صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » کشاورزی و دامپروری  »  دانلود مقاله قارچ ویروسها

دانلود مقاله قارچ ویروسها

دانلود مقاله قارچ ویروسها دانلود مقاله قارچ ویروسها قارچ ویروس نماتد ویروس قارچ قارچ ویروس سرخک باکتری ویروس قارچ ویروس ها و قارچ ها ویروس قارچی مقاله ویروس مقاله ویروس شناسی پزشکی مقاله ویروس مقاله قارچ مقاله در مورد قارچ مقاله تولید قارچ

Fungi viruses

 

قارچ ویروسها
(Mycoviruses)
فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه
دلایل نا شناخته ماندن آنها
کلیات
مرفولوژی
انتقال
علائم
بیماری ویروسی در قارچ Agaricus bisporus
کنترل
ارائه دو سیستم مدل از مایکوویروسها
بیماری مسری Helminthosporium victoriae
تاریخچه
ویروسهای روی H. victoriae
علائم بیماری و محتویات ویروس
میزان بیماریزایی نمونه های مبتلا به H. victoriae
انتقال عامل H. victoriae
ویروس در قارچ Saccharomyces cerevisiae
بعضی از موارد استفاده از مایکوویروسها در تحقیقاتی که انجام شدهه
کنترل بیولوژیک با ایجاد نژادهای کم تهاجم ( Hypovirulent )
فعالیتهای بیولوژیکی ضد ویروسی و ضد توموری
Adjuvant properties
Immunosuppression ( توقف ایمنی سازی )
Cytotoxicity ( مسمومیت سلولی )
برای بررسی خصوصیات dsRNA در آزمایشگاه
فهرستی از ویروسها روی قارچها و پروتوزوئر ها
منابع
مقدمه
ازهنگامی که ذرات ویروسی برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ در بافتهای خوراکی biporus Agaricus توسط هولینگزمشاهده شد. ویروسها و ذرات شبه ویروسی (VLPs ) متجاوز از ۱۰۰ گونه مختلف متعلق به گروههای عمده قارچها گزارش شده است. همچنین هولینگز در۱۹۷۸ تخمین زد که قارچ ویروسها ممکن است درحداقل ۵۰۰۰ گونه از قارچهاوجودداشته باشد.استفاده ازواژه ذرات شبه ویروسی به جای ویروس درمواردی بکارمی رود که«قارچ ویروس» جدا نشده ومشخصات آن نیز تعیین نشده است .
اغلب می توان آنها را در آلودگیهای رایج قارچی مشاهده کرد که دربعضی صفات خاص شبیه ویروسهای متداول هستند و در ژنوم آنها نیز شباهتهایی با پلاسمیدها وجود دارد. غالباً دارای RNA دورشته ای و چند قسمتی بوده که این قطعات معمولاً جداگانه ولی درون ذرات شبیه هم قرار دارند.
قارچ ویروسها اغلب دارای ذرات ایزومتریک به قطر nm48-25 هستند ولی ذرات باسیلی فرم، میله ای فرم و ذرات گرد خال مانند(Herpeslike) نیز گزارش شده است.انتقال آنها اغلب طی تقسیمات سلولی و ترکیب سلولی و تولید اسپور در میزبان قارچ صورت می گیرد. هنوز ناقل طبیعی کارایی برای آنها شناخته نشده است که شاید به همین دلیل دارای دامنه میزبانی محدودی در بین گونه ها و جنسهای قارچها می باشند.
نکته قابل توجه این است که مایکوویروسها سبب آلودگیهای پنهان در قارچهای میزبان خود می شوند, همچنین در آلودگیهای ویروس در مخمرها همراه بودن پروتئینهای کشنده کاملاً محرز است.
اخیراً ازآنها درکنترل بیولوژیک وایجاد نژادهای کم تهاجم قارچی(Hypovirulent) وهمچنین فعالیتهای بیولوژیکی آنتی ویروسی و آنتی توموری و … استفاده می شود.
تاریخچه :
ازهنگامی که ذرات ویروسی برای اولین بار در سال ۱۹۶۲ در بافتهای خوراکی biporus Agaricus توسط هولینگزمشاهده شد. ویروسها و ذرات شبه ویروسی (VLPs ) متجاوز از ۱۰۰ گونه مختلف متعلق به گروههای عمده قارچها گزارش شده است. همچنین هولینگز در۱۹۷۸ تخمین زد که قارچ ویروسها ممکن است درحداقل ۵۰۰۰ گونه از قارچهاوجودداشته باشد.
دلایل نا شناخته ماندن آنها :
مایکوویروسها به چهار دلیل از ویروسهای روی گیاهان و حیوانات و باکتریها دیرترکشف شدند.
بسیاری از قارچهای تحت تأثیر ویروس علائمی از خود نشان نمی دادند.
در مورد قارچهای رشته ای ممکن است تحقیق کردن در مورد آنها یا ایزوله کردن آنها از منابع طبیعی سخت باشد. زیرا ایزوله های آنها یا خوب رشد نمی کنند و یا در شرایط آزمایشگاهی کولونیهایی می دهند که با کلونیهای ایجاد شده توسط آنها در طبیعت متفاوت است.
انتقال آزاد سلولی یا خالص سازی ویروس مشکل است و باید تحت شرایط کنترل شده دقیق صورت گیرد تا طی تلقیح ویروس خالص سازی شده, همان آلودگی ناشی از اسپورهای قارچی هوازاد آلوده به این ویروس در میزبان زراعی را ایجاد کنند.
بیماریهای قابل انتقال قارچی نظیر victoria Helminthosporium را یک بیماری ویروسی می دانستند در صورتیکه با تکنیکهای ویروس شناسی قابل شناسایی نبودند. با وجود اینکه علائم آنها شبیه بیماری ویروسی نبود دانشمندان آن را بیماری ویروسی تصور می کردند که اتفا قاً از روی همین علائم و تضادها اولین مایکوویروسها کشف شدند……………


تعداد صفحات : 60 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود