صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » مقاله » شیمی و زیست شناسی  »  دانلود مقاله تصفیه فاضلاب

دانلود مقاله تصفیه فاضلاب

دانلود مقاله تصفیه آب و فاضلاب دانلود مقاله درباره ی تصفیه آب و فاضلاب تحقیق مقاله در مورد تصفیه فاضلاب دانلود مقاله در مورد تصفیه آب و فاضلاب مقاله روشهای تصفیه فاضلاب مقاله تصفیه خانه فاضلاب مقاله تصفیه فاضلاب صنعتی مقاله تصفیه فاضلاب شهری تحقیق در مورد تصفیه فاضلاب

Wastewater

تصفیه فاضلاب
فهرست مطالب
آشنایی با تصفیه فاضلاب
مدیریت منابع آب زیر زمینی با بهره گیری از فن آوری انرژی اتمی
ایزوتوپها چه هستند و کاربرد آنها چیست؟
کاربرد انرژی اتمی تامین آب شرب
مساحت حوزه های آبخیز
فاجعه ای که در انتظار شهرهای بزرگ و پرجمعیت است
خشکسالی و کم آبی زندگی یک میلیون نفر را در چین مختل کرد
قنات و اهمیت آن در بستر تاریخ
بحران آب ، مدیریت مصرف   
بررسی ویژگیهای معماری آب انبار
پایاب
آسیاب آبی
آشنایی با تصفیه فاضلاب
(Digester Tanks) اجراء سقف مخازن هاضم لجن


این مخازن یکی از واحدهای اصلی پروسه هضم لجن در فرایند تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال می‌باشد. و دارای ابعاد نسبتاً بزرگ می‌باشند و معمولاً سقف و کف آنها به شکل شیب‌دار می‌باشد. وجود فشار گاز داخلی ناشی از هضم لجن و نیز پر شدن آن از لجن ایجاب می‌کند که این مخازن کاملاً ایزوله باشند. این سازه‌ها به علت فشار زیاد داخلی لجن که در آنها وجود دارد و نیز تغییرات دمای بالا مسائل طراحی و اجرائی خاص خود را دارا می‌باشند.


در این گونه سازه‌ها مشکل اجرایی سقف به مراتب بیشتر است. شمع‌بندی ساده برای قالب‌بندی سقف این سازه‌ها جوابگو نخواهد بود چرا که، اولاً : با توجه به نیروهای وارده به آنها، ضخامت بتن سازه‌ای قابل توجه و در نتیجه، وزن مرده وارد به قالب تا زمان گیرش بتن بسیار زیاد می‌باشد. ثانیاً : ارتفاع داخلی آنها زیاد است و لذا طول شمع‌ها بسیار زیاد‌تر از مقدار معمول خواهد شد. ثالثاً : بعلت اینکه کف این مخازن شیب دار است و شمع‌ها به تنهایی امکان استقرار نخواهند داشت، و می‌بایست بوسیله مهاری‌های مناسب مهار شوند تا از حرکت در روی کف جلوگیری شود. رابعاً : قالب‌بندی برای سقفهای شیب‌دار با دهانه بزرگ کاری بسیار سخت می‌باشد.


یکی از روشهای معمول برای اجرای چنین سقفهایی، استفاده از داربست حجمی در داخل مخزن و قالب‌بندی بر روی آنها می‌باشد. با توجه به شیب دار بودن سقف، بتن‌ریزی می‌بایست در چندین مرحله انجام شود. قالب و داربست بکار رفته می‌بایست تا اتمام کامل سقف درجا باقی بماند و این باعث صرف زمان و هزینه زیادی خواهد شد. علاوه بر این خود داربست‌بندی در حجم بزرگ زمان‌بر بوده و باعث به عقب افتادن زمان بهره‌برداری طرح خواهد شد. بنابراین این مهندسین مشاور تصمیم گرفت که در یکی از مقاله‌های خود روشهای مختلف اجرای سقف مخازن هاضم لجن را بررسی و مقایسه اقتصادی کند که در ذیل نتایج این بررسی‌ها را مشاهده می‌کنید.


تعداد صفحات : 39 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود