً مفهوم اصلی اکستازی را بیان کنید؟ ۱۸
آیا داروهای اکستازی در پزشکی کاربرد خاصی دارد؟ ۱۸
می توانید چند نمونه از این سوء استفاده ها را نام ببرید؟ ۱۹
در ایران، بیشتر در چه قشر سنی این داروها مورد سوء استفاده قرار گرفته است؟ ۱۹
با توجه به این داروها غیرمجازند، چه کسانی آن را در اختیار مردم قرار می‌دهند؟ ۱۹
می توانید بگویید پیامدهای مصرف یک داروی اکستازی چیست؟ ۲۰
وابستگی یعنی چه؟ ۲۰
دلیل این که پس از یک دوره مصرف نیاز به دارو افزایش می یابد، چیست؟ ۲۰
آیا ارتباطی میان مصرف این داروها و اعتیاد به مواد مخدر وجود دارد؟ ۲۱
چطور می توان فهمید کسی داروی اکستازی مصرف می کند، یعنی آیا این افراد علائم ظاهری خاصی دارند؟ ۲۱
آیا راهی برای ترک مصرف دارو وجود دارد؟ ۲۲
با توجه به مضرات مصرف این داروها، توصیه شما به افرادی که ندانسته اقدام به استفاده از چنین موادی می کنند، چیست؟ ۲۲
ترفندهای سوداگران ۲۵
تجربه ای جدید در ایران ۲۷
تاریخ اعتیاد در ایران ۲۹
فصل جدید ۳۲
عوارض و پیامدهای اکستازی ۳۴
آمارگیری ۳۷
نتیجه گیری ۴۰


فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 40

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط