دانلود مقاله بهداشت قلب و سلامت جامعه

دانلود تحقیق و مقالات رشته پزشکی با عنوان دانلود مقاله بهداشت قلب و سلامت جامعه در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۰۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.

دانلود مقاله بهداشت قلب و سلامت جامعه

عنوان تحقیق: بهداشت قلب و سلامت جامعه

چکیده :
قلب یکی از مهم ترین اعضاء بدن انسان است . سلامت و بهداشت قلب یکی از مهم ترین وظایف و تکالیف انسان ها در زندگی اجتماعی است . برای حفظ و سلامت قلب انسان ها ناچارند که موارد بسیاری را رعایت کنند. این موارد هم بُعد جسمانی و هم بُعد روحانی که در نماز و آداب دینی ما وجود دارد بسیار مؤثرند.
این تحقیق تلاش دارد تا با طرح مسائل اساسی در حوضه ی بهداشت قلب نشان دهد که چگونه رعایت این ابعاد در حفظ سلامت انسان و حفظ جامعه با نشاط مؤثر است.

کلید واژه ها : قلب ، ورزش ، نماز ، تغذیه و سلامت

مقدمه :
با پیشرفت علم پزشکی و خدمات شایانی که از این طریق نصیب بشریت گشته است و گامهای بلندی که هر روز در جهت تکمیل و تدوین علوم پزشکی از طریق مطالعات و اکتشافات جدید برداشته می شود میرود تا تمام امراض گوناگونی که حیات بشر را تهدید می کند در کنترل خود درآورد و سلامتی انسان ها را هر چه بیشتر تضمین کند.
نمونه ای از بیماری های قلبی در زیر شرح داده می شود:
ایست قلبی یکی از فوریت های پزشکی امدادی است که در آن ضربان متوقف شده و نبض گردن شخص لمس نمی شود . در این حالت ماساژ قلبی مهم ترین بخش امدادی می باشد که برقراری مجدد گردش خون را شامل می باشد.
ماساژ قلبی عبارت است از فشار منظم و موزونی که به وسیله یک دست یا دو انگشت (در کودکان) یا با هر دو دست (در بزرگسالان) روی دیواره ی جلویی سینه وارد می شود.
با وجود این امراض قلبی جان بسیاری از انسان ها گرفته می شود ، به همین دلیل ما (گروه دانش پژوهان) برای شناخت این امراض ، بهداشت قلب و نقش قلب در بدن انسان این طرح را اجرا نموده ایم.

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اوّل
بخش ۱) ساختمان قلب
۱- ساختمان قلب ؟  ۲
۲- پرکاترین تلمبه ی طبیعی؟  ۹
۳- آیا می دانید؟  ۱۰
۴- گردش خون  ۱۲
بخش ۲) کارکرد قلب
۱- قلب و انجام کار آن  ۲۰
۲- اندازه کار عضله قلب  ۲۱
۳- مراحل دیاستول  ۲۲
۴- مهمترین ماهیچه در بدن  ۲۷
فصل دوّم
بخش ۱) بهداشت قلب
۱- عوامل مؤثر بر سلامت قلب  ۳۷
۲- سلامت قلب  ۴۱
۳- تغذیه در بیماری قلبی و عروقی  ۴۵
۴- رژیم غذایی در بیماران قلبی  ۶۰
بخش ۲ ) امراض قلبی
۱- علل بیماری  ۷۱
۲- بیماری های قلبی  ۷۲
۳- تب رماتیسمی چیست؟  ۷۶
۴- ورم قلب  ۷۹
۵- حمله قلبی چیست؟  ۸۰
۶- اسپاسم عروق کرونر  ۸۶
۷- سکته قلبی  ۸۹
فصل سوّم : تاثیر آداب مذهبی در بهبود امراض قلبی
۱- اقامه نماز صبح باعث شفای امراض قلبی می شود  ۹۲
نتیجه گیری  ۹۳
فهرست منابع و مآخذ  ۹۴
واژه یاب  ۹۵
معادل های آلمانی قلب  ۹۶


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 106

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط