دانلود مقاله اهمیت اخلاق

مقاله در مورد اخلاق حرفه ای دانلود مقاله اهمیت اخلاق حدیث اهمیت اخلاق اهمیت اخلاق در اسلام تحقیق اهمیت اخلاق در ورزش اهمیت اخلاق در جامعه اهمیت اخلاق در زندگی انسان اهمیت اخلاق در زندگی اهمیت اخلاق اجتماعی اهمیت اخلاق در خانواده مقاله در مورد اخلاق در مدیریت

Morality

اهمیت اخلاق

فهرست مطالب
پیشگفتار ۱
اهمیت‏بحثهاى اخلاقى ۳
اشاره ۳
اقوام روزگار به اخلاق زنده‏اند ۳
اهمیت اخلاق در روایات اسلامى ۸
نکته‏ها: ۱۰
۱- تعریف علم اخلاق ۱۰
-٢آیا اخلاق قابل تغییر است؟ ۱۲
آیات و روایات دلیل بر قابلیت تغییر اخلاق است ۱۶
دلائل طرفداران عدم تغییر اخلاق ۲۰
پاسخ ۲۱
۶ – تاریخچه علم اخلاق ۲۳
مکتبهاى اخلاقى ۲۹
۱- اخلاق در مکتب خداپرستان ۳۰
۲- اخلاق مادیگرى ۳۰
۳- اخلاق از دیدگاه فلاسفه عقلى ۳۰
۴ – اخلاق در مکتب غیرگرایان! ۳۱
۵ – اخلاق از دیدگاه وجدان گرایان ۳۱
نکته‏ها ۳۲
۱- اخلاق و نسبیت ۳۲
اسلام نسبى بودن اخلاق را نفى مى‏کند ۳۳
۲- اخلاق و عمل در قرآن ۳۸
تاثیر متقابل اخلاق و عمل در احادیث اسلامى ۴۱
۳- اخلاق فردى و اجتماعى ۴۳


پیشگفتار
مسائل اخلاقى در هر زمان از اهمیت فوق‏العاده‏اى برخوردار بوده، ولى در عصر و زمان ما اهمیت ویژه‏اى دارد، زیرا:
۱- از یک سو عوامل و انگیزه‏هاى فساد و انحراف در عصر ما از هر زمانى بیشتر است و اگر در گذشته براى تهیه مقدمات بسیارى از مفاسد اخلاقى هزینه‏ها و زحمتها لازم بود در زمان ما از برکت پیشرفت صنایع بشرى همه چیز در همه جا و در دسترس همه کس قرار گرفته است!


۲- از سوى دیگر، با توجه به این که عصر ما عصر بزرگ شدن مقیاسهاست و آنچه در گذشته بطور محدود انجام مى‏گرفت در عصر ما به صورت نامحدود انجام مى‏گیرد، قتل و کشتار انسانها به برکت وسائل کشتار جمعى، و مفاسد اخلاقى دیگر به کمک فیلمهاى مبتذلى که از ماهواره‏ها در سراسر دنیا منتشر مى‏شود و اخیرا که به برکت «اینترنت‏» هرگونه اطلاعات مضر در اختیار تمام مردم دنیا قرار مى‏گیرد، مفاسد اخلاقى بسیار گسترش پیدا کرده و مرزها را در هم شکسته و تا اقصا نقاط جهان پیش مى‏رود تا آنجا که صداى بنیانگذاران مفاسد اخلاقى نیز درآمده است.
اگر در گذشته تولید مواد مخدر در یک نقطه، یک روستا و حداکثر شهرهاى مجاور را آلوده مى‏کرد امروز به کمک سوداگران مرگ به سراسر دنیا کشیده مى‏شود.


۳- از سوى سوم، همان گونه که علوم و دانشهاى مفید و سازنده در زمینه‏هاى مختلف پزشکى و صنایع و شؤون دیگر حیات بشرى گسترش فوق‏العاده‏اى پیدا کرده، علوم شیطانى و راهکارهاى وصول به مسائل غیرانسانى و غیراخلاقى نیز به مراتب گسترده‏تر از سابق شده است‏به گونه‏اى که به دارندگان فساد اخلاق اجازه مى‏دهد از طرق مرموزتر و پیچیده‏تر و گاه ساده‏تر و آسانتر به مقصود خود برسند.
در چنین شرایطى توجه به مسائل اخلاقى و علم اخلاق از هر زمانى ضرورى‏تر به نظر مى‏رسد و هرگاه نسبت‏به آن کوتاهى شود فاجعه یا فاجعه‏هایى در انتظار است.
اندیشمندان دلسوز و عالمان آگاه باید همگى دست‏به دست هم دهند و براى گسترش اخلاق در دنیاى امروز که اخلاق به خطر افتاده تا آن حد که بعضى آن را بکلى انکار کرده یا غیر ضرورى دانسته‏اند و بعضى دیگر هر کار و خصلتى که انسان را به خواسته سیاسى‏اش برساند اخلاق شمرده‏اند، تمام تلاش و کوشش خود را به کار گیرند.


خوشبختانه ما مسلمانان منبع عظیمى مثل قرآن مجید در دست داریم که مملو است از بحثهاى عمیق اخلاقى که در هیچ منبع دینى دیگرى در جهان یافت نمى‏شود


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 45

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط