صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات  »  دانلود مقاله ترموکوپل و کلید الکتریکی و مایکروفر

دانلود مقاله ترموکوپل و کلید الکتریکی و مایکروفر

دانلود مقاله ترموکوپل و کلید الکتریکی و مایکروفر (رشته برق)

مقدمه
ترموکوپل , اساسا یک فرمان دهنده حرارتی است . قسمت (حس گر ) sensor  آن از دو فلز غیر متجانس تشکیل شده است . جریان حاصل از عملکرد این قسمت که با شعله در تماس است بوسیله یک سیم لاکی (داخل لوله مسی) به انتهای ترموکوپل می رسد و از آنجا به وسایل یا تجهیزات عمل کننده سیستم (شیر مغناطیسی ) فرستاده می شود . حرارت آزمون حدود c650 و جریان اسمی این ترموکوپل ۴۰ میلی آمپر است که این مقادیر در آزمایشگاه توسط دستگاه مخصوص اندازه گیری می شود .
در آزمایشگاه دو نوع تست روی ترموکوپل اعمال می شود یکی تست مقاومت بدنه (ازمایش پل SIMPSON و دیگری تست عملکرد است همانطور که قبلا گفته شد حرارت آزمون حدود c 650 درجه را توسط یک المان حرارتی روی قسمت حسگر اعمال کرده و جریان خروجی را اندازه گیری می کنیم .
_ قطعات برنجی از جنس ۵۸ OT هستند که دارای خواص القایی بسیار خوب می باشند و از این خاصیت درجوشکاری القایی این قسمتها استفاده می شود .
قسمت برش و فرم لوله  :  
_ لوله مسی آنیل شده که به صورت کلاف می باشد , در قسمت مربوطه روی دستگاه قرار می گیرد . در این قسمت ابتدای لوله بریده شده و سپس فرم دوطرف آن ایجاد می گردد , این دستگاه مجهز به کنتوری است که بوسیله آن می توان تعداد لوله درخواستی را روی آن تنظیم کرد  , بعد از اتمام عملیات (برش و فرم ) این تعداد دستگاه بطور اتوماتیک متوقف می گردد . از آنجا که لوله مسی چه در هنگام تولید و چه پس از تولید بایستی قابلیت شکل پذیری داشته باشد لذا آنیله بودن آن بسیار مهم است . از نظر کنترل کیفی نیز بایستی از نظر ابعادی مورد تائید باشد بایستی فرمهای دو طرف لوله عاری از هرگونه شکاف و ترک خوردگی باشند .

ماده خام مفتول کنستانتان ( ۵۷ cu  /  ۴۳ NI )  نیز به شکل قرقره است که بعد از عبور از چند قرقره صاف شده و به اندازه دلخواه بریده می شوند .
ماده خام لوله (۱۰ / ۹۰   NI- CR )  بصورت لوله های ۳ متری است که ابتدا روی دستگاه مربوطه بریده شده و پس از آنکه در دستگاه دیگر پلیسه گیری شد وارد یک پرس هیدرولیک که مجهز به چهار سنبه است میگردد و این سنبه ها وظیفه ایجاد فرم نوک این لوله ها را در چهار مرحله پیاپی دارند.

فهرست مطالب :

مقدمه

قسمت برش و فرم لوله

پروسه تولید ترموکوپل

شیر مغناطیسی

قطعات تشکیل دهنده شیر مغناطیسی

ایستگاههای مونتاژ شیر مغناطیسی

کنتاکت برنجی

واشر فیبری

هسته u

پایه برنجی

صفحه گاز بندی

فندک پیزو الکتریک

قطعات تشکیل دهنده فندک

قطعات مختلف روی آن و هماهنگی آنها

ایستگاههای مونتاژ فندک پیزو الکتریک

چکشی

پین چکش

فنر چکش

بدنه فندک

پیزو الکتریک

چکش خور

روش مونتاژ

ضامن

فنر

ترموکوپل

نحوه پخت غذا با امواج مایکروویو

تاریخچه

اجزای یک دستگاه مایکروفر

خطرات احتمالی

M2

شاخک آزمون

میله آزمونانگشتک

انگشتک آزمون نیوتن دار

وسیله باز و بسته کردن درب مایکروفر

کالریمتر گاز

اتو ترانس (واریاک

اتاقک رطوبت

رئوستا

نشت یاب امواج HI – ۱۷۱۰

دستگاههای ولتاژ

مولتی متر (HIOKI( 3286


تعداد صفحات : 65 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود