صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله طراحی بیمارستان

دانلود مقاله طراحی بیمارستان

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله طراحی بیمارستان در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله طراحی بیمارستان

مقدمه :
یکی از اماکن عمومی که اهمیت زیادی در اجتماع دارد بیمارستان است. بیمارستان با توجه به نوع کاربری باید دارای خصوصیات و ویژگیهای خاص باشد ، بیمارستانها از نظر اندازه ئ امکانات با یکدیگر تفاوت دارند که در زیر امکانات یک بیمارستان در حد متوسط بررسی می شود .

طراحی کلی بیمارستان :
زمینی که برای بیمارستان انتخاب می شود باید در محیطی واقع شده باشد که سر و صدا تا حد امکان بسیار کم بوده و محیط کاملاً آرام باشد . اندازه زمین (شامل محوطه ساختمان) باید مساوی یا بزرگتر از ۷۵ متر مربع برای هر تخت باشد ، برای بعضی از بیمارستانهای مخصوص این مقدار تا حد ۱۵۰ مترمربع برای هر تخت می تواند افزوده شود و مورد بیماریهای واگیردار و مسری این مقدار به ۲۰۰ متر مربع برای هر تخت می رسد .
بلوکهایی که نمای جلویی بخش آن به سمت جنوب باز می شود با تقریباً ۸۰ متر از راه آهن و جاده های اصلی فاصله داشته و ۴۰ متراز جاده با ترافیک محلی دور باشد .
تمام اطاق خوابهای بیمارستان در روز نور را بدون هیچ مانعی احتیاج دارد و این نور در صورتی قابل قبول خواهد بود که :
الف)زاویه انتشار نور از سر جداساز کریدور تا لبه بام یا دیش برآمدگی سرطاقی ساختمانها یا برجستگی طبیعی زمین و غیره تقریباً ۱۶ درجه و برای اطاقهای روز تقریباً ۲۴ درجه باشد .
ب)زاویه انتشار نور روز به سر درگاه پنجره یا سرطاقی پیش آمده تقریباً ۲۰ درجه باشد .

محل (موقعیت) زمین :
بیمارستان در مکانی باید واقع شود که قابل دسترسی توسط وسائل انتقال عمومی بوده ، اما دور از ترافیک باشد و دارای دسترسی مستقیم باشد .

اندازه بیمارستان :
تعداد تخت مورد لازم برای بیمارستان در هر ناحیه بستگی به بهداشت کلی فردی ، نوع کاررخانه های محلی ، آب و هوا ، وضع توقفدر بیمارستان و غیره دارد ، احتیاج به تخت های بیمارستان به دلیل مکانیکی شدن کارخانه ها و همین طور زراعت و افزایش استفاده کننده های اتومبیل و غیره ، امروزه زیاد شده است .
بیمارستانها از نظر اندازه به دو دسته تقسیم می شوند :
الف)بیمارستانهای عمومی کوچک که دارای کمتر از ۵۰۰ تخت با قسمتهای جراحی و پزشکی می باشد .
ب)بیمارستانهای عمومی ناحیه ای که دارای ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تخت با تمام قسمتهای مخصوص که مورد استفاده بیمارستانهای کوچک و پزشکان محلی بوده و در صورت امکان وسائلی برای تدوین و تحقیق نیز دارند .
بیمارستانها دارای قسمتهای مختلفی مانند : ۱-اطاق های خواب
۲-بخش اورژانس ۳-واحد پرستاران ۴-فضای باز ۵-سالن انتظار و غیره می باشد .

 


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود