صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  دانلود مقاله خلاصه کتاب اوضاع درآخرالزمان

دانلود مقاله خلاصه کتاب اوضاع درآخرالزمان

The paper summarizes the situation Drakhralzman

دانلود مقاله خلاصه کتاب اوضاع درآخرالزمان

چکیده:
ضرورت ظهور در حقیقت داشتن آخرالزمان :
پیامبر گرامی وائمه معصومین برحتمی بودن ظهور حضرت مهدی )ع( در آخرالزمان تأکید کرده و آن را بیان نموده اند.
احادیث کتابهای معبتر بسیاری نقل شده که خلاصه همه مطالب آن، این است که در آخرالزمان ستمگران و یاغیانی بی رحم به وجود می آیند و برجهان حکومت می کنند. پیامبر گرامی فرمودند: دنیا به پایان نمی رسد و این چنین نمی گذرد تا این که مردی از تبار من که نامش همنام من است ظهور کند و دنیا را پر از عدل وداد می کند. بنابراین ضرورت ظهور منجی عالم بشریت، واجب و ضروری است و هرکس به این فکر، اعتقاد ندارد در واقع ناآگاه است و یا آنکه آنقدر بی فکر و بی بند وبار است که به هیچ چیزی اهمیت نمی دهد و حاضر نیست که دراین باره فکر کند.
انکار ظهور حضرت مهدی )ع( کفر است :
مهدی )ع( حقیقتی است انکار ناپذیر و برهرفرد مسلمانی واجب است که به ظهور امام زمان )ع( معتقد باشد و همواره باید در انتظار ظهورش باشیم، و همین انتظار خود نشانه اعتقاد استوار ماست. پیامبر گرامی فرمودند: هرکه حضرت مهدی )ع( را تکذیب کند،به یقین بدانید که او کافر شده است. پس اکنون جایز نیست که ما نسبت به ظهور آن حضرت، سست اعتقاد باشیم و آن را انکار کنیم، چون تمام نشانه هایی که ائمه معصومین درباره آخرالزمان پیش بینی نموده اند، یکی پس از دیگری به وقوع می پیوندد و هرچه زمان بگذرد، واقعیت امر بیشتر ثابت و نمایان می شود.
اعتقاد به ظهور منجی بشریت از جانب خداوند، درتمام ادیان و اقوام به عنوان یک ضرورت حس می شود و هرچند که این اعتقادات گوناگون است ولی دراصل یک مطلب و یک موضوع و یک هدف را تداعی می کند.
درانتظار رؤیت امام زمان :
امام صادق )ع( در باره آن هایی که همواره منتظر ظهور امام زمان بودند ولی اجل به آن ها مهلت نداد می فرماید: هرکس که از شما بمیرد و درانتظار دیدن امام زمان بود، همانند کسی است که درسپاه حضرت قائم )ع( آماده برای انجام وظیفه است آن هایی که در آرزوی دیدن امام زمان هستند و مشتاق ظهورش می باشند حتماً خود را از هرلحاظ مهیا کرده اند و در تمام خوبی ها پیش قدم هستندتا این سعادت و لیاقت، نصیب آن ها شود. خداوند از دل های ما به خوبی آگاه است و می داند که این نیت های خیر با واقعیت، چقدر مطابقت دارد. انتظار ظهور و عشق دیدن مهدی )ع( همیشه برای خود و دیگران مایه دلگرمی است. و درانتظار امام زمان بودن، نشانه علاقه و عشق به آن حضرت است و درمقابل آن حضرت نیز به این گونه افراد، عنایت خاصی دارد.
درانتظار ظهورش باشیم :
اما صادق (ع) به شیعیان سفارش می کند که هر روز و هرشب، منتظر فرج امام زمان باشیم. انتظار فرج یعنی امید به گشایش کارها و راه نجات مردم است. انتظار فرج، یعنی آرزو داشتن  برای نجات و رهائی همه مردم، واگر نیت خیر و دلسوزی برای مردم در دل ها باشد، این نشانه مهر و محبت افراد منتظر است. چون تنها کسی که می تواند جهان را از بحران روز افزون نجات دهد، اوست که ظهور می کند و دنیا را پر از عدل و داد می کند.
و درکل انتظار یعنی همراهی و همسوئی داشتن با امام زمان )ع( .
و شیعه واقعی، همواره منتظر فرج امام زمان است و درناملایمات دنیا و تمنای نفس، امتحان می شود تا از گرداب وسیع هوی و هوسها صحیح و سالم بیرون آید. و آنگاه معلوم می شود که او دراین امتحان بزرگ چه کرده است. ادعای شیعه بودن، آسان است ولی حقیقت داشتن این ادعا شرط است. شعیه حقیقی دراین دنیای بزرگ معلوم و ثابت می شود که چند درصد، درایمان خود استوار و ثابت قدم بوده است.

فهرست مطالب :
ضرورت ظهور و حقیقت داشتن آخر الزمان
انکار ظهور حضرت مهدی (ع) کفر است
درانتظار رؤیت امام زمان )ع(
درانتظار ظهور امام زمان )ع(
شعیه واقعی منتظر ظهور
نشانه های ظهور
زوال های سنت خوب در آخرالزمان
افزایش نفرت عمومی درمیان مردم آخرالزمان
رواج بی دینی درآخرالزمان
سستی اعتقاد مردم در آخرالزمان
در آخرالزمان ظالمان برمردم حکومت می کنند
زیاد شدن سه پدیده شوم درمیان مردم آخرالزمان
رواج اعتیاد در آخرالزمان
مردم در آخرالزمان
رواج مدهای پیاپی در آخرالزمان
عجایب در آخرالزمان
وضع نامطلوب زن ها در آخرالزمان
وضعیت نامطلوب برای اهل ایمان در آخرالزمان
تقارن ظهور با روز عاشورا
امنیت و آسایش دوباره برقرار خواهد شد.


تعداد صفحات : 45 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,