صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله خانه های پیش ساخته

دانلود مقاله خانه های پیش ساخته

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله خانه های پیش ساخته در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۰ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


چکیده
ایران کشور حادثه خیزی است . سیل – زلزله و رانش و… از جمله این حادثه هاست که همین موارد خسارات زیادی را بر مردم این مرزو بوم وارد کرده که میتوان به زلزله های منجیل – آوج و اخیرا هم بم و ماجرای رانش فرحزاددر تهران اشاره نمود.
لذا توجه به ساختن خانه هایی با ویژگیهای خاص که بتواند اسکان مردم حادثه دیده را فراهم آورد مسئله ای غیر قابل اجتناب خواهد بود.
با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر جایی برای استفاده از روشهای سنتی در ساختمان سازی وجود ندارد .
علم جدید با معرفی تکنولوژی نو و با تاکید بر بهینه سازی و کنترل دقیق اجرا و سرعت در کار پا بر جای روش سنتی نهاده است.
شرکتهای مختلف در سراسر دنیا رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر جهت ارائه محصولات جدید و برتر در صنعت ساختمان سازی با هم دارند.
اما مسئله ای که باعث برتری یک صنعت بر صنعت دیگر می شود باید بررسی گردد .
در این مقاله به معرفی خانه های پیش ساخته مختلف و نقاط ضعف و قوت آنها می پر دازیم.

واژگان کلیدی: خانه های پیش ساخته، بهینه سازی، کنترل وسرعت اجرا

مقدمه
به طور کلی خانه های پیش ساخته به چند صورت ساختمانهای پیش ساخته بتنی – فلزی –چوبی و d3و… موجود می باشند که هر کدام دارای مزیتها و معایب خاص می باشند که بر اساس مقتضیات مکانی و شرایط هر کشور بعضی بر دیگری به علت امکانات و عوامل مختلف می تواند اقتصادی و کاربردی باشد .
ساختمانهای پیش ساخته یکی از آخرین محصولات و متد های ایجاد و گسترش واحد های مسکونی می باشند که می تواند جوا بگوی احتیاجات مدیریت برای ایجاد توازن ازدیاد جمعیت با سکنی همراه با امکانات رفاهی را تامین نماید این صنعت در دهه های اخیر چنان پیشرفت داشته که نه تنها بر کیفیت بالا – تقلیل هزینه – سرعت احداث و راحتی آسایش مورد نیاز را در حد استاندارد تامین نموده بلکه توانسته است سایر صنایع خانه سازی را با متدهاو مواد اولیه گوناگون تحت تاثیر قرار دهد .
مثلا در کشورهایی همچون کانادا و روسیه که از نظر مصالح چوبی غنی بوده ساختمانهای پیش ساخته چوبی ودر کشور هایی همچون آمریکا ساختمانهای پیش ساخته فلزی و در ایران ساختمانهای پیش ساخته بتنی اقتصادی به نظر میرسند البته بدیهی است که عواملی از جمله مواد و مصالح در محل حمل و نقل امکانات و دستگاههای تولید تواما از جمله مواردی می باشندکه در اقتصادی بودن نوع ساختمان پیش ساخته دخیل است .
به طور کلی چند مسئله باعث استفاده هر چه بیشتر از ساختمانهای پیش ساخته می گردد که عبارتند از :
۱- سرعت در اجرا
۲- دقت در کارکه در ساختمانهای پیش ساخته فلزی بسیار مهم میباشد مخصوصا در ایران که از نظر جوش خصوصا جوشهای سر بالا و نفوذی بسیار مشکل دارند واین مسئله می تواند در کارخانه برطرف گردد .
۳- نظارت کافی
۴- راحتی در نصب

 


تعداد صفحات : 10 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود