دانلود مقاله بتن پیش تنیده

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود مقاله بتن پیش تنیده در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۳۷ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


بتن پیش تنیده
اولین سازه بتن پیش تنیده دنیا در حدود سال ۱۹۳۰ توسط فریسینه طرح و اجرا شد.گرچه قبل از فریسینه ایده پیش تنیده کردن بتن برای افزایش مقاومت آن وجود داشت،ولی به علت مشکلات فنی و اجرایی امکان ساخت و استفاده اقتصادی از این نوع سازه نبود.
در بیشتر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا قبل از سال ۱۹۵۰ سازه بتن پیش تنیده مهمی طرح و ساخته نشده بود.در حقیقت بعد از این سال بود که استفاده روز افزون از سازه های بتن پیش تنیده در دنیا آغاز شد.به این ترتیب سال ۱۹۵۰ را میتوان سال تولد بتن پیش تنیده دانست.
سازه های بتن پیش تنیده از بسیاری از جهات بهتر از سازه های بتن آرمه و سازه های فولادی عمل کرده و اقتصادی تر می باشد.همین امر موجب توسعه سریع این نوع سازه ها گردیده است.بطوریکه امروزه کمتر نقطه ای از دنیا وجود دارد که در آنجا سازه پیش تنیده ای ساخته نشده باشد.
بعضی از انواع سازه ها که قبلاً از فولاد ساخته می شد،نظیر مخازن نفت و گاز،پل های بزرگ،عضوهای کششی،امروزه از بتن پیش تنیده ساخته می شود.زیرا به لحاظ مقاومت بیشتر و بهتر در مقابل آتش سوزی،انفجار،ضربه و از نظر اقتصادی و همچنین از نظر تغییر شکل کمتر،سازه های پیش تنیده بر سازه های فولادی رجحان دارد.
با اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ سال است که از بتن پیش تنیده برای ساخت انواع پلهای بزرگ،منابع آب و بعضی دیگر از سازه ها در ایران استفاده می شود،لیکن تا کنون منبع عمده ای به زبان فارسی جهت طرح و ساخت این نوع سازه ها نگاشته نشده است.

اصول بتن پیش تنیده
تعریف:
پیش تنیدگی عبارت است از ایجاد یک تنش ثابت دائمی (Prestress) در یک عضو بتنی به نحو دلخواه و به اندازه لازم،به طوری که در اثر این تنش،مقداری از تنش های ناشی از بارهای مرده و زنده در این عضو خنثی شده و در نتیجه مقاومت باربری آن افزایش پیدا می کند.هدف اصلی از پیش تنیده کردن یک عضو بتنی،محدود کردن تنشهای کششی و ترکهای ناشی از لنگر خمشی تحت تأثیر بارهای وارده در آن عضو می باشد،همیشه در پائین تیر کشش وجود خواهد داشت،حال اگر نیروی فشاری p را در مرکز ثقل سطح مقطع تیر از دو طرف وارد آوریم،می توان تنش کششی را در پائین تیر کاهش داده،و یا اینکه به کلی آنرا از بین برده و تبدیل به تنش فشاری کرد.چون مقاومت بتن در کشش حدود یک دهم مقاومت فشاری آن است،بنابراین با از بین بردن تنش کششی در یک تیر می توان مقاومت آنرا مقدار زیادی افزایش داد.

فهرست مطالب
بتن پیش تنیده
اصول بتن پیش تنیده
تعریف:
تاریخچه:
روشهای وارد کردن نیروی پیش تنیدگی :
روش شیمیائی :
روش الکتریکی – حرارتی :
روش های تنیدگی:
بتن پس کشیده:
مقایسه بتن پیش تنیده با بتن آرمه:
فوائد بتن پیش تنیده:
مقاومت به خستگی (Fatigue)
اثر درجه حرارتهای بالا:
اثر درجه حرارتهای پائین :
بتن:
انواع سیمان :
مواد اضافی در بتن (Admixtures):
مواد اضافی کاهش دهنده آب یا روان کننده:
مواد محبوس کننده هوا:
مواد منبسط کننده:
مواد زودگیر کننده بتن:
نگهداری از بتن:
مقاومت فشاری بتن :
مقاومت کششی بتن:
انقباض:
اثر درجه حرارتهای بالا:
اثر درجه حرارت های پائیئن:
قابلیت دوام بتن:
بتن سبک :
وسائل پیش تنیدگی:
گیره پس کشیدگی نوع Scd:
سیستم پس کشیدگی استرانگ هولد:
تکیه گاهها و بستر مخصوص کارهای پیش تنیدگی :
بستر کلافی:


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 37

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.