صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » زمین شناسی و معدن  »  دانلود مقاله تقابل سنگ و آب

دانلود مقاله تقابل سنگ و آب

دانلود مقاله تقابل سنگ و آب دانلود مقاله مکانیک سنگ دانلود مقاله سنگ زنی دانلود مقاله سنگهای دگرگونی دانلود مقاله درباره مکانیک سنگ دانلود مقاله سنگها دانلود مقاله سنگ های آذرین دانلود مقاله سنگهای رسوبی دانلود مقالات آب دانلود مقالات مهندسی آب دانلود مقاله در مورد آلودگی آب

Rock

تقابل سنگ و آب
فهرست مطالب:
تقابل سنگ و آب: ۱
تجزیه فیزیکی و شیمیایی سطح بستر خاک و جدا شدن رسوبات: ۱
۱-۲- مقدمه: ۱
۲-۲- آبهای طبیعی بعنوان ارتباطات پروتونها: PH، اسید هیدرولیز (آبکافت) و فرسایش سنگ آهک (کلسیت). ۴
اطلاعات بیشتر در مورد ویژگیها و نقش آب در هوازدگی سنگ: ۹
۳-۲- یونهای فلزی، انتقال الکترون و نمودار PH: 11
۴-۲- بررسی رفتار کانیهای سیلیکات در طی هوازدگی شیمیایی: ۱۴
تولید شکستگی و اشکال جدید کانی ۱۴
اطلاعات بیشتر در مورد واکنشهای هوازدگی ترمودینامیک: ۱۸
کوارتز: ۲۰
 تجزیه فیزیکی و شیمیایی سطح بستر خاک و جدا شدن رسوبات:
۱-۲- مقدمه:
 سنگهای رسوبی جدا شده معمولاً به این خاطر که شامل سنگهای اولیه می باشند از نظر کانی شناسی با سنگهای آذرین و دگرگون متفاوت هستند. ما ممکن است برای این مطلب هیچ توضیحی نداشته باشیم اگر چه که فلدسپار معمولاً رایج ترین کانی در سطح پوسته زمین است (در حدود ۶۰%) با این وجود کوارتز معمولاً در سنگهای رسوبی جدا شده نفوذ داشته است. اما تجربه به ما می گوید که هه این عناصر در سطح پوسته موجود بوده و از طریق هوازدگی آزاد می شوند و باید دقیقاً همان سطح فراوانی در رسوبات نیز وجود داشته باشد.


(یک آب اقیانوس مرکب را فرض کنید) بنابراین متوسط ترکیب شیمیایی همه رسوبات از گراندودیوریت است که تقریباً تمام متوسط پوسته زمین را تشکیل می دهد.
به طور معمول سنگها در اثر هوازدگی به اجزا فیزیکی و شیمیایی تبدیل می شوند اما در واقع این اجزا به هم پیوسته حل نشدنی هستند. هوازدگی شیمیایی و زیست شیمی معمولاً در اثر تبادل آب در سطوح کانی در مناطق اشباع نشده که نزدیک سطح زمین می باشند یعنی معمولاً در ۱۰۰ متری رخ می دهد. گیاهان زنده و مرده نقش مهمی در تنظیم این فرسایش بازی می کنند که اغلب فراگیر است. یک مقطع خاکی نتیجه ویژگیهایی است که بستگی به آب و هوا و نوع سنگ دارد. آب یکی از مهمترین واکنش دهندهاست و نقش مضاعفی بازی می کند. زیرا هم باعث جابجایی مواد حل نشده و تولیدات هوازدگی خاک می شود. شکل ۱-۲ نشان دهنده یک چرخه هیدروژنی خاک در نزدیک پوسته است.


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود