صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  دانلود مقاله شیطان پرستی

دانلود مقاله شیطان پرستی

Article Satanism

دانلود مقاله شیطان پرستی

تفاوت میان ابلیس و شیطان :
در تفکر عمومی، نوعی ترادف و هم معنایی میان دو واژه شیطان و ابلیس وجود دارد. از این رو برخی که کمتر به مباحث فرا مادی و یا فراحسی علاقمند هستند گرایش چندانی به طرح این مباحث نداشته و حاضر به مطالعه و بررسی آن نمی‌باشند. این دسته همانگونه که روح را به معنای روان و نفس می‌شناسند و تفاوت میان جان و روان نمی‌یابند در نگرش حسی گرایانه خود می‌کوشند تا مساله را به شکلی به امور حسی ارتباط دهند. البته در بینش اسلامی و وحیانی نفس به معنای روان روحی در درون کالبد مادی است. به این معنا که عنصری فرامادی و از عالم امر و الوهیت به نام روح و جان در هنگامی که در کالبد مادی قرار گیرد به نوعی با عنصر مادی ارتباط می‌یابد که می‌توان گفت که ماهیت متحول و دگرگونه‌ای یافته که از آن در آیات وحیانی قرآن به نفس و در زبان پارسی به روان تعبیر می‌شود

در بینش اسلامی تفاوت معناداری میان ابلیس و شیطان است. ابلیس نام موجودی از نوع خاصی به نام جن است. جن در تفکر و بینش موجودی مادی از ماده آتش است که می‌تواند در کاربردهای امروزی از آن به انرژی یاد کرد چنان که دخان در کاربردهای امروزی به عنوان گاز شناخته می شود. ابلیس همانند حضرت آدم از ماده است با این تفاوت که ابلیس از عناصر لطیف‌تر مادی یعنی عنصر آتش خالص (انرژی) و آدم از ماده و عنصر سخت‌تر به نام گِل(ترکیب آب و خاک) ساخته شده است.

خداوند در آیه ۲۰۸ سوره بقره به این سازوکار و تاکتیک شیاطین انسانی و جنی اشاره می‌کند و می‌فرماید: یا ایهاالذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه و لا تتبعوا خطوات الشیطان انه عدو مبین؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید همگی در صلح و آرامش و صفا وارد شوید و گام‌های شیطان را پیروی نکنید که او دشمن آشکار است.

اما شیطان نام خاص برای شخص و یا موجودی معین نمی‌باشد بلکه در بینش قرآنی به هر موجود سرکش و متمردی از انسان و جن و حیوان اطلاق می‌شود.(۱) ولی از آن جایی که مصداق کامل و تمام شیطنت، ابلیس است در بیشتر اوقات او را اداره می‌کنند.

بنابر این سخن گفتن از وسوسه‌های شیطان و یا شیاطین به معنای هر کسی و یا هر چیزی است که می‌کوشند تا به روش‌های گوناگونی، آدمی ر[۱]ا از مسیر تکاملی و رشدی بیرون رانده و به سمت و سوی شقاوت و بدبختی بکشاند. از این رو بیش از آن که به ابلیس توجه شود به انسان‌ها و بلکه به نفس و گرایش‌های مادی و هواهای آنها توجه می‌شود که نزدیک‌تر به آدمی هستند و می‌کوشند تا او را به گمراهی سوق دهند. شناخت دوست از دشمن و راه از چاه، نخستین گام برای دستیابی به کمال است؛ از این رو لازم است که دشمن و راه‌ها و ابزارها و وسوسه‌های او را شناخت تا در مسیر زندگی به درستی حرکت و گام برداشت.[۲]

ابزارهای شیطانی
بی گمان دشمن هر کس که باشد نخستین هدف خود را کاهش قدرت و توانمندی طرف مقابل خویش قرار می‌دهد؛ زیرا با بقای قدرت و توانمندی کم اصلا نمی‌تواند به هدف خویش دست یابد که در نتیجه نابودی و یا دست کم تحت ولایت و فرمانبری شیطان قرار می‌گیرد. از این روست که می‌کوشد راه‌های نفوذ خود را شناسایی و با ضربه زدن به علل و عوامل قدرتی، او را به سوی سستی و ناتوانی سوق دهد. شیطان به عنوان هر دشمن نهان و آشکار آدمی از جن و انسان هدف خویش را تحلیل توش و توان آدمی و یا جامعه بشری قرار می‌دهد. از این رو تلاش می‌کند که تا قوای درونی متحد شخص و یا جامعه را از هم تفکیک و جدا ساخته و زمینه‌های اختلاف را افزایش دهد.

خداوند در آیه ۲۰۸ سوره بقره به این سازوکار و تاکتیک شیاطین انسانی و جنی اشاره می‌کند و می‌فرماید: یا ایهاالذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه و لا تتبعوا خطوات الشیطان انه عدو مبین؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید همگی در صلح و آرامش و صفا وارد شوید و گام‌های شیطان را پیروی نکنید که او دشمن آشکار است.

در این آیه به نکاتی چند توجه داده شده است.

انما یرید الشیطان ان یوقع بینکم العدواه و البغضاء؛ شیطان می‌کوشد تا میان شما دشمنی و کینه‌توزی ایجاد کند.

بنابراین ایجاد بغض و کینه و دشمنی میان افراد جامعه و برادران ایمانی از مهم‌ترین روش‌هایی است که گروه‌های شیطانی و هم‌پیمانان با ابلیس از آن برای دستیابی به اهداف پلید خویش سود می‌برند.

– نخست این که مخاطب در این آیه جامعه ایمانی است که بر اساس اصول امتی ، شهروندان هم‌هدفی را تشکیل می‌دهند و می‌خواهند به اهداف ایجادی جامعه خود دست یابند .

– نکته دیگر آن که اختلافات جزیی را نادیده بگیرند و با کنار گذاشتن آن سلامت جامعه و صلح و صفا را حفظ کنند و اختلافات را دامن نزنند.

– مهم‌ترین نکته‌ای که در این آیه بر آن تأکید شده است آن که هرگونه اختلاف و یا گرایش به آن، گام شیطانی دانسته و دامن زدن به آن و در مسیر آن قرار گرفتن به عنوان گام‌های شیطانی تلقی شده است . از این رو از مردمان خواسته شده تا اینگونه مسایل را دیده و تحلیل کنند که هر گونه گرایش به اختلاف و دامن زدن به آن، چیزی جز پیروی گام‌های شیطانی نیست. به سخن دیگر برای شناخت گام‌های ایمانی از شیطانی، تنها کافی است که به وجود اختلاف و یا ایجاد آن توجه شود. هرگاه امری موجب اختلاف شود و یا به آن دامن بزند گامی شیطانی است که می‌بایست از آن پرهیز کرد. چنان که هر کسی که به اختلاف دامن می‌زند و یا موجبات آن را فراهم می‌آورد را می‌بایست به عنوان دشمن و یا کسی دانست که در مسیر دشمن و اهداف او حرکت می‌کند. دشمن آشکار کسی است که اختلاف را به جای صلح و صفا به جامعه می‌آورد و امنیت و آرامش را از آن سلب می‌کند. بنابراین بهترین معیار شناخت دوست از دشمن و یا مسیر کمالی از شیطانی، اختلاف و کسانی هستند که در این مسیر حرکت می‌کنند و یا بدان دامن می‌زنند.[۳]

یاوران شیطان
ناگفته نماند که در این آیه مراد از شیطان که اسم عام و جنس است فرد خاصی از آن یعنی ابلیس می‌باشد؛ زیرا ابلیس از آغاز خلقت و آفرینش حضرت آدم(علیه السلام) به عنوان نخستین فرد از نوع جنی با وی دشمنی کرد و سوگند یاد کرد که نسل آدم را به دوزخ می‌برد و کاری می‌کند که از زمان پیدایش تا دم آخر از آرامش و آسایش بهره‌ای نبرند و همواره در رنج و مشقت قرار گیرند. از آن جایی که ابلیس دشمن سوگند خورده و جاویدان تا روز قیامت و یا یوم وقت معلوم است به عنوان مصداق کامل از آن یاد شده است ولی این بدان معنا نیست که او خود به تنهایی از ابزارهایی چون اختلاف بهره می‌برد، بلکه دوستان و یاران همفکر و همسوی وی از جن و انسان نیز اینگونه عمل می‌کنند و تحت ولایت ابلیس فعالیت می‌نمایند.

ایجاد اختلال در روابط سالم میان افراد جامعه روشی است که شیطان جنی و انسی از آن سود می‌برند؛ چنانکه شیطان با بهره‌گیری از این روش توانست میان برادران یوسف(علیه السلام) اینگونه نفوذ کند و آنان را به جان هم اندازد به گونه‌ای که تصمیم گرفتند که برادر خویش را بکشند و یا دست کم در چاه اندازند و سپس به برده فروشان به بهای اندک و ناچیز بفروشند.[۴]

ایجاد دشمنی و اختلاف
در آیه ۹۱ سوره مائده به ایجاد دشمنی و کینه‌توزی به عنوان ابزار اساسی دیگر شیطانی اشاره شده و آمده است: انما یرید الشیطان ان یوقع بینکم العدواه و البغضاء؛ شیطان می‌کوشد تا میان شما دشمنی و کینه‌توزی ایجاد کند.

بنابراین ایجاد بغض و کینه و دشمنی میان افراد جامعه و برادران ایمانی از مهم‌ترین روش‌هایی است که گروه‌های شیطانی و هم‌پیمانان با ابلیس از آن برای دستیابی به اهداف پلید خویش سود می‌برند.

آنان اموری ساده و غیر مهم را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که امری مهم و ارزشی است و با تلقینات خویش می‌کوشند تا کدورت و تیرگی میان برادران ایمانی ایجاد شود و آنان نتوانند مسایل ریز و خرد خویش را دوستانه حل و فصل کنند و هر روز بر عمق اختلاف و ژرفای آن می‌افزایند به گونه‌ای که گره‌ای که با دست باز می‌شد با دندان و جنگ نیز غیرقابل حل می‌شود و هر دو شخص و یا گروه و یا جامعه در مسیر سقوط و هبوط قرار می‌گیرند.[۵]

فساد و اخلال
ابزار دیگری که در آیه ۱۶۹ سوره بقره بدان اشاره شده است ابزار افساد و اخلال است. شیطان با بهره‌گیری از ابزارهای زشت می‌کوشد تا بر برخی از افراد جامعه مسلط شود و با یاری و کمک آنان به اهداف خود دست یابد. از این روست که به کارهای زشت و ناپسند و نابهنجارهای اجتماعی فرمان می‌دهد و به اصطلاح با تابو شکستن، زمینه‌های روانی را برای مهار مردمان فراهم می‌آورد. زیر پا گذاشتن قوانین و تابوهای هنجارهای اجتماع برای آن انجام می‌شود تا جامعه غیر قابل مهار بر اساس قوانین عقلانی و عقلایی شود و هر کسی، هر کاری که بخواهد به نام آزادی انجام دهد و اینگونه است که فحشا و منکرات در جامعه افزایش می‌یابد و افترا و اتهام در آن تشدید می‌گردد.

ایجاد اختلال در روابط سالم میان افراد جامعه روشی است که شیطان جنی و انسی از آن سود می‌برند؛ چنانکه شیطان با بهره‌گیری از این روش توانست میان برادران یوسف(علیه السلام) اینگونه نفوذ کند و آنان را به جان هم اندازد به گونه‌ای که تصمیم گرفتند که برادر خویش را بکشند و یا دست کم در چاه اندازند و سپس به برده فروشان به بهای اندک و ناچیز بفروشند. (سوره یوسف، آیه۱۰۰)

سوره انعام به این روش دشمنان و شیاطین اشاره می‌کند و می‌فرماید که دشمنان با شیوه‌های افترا و بدعت و نوآوری می‌کوشند تا اشخاص یا جوامع بشری را از مسیر کمالی خود دور سازند. در این میان نقش دشمنان داخلی (هواهای نفسانی و منافقان بیرونی) از همه مهمتر و حساس‌تر است؛ زیرا آنان با حضور در لایه‌های زیرین و درونی دل و جامعه می‌کوشند همه سخنان باطل و نادرست شیطان‌های جنی و انسی را به شکل زیبا و موردپسند جامعه درآورده و مردم را فریب دهند. [۶]

بدعت
افترا بستن به خدا و رسول و یا تغییر در قوانین جامعه برای دستیابی به اهداف شیطانی خویش از دیگر کارهایی است که شیاطین جن و انس انجام می‌دهند. بدعت و نوآوری‌ها بر خلاف اصول ارزشی و ایمانی و هنجاری جامعه راهی است که دشمنان از آن سود می‌برند. از این روست که جامعه می‌بایست همواره هوشیار باشد که اشخاص یا گروه‌ها به عنوان نوآوری آنان را به سمت و سوی مقابله و مخالفت با ارزش‌ها و اصول بنیادین جامعه سوق ندهند.

خداوند در آیه ۱۶۸ و ۱۶۹ سوره اعراف و نیز ۱۱۲ سوره انعام به این روش دشمنان و شیاطین اشاره می‌کند و می‌فرماید که دشمنان با شیوه‌های افترا و بدعت و نوآوری می‌کوشند تا اشخاص یا جوامع بشری را از مسیر کمالی خود دور سازند. در این میان نقش دشمنان داخلی (هواهای نفسانی و منافقان بیرونی) از همه مهمتر و حساس‌تر است؛ زیرا آنان با حضور در لایه‌های زیرین و درونی دل و جامعه می‌کوشند همه سخنان باطل و نادرست شیطان‌های جنی و انسی را به شکل زیبا و موردپسند جامعه درآورده و مردم را فریب دهند. [۷]

سخنان فریبنده بی محتوا
قرآن در آیه ۱۱۲ سوره انعام سخن از زخرف القول به قصد غرور و فریب به میان می‌آورد؛ زخرف القول به معنای سخنان زیبا و لعاب دیده است که یا باطن آن چیزی جز زهر جوامع بشری نیست.

از آنجایی که دشمن درونی و منافقان با خلق و خوی جامعه خویش آشنا هستند و گرایش‌های آنان را می‌شناسند و علایق و دلبستگی‌های آنان را می‌دانند با بومی سازی مفاهیم و نظریات دشمنان به شکل زیبا و مورد پسند جامعه می‌کوشند تا جامعه را فریب داده و آنان را به سمت و سویی که دشمنان خواسته‌اند هدایت کنند.

در این روش آنان با غرقه‌سازی جامعه با مفاهیم و اصطلاحات زیبایی که دشمنان پرداخته‌اند می‌کوشند جامعه را در حالتی از گفتمان غالب قرار دهند که گریزی برای افراد جامعه نیست و جز همان سخنان را نگویند و یا نشنوند.

به سخن دیگر روش دشمنان در این حوزه برخاسته از علوم و دانش‌هایی چند به ویژه جامعه شناسی و مردم شناسی و روان شناسی اجتماعی است. روان شناسی تبلیغ به آنان آموخته است که بهترین شیوه نفوذ در روان اجتماعی جامعه غرقه سازی با مفاهیم زیبا و مورد پسند جامعه است که جامعه را در گفتمان دروغین غالبی فرو می‌برد که رهایی از آن شدنی نیست. این مطلب به صراحت در این آیه به شکل زخرف القول و وحی و غرور و فریب و وحی بعضهم الی بعض بیان شده است.

کاربرد وحی در این جا نشان می‌دهد که دشمنان به گونه‌ای به درون دل‌های دوستان داخلی خویش اطلاعات و سخنان باطل خویش را ارسال می‌کنند که دیگران از آن آگاه نیستند.

از دیگر روش‌هایی که شیاطین به کار می‌برند ترفند ترس و خوف است. به این معنا که می‌کوشند با ایجاد جنگ روانی مردمان را بترسانند تا از مواضع به حق خود عقب‌نشینی کنند. اینگونه است که ایجاد ترس از مهمترین شگردهای شیطان جنی و انسی برای جلوگیری مردم از حضور در میادین سیاسی نظامی و اجتماعی است. قرآن در آیه ۱۷۳ و ۱۷۵ سوره آل عمران به این مساله اشاره می‌کند.

اطلاعات به شکل رمزی و محرمانه ارسال و از سوی دوستان ایشان یعنی منافقان در جامعه و هواهای نفس در انسان شخصی رمزگشایی می‌شود و به شکل مورد پسند شخص و یا جامعه بازسازی می‌شود. بسیاری از دشمنان جامعه اسلامی در گذشته و کنون از راه دانشمندان بلعم باعورا خویش که چه به ایشان توجه شود و یا نادیده گرفته شود مانند سگ، زبان بیرون می‌اندازند عمل می‌کنند و کلمات و سخنان شیرین و زیبا، بی محتوای خویش را زخرف القول می‌کنند تا جامعه ایمانی را بفریبند.

ایجاد آرزوهای واهی و فریبکارانه از دیگر ترفندها و روش‌هایی است که شیاطین برای نفوذ در جامعه ایمانی و دستیابی به اهداف خود از آن سود می‌برند. خداوند در آیه ۱۱۷ تا ۱۲۰ سوره نساء و همچنین ۲۵ سوره محمد(صلی الله علیه و آله) به این ترفند دشمنان اشاره می‌کند و می‌گوید: دشمنان با تسویل و زیبانمایی می‌کوشند آنچه را که زشت و نابهنجار است به عنوان هنجار و زیبا جلوه دهند و مردم را به سوی آن بکشانند. [۸]

شبهه افکنی
روشی که دشمنان در این ترفند به کار می‌گیرند برای آن است که حقایقی که از سوی پیامبران و وحی ارسال و به جامعه القا می‌شود اموری واقعا هنجاری و پسندیده و مورد علاقه فطرت پاک انسانی است. از آنجایی که باطل و زشتی‌ها از اموری نیست که مردم به طور طبیعی بدان گرایش یابند لازم است تا آن را به شکل زیبا بسته‌بندی کنند و در بازار بفروشند. اینگونه است که باطل را به شکل حقایق زیبا جلوه می‌دهند و متاع ناچیز خویش را به بهای گران عزت و شرافت آدمی می‌فروشند.

مردم در آغاز به سبب وجود بخشی زیبا و یا حقایق آن، بدان گرایش یافته و کم کم از فطرت خویش دور می‌شوند و به دام ولایت شیطان می‌افتند به گونه‌ای که فرهنگ و ارزش‌های شیطانی برای آنان اصالت می‌یابد. مولوی داستان این تغییر ذائقه مردم را که از طریق شبهات انجام می‌شود (شبهه یعنی شبیه حق شده) در داستان مرد دباغ، آورده است که چگونه در بازار عطرفروشان از بوی خوش عطر غش می‌کند و بیهوش می‌شود و هر چه عطاران بر او عطر می‌پاشند فایده و سودی نمی‌بخشد تا این که شخصی او را شناخته از بازار دباغان، چرمی بدبو را در کنار بینی او می‌گیرد و او به هوش می‌آید.

کسانی که گرفتار شبهات و در نهایت در ولایت شیطان می‌روند اینگونه فطرت سالم خود را از دست می‌دهند و عطر کلام وحی و حقایق آسمانی و هنجارهای زیبای اجتماعی و اخلاقی حال ایشان را به هم می‌زند.

از دیگر روش‌هایی که شیاطین به کار می‌برند ترفند ترس و خوف است.

به این معنا که می‌کوشند با ایجاد جنگ روانی مردمان را بترسانند تا از مواضع به حق خود عقب‌نشینی کنند. اینگونه است که ایجاد ترس از مهمترین شگردهای شیطان جنی و انسی برای جلوگیری مردم از حضور در میادین سیاسی نظامی و اجتماعی است. قرآن در آیه ۱۷۳ و ۱۷۵ سوره آل عمران به این مساله اشاره می‌کند.

ایجاد ترس در جامعه ایمانی تنها در منافقان که دوستان و اهل ولایت شیطان هستند تاثیرگذار می‌باشد و در خود مومنان تاثیری ندارد. از این روست که خداوند در این آیه از ایجاد ترس از سوی شیطان در دوستان خود که تحت ولایت اویند توجه می‌دهد؛ زیرا ترس در منافقان از سوی شیطان موجب می‌شود که آنان تحت تاثیر قرار گرفته و جامعه ایمانی را در حالت بحران روحی و روانی قرار دهند و این ترس خود را به دیگر افراد جامعه که سست ایمان‌تر هستند القا کنند.

البته ناگفته نماند که ایجاد ترس در جامعه ایمانی تنها در منافقان که دوستان و اهل ولایت شیطان هستند تاثیرگذار می‌باشد و در خود مومنان تاثیری ندارد. از این روست که خداوند در این آیه از ایجاد ترس از سوی شیطان در دوستان خود که تحت ولایت اویند توجه می‌دهد؛ زیرا ترس در منافقان از سوی شیطان موجب می‌شود که آنان تحت تاثیر قرار گرفته و جامعه ایمانی را در حالت بحران روحی و روانی قرار دهند و این ترس خود را به دیگر افراد جامعه که سست ایمان‌تر هستند القا کنند. از این روست که در مجمع البیان ج ۱و ۲ ص ۸۸۸ و نیز کشاف ج ۱، ص ۴۴۳ در شان نزول این آیه گفته‌اند که آیات یاد شده درباره عمل نفاق گونه نعیم بن مسعود است که از سوی ابوسفیان مامور شد تا در دل مسلمانان ترس ایجاد کرده و آنان را از شرکت در جهاد با مشرکان باز دارند.
از دیگر شگردهای شیطان می‌توان به ایجاد شبهه و شک و تردید در امور اعتقادی و بنیادین دینی و اصول ارزشی جامعه (زخرف آیه ۶۱و ۶۲) افزایش نابهنجاری‌های اجتماعی و تشییع فحشا و منکرات (بقره آیات ۱۶۸ و ۱۶۹ و ۲۶۸ و نور آیه ۲۱) همانند قمار (مائده آیه ۹۰و ۹۱) گفتارهای زشت و ناپسند (اسراء آیه ۵۳) و نجواها و انجمن‌های زیرزمینی (مجادله آیه ۱۰) و خمر و شراب‌نوشی و میگساری (مائده آیه ۹۰و ۹۱) و افزایش خرافات و امور دور از عقل و عمل عقلایی (نساء آیات ۱۱۷و ۱۱۹) و نیز تبذیر و ریخت و پاش و کاهش بهره‌وری و افزایش اسراف (اسراء آیه ۲۷) تا جامعه دچار بحران اقتصادی شود و نیز اموری از این دست اشاره کرد.[۹]

هدف از وجود، شیطان چیست؟
خداوند مهربان این شیطان درونی را قرار داد تا در مصاف با او نیروهای عظیم خرد و اراده در انسان شکوفا شود و به مراتب برتر از فرشتگان راه یابد. و با حسن اختیار، صلاحیت جانشینی خداوند و فرمانفرمایی بر تمام عالم را پیدا کند. [۱۰]

شیطان پرستی یکی از اعتقاداتی است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله می‌دهند و دلیل آن را نیز پرستش هر موجود دارای قدرت توسط مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضد هم یعنی خدای خیر و شر می‌دانند.

شیطان پرستی دنیایی را ترسیم می کند که هیچ روزنه امیدی برای آن متصور نیست. به همین جهت شیطان پرستی را جهان تاریک می‌گویند. شیطان پرستی حقیقتی را جستجو می کند که در این جهان یافت نمی شود. خود کشی توجیهی اینگونه دارد ، ” اگر بپرسی چرا خودت را می کشی ؟”  پاسخ می‌دهد: می خواهم به حقیقت برسم و حقیقت در این دنیا به دست نمی آید. عمده ترین نشانه شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه در تجاوز به کودکان و نوجوانان به همراه قتل آنان باید دید. [۱۱]

زمان شیطان پرستی در زمانهای بسیار قدیم و قرون اولیه آدمی در چندین زمان انجام میگرفت : اولین زمان هنگام کسوف و خسوف بود ؛ بر این تصور که شیطان و خدای تاریکی از انسانها عصبانی هستند و منتظر هدیه خود و اگر برای آنها قربانی انجام نمیگرفت خدای تاریکی و شیطان تمام انسانها را قتل عام میکردند لذا برای آرامش شیطان قربانی کردن انسان انجام میشد . این مراسم به خصوص در قبایل امریکای جنوبی بسیار فراوان دیده شده است به گونه ایکه اکتشافات به دست آمده وجود این قربانی کردن ها را تصدیق میکند و اتاقهای مخصوص قربانی کردن نیز به شیوه ای خاص بنا شده بود و تزئینات خاص خود را داشت . البته قربانی کردن انسان در زمانهای دیگر نیز انجام میشد که اکنون قربانی کردن انسان در دوره کنونی در یک شب کاملا تاریک انجام میشود .

اعمال مراسم شیطان پرستی نیز بسیار زیاد است و به ذکر چند مورد بسنده میکنم . مهمترین اعمال آنها اعمالی است که همیشه انجام میدهند و در آن به انجام امور جنسی میپردازند و همچنین از شیطان برای پیشبرد اهداف حاضرین کمک میخواهند و اگر کسی مشکلی داشته باشد برای حل مشکل وی دعا میشود . مراسم بعدی ؛ مراسم عضویت یک عضو جدید به این هیئت و مجموعه است که این کار توسط کشیش کلیسای شیطان و یا همسر وی ( بستگی به مذکر یا مونث بودن عضو جدید دارد ) انجام میشود .

مراسم قربانی کردن
در شیطان پرستی جدید قربانی کردن مفهومی ندارد اما برای آنان که هنوز پیرو شیطان پرستی قدیمی و قرون وسطایی هستند این کار در شبی تاریک انجام میشود . قربانی توسط آب مقدس غسل داده میشود و بر روی محراب خوابانده میشود . البته اصولا قربانی ها قبل از انجام مراسم بیهوش میشوند . و در کاملترین مراسم قربانی کردن برای شیطان ؛ قربانی پس از کشته شدن و نوشیدن خون وی توسط آتش سوزانده میشود . در این مراسم خواندن اوراد مخصوصی به زبانی کاملا بی معنی و گاها عبری انجام میگیرد .

مراسم معروف نماز سیاه یا نماز جماعت سیاه :شاید معروفترین مراسم آنان باشد . این مراسم در کلیسای شیطان پرستی انجام میشود و دقیقا همان مراسم عشای ربانی مسیحیت است با این تفاوت که تمام کارها برعکس انجام میشود و البته کارهایی نیز در آن مراسم انجام میگیرد که از ذکر آنها خودداری میکنم .

مراسم پیوستن عضو جدید:در مراسم پیوستن عضو جدید به شیطان پرستان که البته همچین عملی در جادوگری نیز وجود دارد ۵بوسه مقدس است . این ۵ بوسه توسط همسر یا خود کشیش به بدن شخص عضو شونده زده میشود که باعث خیر و برکت او ؛ تقدس او در بین شیطان پرستان ؛ تشکر از وی به منظور عضو شدن و در نهایت قبول فرد عضو شونده است . شخص جدید در وسط پنتاگرام ( چه در جادوگری و چه در شیطان پرستی و در هر دو پنتاگرام ) زانو میزند در حالیکه کاملا عریان است . بوسه ها بر زانو ؛ الت تناسلی ؛ سینه ها و لبان شخص جدید زده میشود . قبلا هم گفته شد که در این دین اعتقاد خاصی و احترام خاصی به اندام تناسلی قائل هستند زیرا زندگی و جهان را بدون وجود آن پوچ میدانند و آن را تضمین بقای بشریت میدانند . البته قابل تامل است که تضمین بقای آدمیت به وجود آن بستگی دارد اما افراط و تفریط در هر دینی وجود دارد و خواهد داشت.[۱۲]

فهرست
مقدمه    ۱
سوالات تحقیق    ۱
روش تحقیق    ۱
مشکلات تحقیق    ۱
طرح مسئله    ۱
بخش اول    ۱۹
اصول و پایه شیطان پرستی    ۱۹
فصل اول    ۲۰
اصول شیطان پرستی    ۲۰
گفتار اول:تاریخچه شیطان پرستی    ۲۱
مبداً شیطان پرستی    ۲۱
فصل دوم    ۲۴
سیر تاریخی شیطان پرستی    ۲۴
گفتار اول: شیطان پرستی قدیمی    ۲۵
شیطان پرستی جدید    ۲۷
بخش دوم : انواع شیطان پرستی و مصادیق آن    ۳۰
فصل اول : انواع شیطان پرستی از نظر ایدئولوژی    ۳۱
گفتار اول: شیطان پرستی فلسفی    ۳۲
گفتار دوم : شیطان پرستی لاویی    ۳۳
مبحث اول : فلسفه شیطانی    ۳۳
مبحث دوم : زندگی نامه انتوان شاندز لاوی    ۳۷
گفتار سوم : شیطان پرستی دینی    ۴۰
گفتار چهارم : شیطان پرستی گوتیک    ۴۲
مبحث اول : انجیل و کلیسای شیطانی   ۴۳
گفتار پنجم : شر پرستان    ۴۵
فصل دوم : سمبلها و نمادها    ۴۶
گفتار اول : تعریف پنتاگرام    ۴۷
گفتار دوم : پنتاگرام در جهان کهن    ۴۷
گفتار سوم : پنتاگرام در جادو    ۴۹
گفتار چهارم : پناگرام مسیحیان    ۵۰
گفتار پنجم : پنتاگرام در ویکا و عقاید نئوپگان    ۵۱
گفتار ششم : تفاوت پنتاگــرام در قله رو به بالا یا قله رو به پاییـن    ۵۲
گفتار هفتم : پنتاگــرام در شیطان پرستـی    ۵۲
گفتار هشتم : مشخصه های ظاهری    ۵۴
گفتار نهم : نمادهای شیطان پرستی    ۵۴
فص سوم : شیطان پرستی وپیدایش آن در موسیقی    ۶۱
گفتار اول : تاریخچه موسیقی متال    ۶۲
مبحث اول : موسیقی متال    ۶۲
مبحث دوم : Death Metal   ۶۹
گفتار دوم : آشنایی با متالیکا    ۷۰
مبحث اول : ارزشهای القایی متالیکا    ۷۱
گفتار سوم : دلایل استفاده از موسیقی    ۷۶
گفتار چهارم : روند و روال    ۷۶
گفتار پنجم : بیوگرافی مرلین منسون    ۷۷
فصل چهارم : صهیونیسم و شیطانیسم    ۸۶
گفتار اول : تاریخچه    ۸۷
گفتار دوم : متون    ۸۷
گفتار سوم : تصوف یهودی (کابالا)    ۸۸
گفتار چهارم : مناسک جنسی در فرقه کابالا   ۹۱
فصل پنجم : شیطان پرستی در کشورهای عرب    ۹۴
گفتار اول : تاریخچه    ۹۵
گفتار دوم : یزیدیان    ۹۶
گفتار سوم : شیطان پرستی در مصر    ۱۰۲
گفتار چهارم : شیطان پرستی در کردستان عراق    ۱۰۴
گفتار پنجم : فشارهایی که بر یزیدیان وارد شده است    ۱۱۶
گفتار ششم : مقایسه شیطان پرستی در ادیان    ۱۲۲
گفتار هفتم : نقد شیطان پرستی    ۱۲۵
بخش سوم : شیطان پرستی در ایران    ۱۲۸
فصل اول : گرایش برخی جوانان ایرانی به شیطان پرستی    ۱۲۹
گفتار اول : علل گرایش برخی جوانان ایرانی به شیطان پرستی    ۱۳۰
گفتار دوم : رواج شیطان پرستی در ایران    ۱۴۰
فصل دوم : شیطان گرایی در عرفان یهود و تفاوت آن با اسلام    ۱۴۹
گفتار اول : ریشه های شیطان گرایی در عرفان یهود    ۱۵۰
گفتار دوم : نگرش اسلام    ۱۵۱
گفتار سوم : نتیجه    ۱۵۲
بخش چهارم : بررسی شیطان پرستی از منظر لایحه قانون مجازات اسلامی    ۱۶۰
فصل اول : تفسیر مواد سحر در لایحه قانون مجازات اسلامی    ۱۶۱
گفتار اول : ماده ۱۲-۲۲۵    ۱۶۲
گفتار دوم : ماده ۱۳-۲۲۵   ۱۶۴
گفتار سوم : ۱۴-۲۲۵    ۱۶۴
منابع تحقیق    ۱۶۶


تعداد صفحات : 173 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,