صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود مقاله بتون حجیم

دانلود مقاله بتون حجیم

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری و ساختمان با عنوان دانلود مقاله بتون حجیم در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۲۶ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


“بتون حجیم چیست ؟”
بر طبق “ ACI207 “ بتون حجیم به هر مقدار زیادی از بتون که به اندازه کافی بتوان از آن برای نیازهای مربوط به تولید حرارت و میزان تغییرات آن برای به حداقل رساندن عمل ترک خوردن استفاده نمود ، گفته میشود . هیدراتاسیون تولید گرما بع آرامی در بتون ، منتشر میشود ، بخش نازکی از آن بلندتر است و داخل آن را خنک میکند . این میتواند در نتیجه حرارت بالای اختلاف سطح بین سطح بتون و داخل آن باشد ، موضوع بعدی پرداختن به فشارهای حرارتی بالاست که در نتیجه ترک خوردن بتون و عدم استحکام ساختار ، حاصل میشود .

“ کاهش فشار حرارتی ”
سه شیوه قابل قبول کلی برای کاهش فشار حرارتی وجود دارد :‌
۱ـ کاهش کلی سیمان بتون
۲ـ کاهش سیمان پورتلند بتون
۳ـ پایین آوردن تدریجی فرآیند هیدراتاسیون از طریق استفاده از راههای مجاز خنک کردن بتون .
“ سیمان آهنگدازی تا چه حد کمک میکند ؟‌”‌
هنگامیکه سیمان آهنگدازی به مخلوط بتونی اضافه میگردد ، گرمای کمتری حاصل میشود و فشار حرارتی کاهش می یابد :
۱ـ به دلیل افزایش مقاومت در سیمان آهنگدازی ، کل سیمان بتون ، کاهش می یابد .
۲ـ سیمان پورتلند توسط درصدی از سیمان آهنگدازی ، کاهش پیدا میکند .
۳ـ ویژگی های هیدراتاسیون سیمان آهنگدازی آنهایی هستند که در تولیدات فوری و اوج حرارت بتون ، کاهش می یابند .
“ جانشینی سطوح مختیف آهنگدازی ”
معمولاً از ۶۵ تا ۸۰ در صد بهینه جابجایی سطوح با استفاده از بتون بدست می آید . این سطوح کاهش دمای قابل توجهی را موجب می گردند که از مقاومت زیاد حاصلمیشود . استفاده از سطوح ۵۰ تا ۶۵ درصد در جابجایی بتون حجیم در مقادیر کمتر ، موفقیت آمیز بوده است حرارت ترکیبات و مواد تشکیل دهنده باید تا جایی بالا رود که مطمئن هستیم مورد نیاز ویژگیهای حرارتی و مقاومتی می باشد .
نمودار ۲ ، گرمای ویژه هیدراتاسیون یک ترکیب سیمان پورتلندی
معمولی را از ۲۵ تا ۷۵ درصد سیمان آهنگدازی جانشین را نشان می دهد . توجه داشته باشید که افزایش میزان سیمان آهنگدازی ، اوج حرارت هیدراتاسیون را پایین آورده و به حداقل می رساند ، نواحی زیر منحنی ، ‌نمایانگر کل حرارت تولید شده هستند .
نواحی که نشان می دهند کل حرارت تولید شده از ۷۵ درصد سیمان آهنگدازی ، کمتر هستند ، حتی اگر نقطه اوج حرارت هیدراتاسیون از ۵۰ درصد سیمان جایگزین ، زیاد کاهش پیدا نکند .
نمودار ۳ ،‌تاثیر سیمان آهنگدازی را بر افزایش دما در بتون حجیم نشان میدهد که در نقطه اوج دما تا ۱۹ درجه فارنهایت و با ۶۵ درصد سیمان جایگزین و نیز تا ۴۲ درجه فانهایت و با ۸۰ درصد سیمان جایگزین ، افت پیدا کرده است .

خلاصه اجرایی
این گزارش درباره اثبات عملیات جایگزینی بتون حجیم ، پیشنهاداتی را ارائه میدهد و در مورد آنها بحث میکند که مربوط به “ آبراه مرکزی ” سومین تونل بندری در بوستون ، ماساچوست میباشد ، درباره مقاومت فرآیند بتون حجیم ، فرصتهایی برای بهسازی آن و توصیه هایی برای توجه به این بهسازی در حال و آینده ، ارائه می نماید
گروه بازبینی ، مشتمل بر ۵ مهندس با سوابق متعدد و تجارب قراردادهای مواد/ساختمان میگردد . سه مقاله ساختمانی فعال برای شرکت آنها انتخاب شد و زمینه آنها مورد بررسی قرار گرفت . فعالیتها شامل بررسی گزارشهای مقاله ، مصاحبه های فردی ، مشاهدات عملیات جایگزینی بتون حجیم در ساختارها ، و مشاهدات مقاله فردی روند آزمایشی مواد بتونی ، میباشد . این گروه ماموریتی نیز در CA/T آزمایشگاه مرکزی مواد ، انجام دادند .
در یک ملاقات خصوصی با مدیریت کل B/PB ، بحث گروه به توصیه های مربوط به اختصاص دادن مکمل به بتون حجیم و به بتون قبل از جایگزینی ، جایگزینی و بعد از جایگزینی کشیده شد . بحث هایی که شامل مواد و ترکیباتی میشد که امروزه به کار میروند : نیاز به بررسی کیفیت و نیاز به کنترل کیفی بهسازی پیمانکار در همه مراحل این فرآیند .
با دنبال کردن نتایج به دست آمده از بررسی مشابهی که در ۱۹۹۴ صورت گرفته است ، گروه احساس کرد که موضوعات پیشین مربوط به
جلوگیری از ترک خوردگی ، کاملاً حل شده است .

مقدمه
این بررسی یک مجموعه از بررسیهای فرآیند در مورد مسائل مربوط به مقاله آبراه مرکزی بوستون میباشد . اعضای گروه که این بررسی را انجام داده اند ، همگی دارای سوابق ساختمانی هستند که درخور بررسی جایگزینی بتون حجیم میباشند و این عامل کلیدی در ساختار مقاله آبراه مرکزی /تونل (CA/T) میباشد . برسی قبلی فرآیند جایگزینی بتون حجیم در مقاله CA/T در جولای ۱۹۹۴ صورت پذیرفته بود . در ضمن بررسی های خلاصه اولیه ،‌مساله ترک خوردگی در دیواره های تونل ، توجه آنها را به خود جلب کرده بود . در نتیجه ، در این گزارش توجه گروه به این مساله معطوف شده است . نتیجه کلی این گزارش بیان میدارد که ترک خوردگی دیواره های تونل به دلیل نسبتهای متفاوت افت بتونی بین دیواره های تازه ساخت و تخته بتونی کف قبلی که دیواره ها با آن در تماس بودند ایجاد شده است . گزارش توصیه های متعددی برای کاهش ترک خوردگی پیشنهاد کرد مانند : کاهش طول دیوار یا ایجاد ترک در جاهای مخصوصی از دیوار این گزارش به عنوان یک منبع سودمند در بهبود و یا اجرای قرارداد نیازهای بعدی قرارداهای CA/T ، عمل کرد .
برای این بررسی فرآیند بتون حجیم ، گروه انتخاب شده ،‌توجه ویژه ای به نواحی خاص نداشت ، جز در مورد آزمایش فرآیندی که از دیدگاه کلی تر نشأت می گرفت . علاوه بر ایت به منظور آزمایش دیواره های تونل در قرارداد Co1A3 برای نشانه ترک خوردن موانع ، گروه نیازهای ویژه و ساختارهای زمینه ای نظیر :
افزایش نصب و مراقبت ، نصب و نمایش سنسورهای حرارتی تعبیر شده ، جایگزینی بتون و تحکیم آن ، به عمل آوردن بتون و بررسی های آتی برای ترکها را مورد بررسی قرار داد .
اعضای گروه اعتقاد دارند که بررسی بسیار موفقت آمیز بوده است ؤ نتیجه آن تعدادی توصیه به کارکنان مقاله است که باید مدنظر داشته باشند . انجام این بررسی و یافته های حاصل از آن ، توصیه ها و نتایجی است که جزئیات آن در صفحات بعدی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد .

فهرست مطالب
بتون حجیم چیست ؟
جانشینی سطوح مختیف آهنگدازی
خلاصه اجرایی
مقدمه
وضیح در مورد مقاله
توضیح بررسی فرآیند
هدف بررسی
محدوده بررسی
یافته ها و پیشنهادات
بخش ویژگیهای تکمیل مقاله CA/T
بتون پیش از جایگزینی
جایگزینی بتون
نتیجه گیری

 


تعداد صفحات : 26 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود