صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT  »  دانلود مقاله درباره مبارزه با انواع ویروسها

دانلود مقاله درباره مبارزه با انواع ویروسها

دانلود تحقیق و مقالات رشته کامپیوتر با عنوان دانلود مقاله درباره مبارزه با انواع ویروسها در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله درباره مبارزه با انواع ویروسها

دفاع در مقابل کرم ها و ویروس ها ی کامپیوتری
کرم ها و ویروس ها نوع خاصی از برنامه های کامپیوتری موسوم به ” کد مخرب ” می باشند. علت ظهور کرم ها و ویروس ها ، وجود ضعف در برنامه ها ی کامپیوتری است . آنان نسخه هائی از خود را تکرار و یا به سایر برنامه ها متصل، بسرعت گسترش و بسادگی از سیستمی به سیستم دیگر توزیع می شوند.درابتدا لازم است که تعریف مناسبی برای هر یک از آنان ارائه گردد . کرم ها ، نوع خاصی ازبرنامه های کامپیوتری می باشند که پس از آغاز فعالیت خود ، بدون مداخله انسانی منتشر و توزیع خواهند شد. ویروس ها ، نوع دیگری از برنامه های کامپیوتری می باشند که بمنظور انتشار و توزیع خود نیازمند انجام عملیات خاصی توسط کاربر نظیر فعال شدن فایل همراه یک نامه الکترونیکی می باشند.کاربران در اغلب موارد و در مشاهده با فایل های ضمیمه همراه نامه های الکترونیکی ، اغوا و بدون لحاظ نمودن مسائل امنیتی آنان را باز و به عاملی برای گسترش یک ویروس تبدیل می شوند. کاربران بدلیل کنجکاوی مربوط به موضوع یک نامه و یا ظاهر شدن نامه بگونه ای که برای مخاطب خود آشنا است ، اقدام به باز نمودن ضمائم یک نامه الکترونیکی می نمایند. کرم ها و ویروس می توانند اقدامات پیشگیرانه امنیتی نظیر فایروال ها و سیستم های حفاظتی را نادیده و اهداف خود را دنبال نمایند.

کرم ها و ویروس ها در مقایسه با گذشته با سرعت بمراتب بیشتری اقدام به خرابی سیستم های آسیب پذیر نموده و در این راستا نسخه هائی از خود را برای اکثر سیستم های فوق ، توزیع و منتشر می نمایند. کامپیوترهای موجود در منازل ، نمونه مناسبی از سیستم های آسیب پذیر بوده که شرایط و استعداد مناسبی را در این رابطه دارند. کرم Code Red در سال ۲۰۰۱ بسرعت در سطح جهان منتشر گردید . سرعت انتشار کرم فوق، بمراتب بیشتر از کرم Morris در سال ۱۹۸۸ و ویروس ملیزا در سال ۱۹۹۹ بود. بدیهی است، افزایش سرعت انتشار این نوع از کدهای مخرب ، سرعت در بروز خرابی و آسیب را بدنبال خواهد داشت . مثلا” فاصله زمانی بین شناسائی اولین نسخه کرم Code Red و خرابی گسترده آن ، صرفا” چندین روز بیشتر نبوده است و دراین فاصله زمانی محدود، Code Red بسرعت اشاعه و گسترش پیدا کرده بود. پس از گذشت یک ماه از ظهور کرم Code Red ، کرم دیگری با نام “نیمدا” توانست در اولین ساعت فعالیت خود ، خرابی بسیار گسترده ای را ایجاد نماید . در ژانویه همان سال ، ” اسلامر” توانست صرفا” در مدت چندین دقیقه خرابی گسترده ای را بوجود آورد .شکل زیر،سرعت انتشار و میزان آسیب رسانی ” اسلامر” ، بلستر و Code red در اولین روز فعال شدن را نشان می دهد . همانگونه که مشاهده می شود ، اسلامر توانسته است با سرعت بیشتری در اولین ساعات فعال شدن خود ، تعداد زیادی از سیستم ها را آلوده نماید. سرعت انتشار بلستر از اسلامر کندتر ولی از Code Red سریعتر بوده است . پس از گذشت بیست و چهار ساعت، بلستر به ۳۳۶،۰۰۰ ، .Code Red به ۲۶۵،۰۰۰ و اسلامر به ۵۵،۰۰۰ دستگاه کامپیوتر آسیب رسانده بودند. دقت داشته باشید که بلستر در هیجده ساعت اولیه فعالیت خود تواسنه است بیش از ۳۳۶،۰۰۰ کامپیوتر را آلوده نماید. بلستر نسبت به اسلامر توانسته است علیرغم کند بودن انتشار در ساعات اولیه ، تعداد بمراتب بیشتری از سیستم ها را آلوده نماید . بنابراین ، ما از یکطرف سرعت در انتشار و از طرف دیگر افزایش بالای تعداد سیستم های آسیب پذیر را می توانیم مشاهده نمائیم .


تعداد صفحات : 24 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود