دانلود مقاله سلول های بنیادی

دانلود تحقیق و مقاله با عنوان دانلود مقاله سلول های بنیادی در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۱۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله سلول های بنیادی

مقدمه :
در طول تاریخ بشر، علم پزشکى با افکار و تصورات بزرگ و شجاعت پیشگامان عجین بوده است و همچنین میل به دستیابى به کیفیت بالاى زندگى کسانى که از بیمارى ها رنج مى برند دغدغه همیشگى انسان است. دردهه هاى گذشته علم پزشکى دچار انقلاب و تحول بزرگى شده است که حتى تحولات کشف پنى سیلین، داروهاى بیهوشى ویا اشعه ایکس را تحت الشعاع قرارداده . دنیا به یک باره وارد یک دوره زمانى از پیوند مغز استخوان، قلب، کبد و کلیه یا کشف دى ان ای و ژنوم انسانى، روش هاى نوین نوزادان آزمایشگاهى، اصلاح نژادى حیوانات و درمان با سلول هاى بنیادى… وهمچنین بسیار نزدیک به تولید انواع بافتها و ارگان هاى انسان شده است. در این جزوه سعی شده در نگرشی کلی به بررسی یکی از این روش های نوین – یعنی سلول های بنیادی – پرداخته شود .
گسترش و اهمیت سلول های بنیادی در طول تحقیق بر گردآورندگان این مطلب آشکار گشت و سعی کردیم تمام مطالبی را که در طول جست و جو و تحقیق با آنها روبرو بودیم و به نحوی به سوالاتی در باره ی سلول های بنیادی پاسخ می دهد ، در این جزوه گرد آوری کنیم . سلول¬های بنیادین، Stem Cell؛ سلولهای اولیه ای هستند که توانایی تبدیل و تمایز به انواع مختلف سلولهای انسانی را دارند و از آنها می توان در تولید سلولها و نهایتا بافت های مختلف در بدن انسان استفاده کرد. منابع اصلی سلول های بنیادین شامل: مغز استخوان، بند ناف، جفت و سلول های عصبی پیاز مو می باشند. امروزه استفاده از این سلولها جهت ترمیم بافت های آسیب دیده انسانی در حالت گسترش است. جالب اینکه سلول های بنیادین چند پتانسیلی هستند یعنی قابلیت تبدیل به بافت های مختلف را دارند اعم از بافت عصبی، عضلانی، پوششی و غیره، که این توانایی محور اصلی توجه به سلولهای بنیادین است. در چند سال اخیر کشور عزیزمان ایران موفقیت های بسیار شگرفی در زمینه سلول های بنیادین به دست آورده است سطرهایی که مطالعه می فرمایید، آخرین و جدیدترین اطلاعات در مورد سلول های بنیادین هستند. استفاده از سلول های بنیادین مغز استخوان در بازسازی بافت های مغزی انسان؛ به نقل از پژوهشگران ملت عزیزمان انجام پیوند سلول های بنیادین انسان در بهبود عملکرد گیرنده های عصبی مغز موثر می باشد. گیرنده های عصبی، در بیمارانی که به سکته های مغزی مبتلا شده اند از کار می افتد و یا که ضعیف می شود که با انجام عمل پیوند سلول های بنیادین می توان عملکرد این گیرنده ها را به صورت کامل بهبود بخشید. جالب اینجاست که سلول های بنیادین مغز استخوان قادر به بازگرداندن عملکرد عصبی مغز به حالت اولیه هستند. سلول های بنیادین مغز استخوان به عنوان منبعی ایمن برای جایگزینی سلولهای مغزی در اختلالات عصبی ایجاد شده بر اثر بیماری های چون، آلزایمز و پارکینسون به حساب می آیند. و اینکه سلول های بنیادین به دست آمده از خون بند ناف نوزادان سالانه جان هزاران نفر را نجات می دهد. دانشمندان بر این عقیده اند که سلول های بنیادین به دست آمده از خون اهدا شده توسط بند ناف نوزادان که در بسیاری از موارد دور انداخته می شود، در بسیاری از کشورها از جمله ایران در طول یک سال توانسته ۱۱۷۰۰ نفر را از سرطان خون و دیگر بیماری های مهلک نجات دهد. سلول های بنیادین می توانند سلولهای خونی تولید کنند که این سلولهای را می توان در پیوند مغز استخوان به کار برد که با این کار در موارد بسیاری میتوان جان مبتلایان بسیاری به سرطان خون را نجات داد. این سلولها در مدت زمان کوتاهی پس از تولید از بند ناف نوزاد گرفته می شود و سپس در دمای بسیار پایین نگهداری می شود و در مواقع نیاز، به بیمار پیوند زده می شود. همچنین باکاشت سلولهای قلب به وسیله سلول های بنیادین؛ پژوهشگران موفق به کسب مجوز شبیه سازی سلول های بنیادین بافت قلب بدن انسان شده اند. کاشت سلول های بنیادین قلب تحولی عظیم در بیماری ها از جمله بیماریهای قلبی به وجود خواهد آورد. در این شیوه جدید این امکان وجود دارد که بتوان از سلولهای مغز استخوان که قدرت تبدیل به عضله قلب و عروق را دارند برای کمک به بیماران قلبی استفاده کرد.

فهرست مطالب
مقدمه ۷
ضرورت تحقیق و پژوهش در خصوص سلول های بنیادی چیست؟ ۱۰
عملکرد مغز استخوان ۱۲
سلولهای مغز استخوان ۱۳
پیوند مغز استخوان و پیوند سلولهای مادر خون محیطی ۱۴
مغز استخوان و سلول مادر خون محیطی ۱۴
چگونگی استفاده از BMT , PBSCT در درمان سرطان ۱۶
روش تهیه مغز استخوان برای عمل پیوند ۱۹
چگونگی تهیه سلولهای مادر خون محیطی ( PBSCs ) برای عمل پیوند ۲۰
عوارض برداشت مغز استخوان در فرد دهنده ۲۱
عوارض برداشت PBSCS در فرد دهنده ۲۱
روش دریافت مغز استخوان و PBSCS در فرد گیرنده ۲۲
عملکرد پزشکان پس از پیوند مغز استخوان یا سلول مادر ۲۳
عوارض جانبی BMT, PBSCT 24
” پیوند کوچک “( minitransplant ) 25
پیشرفت‭ ‬محققان‭ ‬ایرانی‭ ‬در‭ ‬ژن‭ ‬درمانی‭ ‬بیماران‭ ‬تالاسمی‭ ‬ ۲۶
‬طرح‭ ‬ژن درمانی‭ ‬بیماری‭ ‬تالاسمی‭ ‬ ۲۷
نتیجه گیری و پیشنهادات ۳۰
فصل اول
سلول بنیادی و تعاریف ۳۲
سلول بنیادی چیست ؟ ۳۳
تعریف دیگری نیز در مورد سلول بنیادی وجود دارد : ۳۵
ضرورت تحقیق و پژوهش در خصوص سلول های بنیادی چیست؟ ۳۹
خصوصیات مشترک سلول های بنیادی: ۴۱
سلول های بنیادی جنینی : ۴۴
چگونه سلول های بنیادی در آزمایشگاه کشت داده می شوند؟ ۴۵
خون بندناف امیدی برای درمان بیماریهای سخت ۵۹
بانک خون بندناف ۶۰
مزایای سلول‌های بنیادی خون بندناف نسبت به مغز استخوان ۶۳

فصل دوم
بررسی تکمیلی کاربردهای سلول های بنیادین ۶۷
تاریخچه ۶۸
تلفیق گامتها در شرایط آزمایشگاه ۶۸
شبیه سازی درمانی ۷۱
تکثیر سلولهای بنیادی در آزمایشگاه ۷۲
موانع بر سر راه استفاده از سلول بنیادی ۷۳
کاربرد سلولهای بنیادی در بازسازی سلولها ۷۳
سلول های بنیادی قادر به تبدیل شدن به سلول های تخصصی هستند: ۷۴
کاربرد سلولهای بنیادی در تولید اندام کامل ۷۷
اختلاف نظر در مورد تحقیقات سلول بنیادی ۷۸
شبیه سازی انسان ۷۸
عملکرد سلولهای بنیادی در پوست ۷۹
آینده بحث ۸۱
ارمغان سلول های بنیادی ۸۲
نگاهی به دستاورد های برندگان نوبل پزشکی ٢٠٠٧ ۸۲
بیان رده زایای موش با سلول های بنیادی جنینی ۸۴
نوترکیبی همولوگ در سلول های بنیادی جنینی ۸۶
شروع یک مرحله جدید در ژنتیک ۸۷
کاربرد های درمانی ۸۹
سلولهای بنیادی و بیماری ها ۸۹
استفاده از سلول های بنیادی در ترمیم بافت ها ۹۴
استفاده از سلول بنیادی برای ترمیم پستان ۱۰۰
منابع و مأخذ ۱۰۷


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 110

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط