صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما

دانلود مقاله بلوغ

دانلود مقاله از تولد تا بلوغ دانلود مقاله بلوغ دانلود مقاله درباره بلوغ دانلود مقالات بلوغ عاطفی دانلود مقالات بلوغ مقاله بلوغ و نوجوانی مقاله بلوغ عاطفی مقاله درباره بلوغ مقاله درمورد بلوغ مقاله سن بلوغ مقاله درباره ی بلوغ مقاله در مورد بلوغ عاطفی مقاله درباره سن بلوغ مقاله در مورد بلوغ نوجوانی

Maturity

بلوغ


فهرست مطالب:
بلوغ.. ۱
نیاز به محبت.. ۲
مناسبات و ارتباط با دوستان.. ۳
خصوصیات عاطفی دوران بلوغ.. ۴
اضطراب و تشویق.. ۴
بلوغ و اضطراب.. ۵
آثار و زیان های اضطراب.. ۵
منشا ترس.. ۶
ترس.. ۶
جلوه های ترس.. ۷
بلوغ.. ۷
بحران هویت.. ۹
بحران هویت از دیدگاه های مختلف.. ۱۱
پندارهای نادرست در زمینه بلوغ.. ۱۱
اضطراب در بحران هویت.. ۱۵
عوارض ناشی از هویت.. ۱۶
مشاوره گروهی.. ۱۷
تعریف  نوجوانی از نظر دایره المعارف برتیانیکا.. ۱۸
رشد و بلوغ از نظر دایره المعارف برتیانکیا.. ۱۸
تاریخچه.. ۲۰
روان شناسی بلوغ و نوجوان.. ۲۰
مطالعه علمی نوجوانی از دیدگاه روان شناسان و روانکاوان بزرگ نظریه استانلی هال.. ۲۱
نظریه تورانگ.. ۲۳
نظریه فروید از دوران نوجوانی.. ۲۴
نظریه آرنولد گزل.. ۲۵
نظریه اریک اریکسن.. ۲۶
نظریه اشپرانگر.. ۲۸
نظریه کورت لوین.. ۳۰
مطالعه سرگذشت بلوغ و نوجوانی.. ۳۱
نتیجه تاریخچه روان شناسی بلوغ و نوجوانی.. ۳۲
خلاصه.. ۳۳
رشد و تغییرات زیستی.. ۳۳
خصایص بلوغ.. ۳۴
خصوصیات عمومی دوران بلوغ.. ۳۴
چگونگی دست یابی به استقلال در دوره جوانی.. ۳۶
عکس العمل های روانی دختران نسبت به تغییرات جسمی.. ۳۸
رابطه بلوغ جسمی با بلوغ روانی.. ۳۹
چگونگی پیدایش ناراحتی ها و انحرافات جنسی.. ۴۰
۱-  استمناء.. ۴۱
۲-  همجنس بازی.. ۴۱
۳-پوشیدن لباس جنس مخالف و تقلید از رفتار و کردار آنان.. ۴۲
۴- ارتباطات غیر طبیعی.. ۴۳
چگونگی ایجاد ناراحتی های پسیکوسوماتیک در دوره نوجوانی.. ۴۳
علائم بیماری:.. ۴۴
۲- چاقی.. ۴۷
مراحل بلوغ.. ۴۸
بلوغ یک مرحله اصطکاک است.. ۴۹
بلوغ یک مرحله کوتاه است.. ۴۹
بلوغ یک نمو و مرحله منفی است.. ۴۹
علت های بلوغ:.. ۵۰

در اوایل قرن بیستم، استانلی هال بر اساس مطالعات و مشاهدات خود با عده زیادی از نوجوانان به این نتیجه، رسید که مرحله نوجوانی دوره ایست که در آن فرد، دارای جنبه های افراطی و اغراق آمیز در سلوک و رفتار خود می باشد و از مشخصات آن طوفان و فشار هیجانی است.


ابتدا این تغییرات را جسمانی می دانستند ولی به تدریج روشن شد که رفتار دوران بلوغ بیش از آنکه ناشی از تغییرات جسمانی باشد تحت تاثیر عوامل محیطی قرار دارد.


سنین نوجوانی و جوانی در دیدگاه ها نظریات مختلف متفاوت است اما معمولا بین « ۲ تا ۲۵» سالگی را شامل می شود که : « ۱۲ تا ۱۸» سالگی دوران نوجوانی و «۱۸ تا ۲۵» سالگی را دوران جوانی می دانند.


این دوره از نظر تربیت دوره نسبتا دشوار زندگی و یکی از بحرانی ترین مراحل زندگی می باشد، که با بلوغ جنسی نیز همراه است.


همزمان با تحولات فیزیولوژی، تحول عواطف، و احساسات نیز مانند بدن نوجوان شکل جهش واقعی، به خود می گیرد، عواطف و احساسات همراه با تمایلات جنسی و آتشی در درون آنها ایجاد می شود و خلق و خوی آنان را بکلی دگرگون می کند. از لحاظ فکری، دوره نوجوانی شروع تفکر انتزاعی یا عملیات منطق صو.ری است. نوجوانی دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی است از لحاظ مذهبی نوجوانان می خواهد، بر اساس تفکر و برهان عقلی و دلایل منطقی مطالب و مسائل مذهبی را بررسی وقبول کند. در این مرحله نوجوان از خود می پرسد: زندگی چیست؟ من کیستم؟ برای چه زنده ام؟ و …..البته؟ از لحاظ اجتماعی، تحول نوجوان بستگی دارد به اینکه در چه شرایطی از جامه اقتصادی، تحول نوجوانان بستگی دارد به اینکه در چه شرایطی از جامعه اقتصادی، اجتماعی، و فرهنگی رشد نموده باشد، از لحاظ اخلاقی در دوره نوجوانی روح عرفان و اخلاق و معنویت متجلی می شود. نوجوانان آمادگی زیادی برای پذیرش فضیلت های انسانی را دارد، و احساس کمال طلبی در وی بروز می کند.


نوجوان، بر خلاف کودکان، به علت شخصیت تازه تولد یافته ای که در آنان وجود دادر! خود را در سطح بزرگسالان قرار می دهند. اما خود را به خاطر وجود دارد! خود را در سطح بزرگسالان قرار می دهند. اما خود را به خاطر شخصیت تکمیل یافته شان متفاوت حس می کنند، نوجوان به دنبال اثبات نمودن یک هویت مستقل شخصی است علت بروز اینگونه رفتارهای عجیب و غریب و تحریک کننده و خود مختارانه نوجوانان، به دلیل کسب استقلاب و هویت شخصی است.


نیاز به محبت
محبت از نیازهای اساسی هر انسانی است. و همواره با تولد انسان مهر طلبی نیز به دنیا می آید و اهمیتش به حدی است که می توان گفت که انسان پس از طلب غذا و آب به دنبال جلب محبت است دوست دارد، محبوب باشد و محبوب زندگی کند.


در سنین جوانی و نوجوانی رنگ وصورت خردمندانه ترین می گیرد، و خواستار جنبه های عمیق، و ریشه دار می شوند. افرادی که به این سن می رسند، تمایل دارند، که این ریشه محکمتر شود وعمر آن نقصان نپذیرد در جامعه کنونی ما تصور می شود محبت تنها برای کودکان است واین تصور موجب سرشکستگی نوجوانان می شود.


با توجه به اینکه گروه هم سن برای نوجوان ایجاد امنیت می کنند. و سپری در برابر حملات بزرگسالان است و فرهنگ خاص را عرضه می کنند و هر گونه اقدام نابجای والدین و عدم  محبت نوجوان را به سوی همسالان می کشد.


مناسبات و ارتباط با دوستان
نوجوانان به رفاقت، و دوستی با همسالان اهمیت فراوانی می دهند واز زندگی مشتکر با انسان لذت می برند.
اجتماع، نوجوانان محیطی را فراهم می سازد که در شخصیت هر یک از آنان اثر عمیق خواهد داشت. گروه همسالان دارای قدرت، زیادی است و می تواند، اعضا گروه را تحت تاثیر قرار دهد. این گروه نقطه اتکاء برای اعضا محسوب می شوند و حتی گاه برای خانواده قیام می کنند و خشم خانواده ها را بر می انگیزد.


یک جوان تازه بالغ نسبت به دوستان خود وفادار است، و هر گونه حمله ای، به آنان به وسیله والدین خشم او را بر می انگیزد


تعداد صفحات : 53 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود