صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله تکنولوژی کامپوزیت

دانلود مقاله تکنولوژی کامپوزیت

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری  با عنوان دانلود مقاله تکنولوژی کامپوزیت در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


تکنولوژی کامپوزیت:
در یک تعریف کلی، کامپوزیت ترکیب سینرژیک دو یا چند ماده است. مقاومت بالای کامپوزیت ها ناشی از الیاف به هم بافته و در کنار هم پیوسته توسط یک پلیمر می باشد.
معمول ترین الیاف مقاوم، الیاف شیشه می باشند. الیاف شیشه مورد استفاده اغلب از نوعه شیشه کلاس E که بسیار ترد و شکننده و شفاف و دارای مقاومت کششی زیاد هستند، ۳۴compa معادل ۵۰۰KSI می باشد.
برای تولید الیاف مذکور، شیشه در کوره با حرارت ۲F و (۱۲۰۰C) 21 ذوب شده و به صورت الیاف به قطر ۱۰ میکرون (۴-۱۰*۴ inch) از درون یک سطح سوراخدار بسیار داغ عبور می کند.

کوره های ذوب آلومینیوم را چگونه می سازند؟
در صنعت آلومینیوم ۸۰% کوره های ذوب به صورت چهارگوش با ابعاد و تناژ مختلف مورد استفاده قرار می یگرد. طراحی کوره ذوب بستگی به نوع فلز مورد استفاده و ظرفیت مورد بهره برداری دارد. ظرفیت کوره های چهارگوش از ۵ تا ۱۰۰ تن طراحی و قابل استفاده می باشد.
در کوره هایی که از فلنچ استفاده می شود معمولاً شیب سطح کوره بین ۵ تا ۷ درجه یم باشد. نصب مشعل ها، دریچه ها و دودکش ها به اشکال مختلف طراحی می گردد.

مزایای کوره های چهارگوش:
۱-شارژ، بارگیری و تخلیه آسان (به دلیل دریچه بزرگ)
۲-امکان جذب حرارت بیشتر توسط مذاب از مشعل
۳-امکان استفاده از انواع مختلف سوخت (گازوئیل – مازوت، گاز و …)
۴-امکان نگهداری، ذوب و ساخت آلیاژ

معایب کوره های چهارگوش:
در آلیاژسازی معمولاً افزودنی هایی مورد استفاده جهت آلیاژهای آلومینیوم سنگین تر از آن بوده و به سمت کف کوره تمایل دارند. این تفاوت دانسیته مذاب باعث همگن نشدن خوب آلیاژ می گردد. همچنین به دلیل سطح زیاد، پرت فلز زیاد است؛ برای متال دانسیته آلومینیوم مذاب ۲/۳۸ گرم بر متر مکعب و دانسیته مس مذاب ۸/۲۶ گرم بر متر مکعب می باشد. راندمان حرارتی کوره به علت پایین بودن ضریبر جذب حرارت آلومینیوم (۱۷/۰ = E) پایین است (حداکثر راندمان ۱۸%)


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود