صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » زمین شناسی و معدن  »  دانلود مقاله فرسایش و راههای مقابله با آن

دانلود مقاله فرسایش و راههای مقابله با آن

دانلود مقاله فرسایش و راههای مقابله با آن مقاله فرسایش خاک مقاله فرسایش بادی مقاله فرسایش شیاری مقاله در مورد فرسایش خاک مقاله انگلیسی فرسایش مقاله فرسایش آبی مقاله فرسایش خاک در ایران مقاله در مورد فرسایش بادی راههای مقابله با فرسایش خاک راههای مقابله با فرسایش بادی فرسایش و راههای مقابله با آن

Erosion

فرسایش و راههای مقابله با آن

 

۱- مقدمه
 فرسایش که به آلمانی  Abtrag وبه فرانسه وانگلیسی Erosion گفته  می‌‌شود، از کلمه لاتین Erodere  گرفته شده وعبارت است از فرسودگی و از بین رفتگی مداوم خاک سطح زمین (انتقال یا حرکت آن از نقطه ای به نقطه دیگر در سطح زمین) توسط آب یا باد[۱].


خاک یکی از مهمترین منابع طبیعی هر کشور است. امروزه فرسایش خاک به عنوان خطری برای رفاه انسان و حتی برای حیات او به شمار می‌رود. در مناطقی که فرسایش کنترل نمی‌شود، خاک ها به تدریج فرسایش یافته، حاصلخیزی خود را از دست می دهند.


 فرسایش نه تنها سبب فقیر شدن خاک و متروک شدن مزارع می گردد و از این راه خسارات زیاد و جبران ناپذیری را به جا می گذارد، بلکه با رسوب مواد در آبراهه ها، مخازن سدها، بنادر و کاهش ظرفیت آبگیری آنها نیز زیانهای فراوانی را سبب می‌گردد. بنابر این نباید مساله حفاظت و حراست خاک را کوچک و کم اهمیت شمرد. 

اگر استفاده خاک بر اساس شناسایی استعداد و قدرت تولیدی آن ومبتنی بر رعایت اصول صحیح و علمی باشد، خاک از بین نمی رود[۲]. فقط در سایه حمایت پوشش نباتی(درختان یا سایر گیاهان) بوده که فرسایش خاک بسیار کند شده و تعادلی در تشکیل و فرسایش خاک ایجاد گردیده است


فهرست مطالب
۱- مقدمه ۳
۲- اهمیت فرسایش ۴
۳- انواع فرسایش ۵
۴- مراحل مختلف فرسایش ۷
۵- اشکال مختلف فرسایش ۸
۶- اثر و نتیجه فرسایش ۱۴
۷- مبارزه با فرسایش خاک ۱۷
۸- مبارزه با فرسایش آبی ۱۸
۹- مبارزه با فرسایش بادی ۲۹
۱۰- منابع و مراجع ۳۷


تعداد صفحات : 38 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود