دانلود مقاله آموزش الکترونیک

دانلود مقاله آموزش الکترونیک

دانلود مقاله آموزش الکترونیک

مقدمه :
در دنیای امروز اهمیت آموزش برای همه گان آشکار است این اهمیت در جوامع پیشرفته بیشتر به چشم می خورد در جوامع مختلف به قدری به مسئله آموزش پرداخته می‎شود که مردم و خصوصاً جوانان در سطوح مختلف به امر یادگیری می پردازند ، ودر سطوح مختلف به تحصیل می پردازند در این میان ممکن است قشری از جامعه وجود داشته باشد که ، می خواهند تحصیلات خود را ادامه دهند و یا یاد گرفته های خود را تکمیل کنند ، ازاین رو واژه آموزش مجازی به میان می‎آید ، تا سدهای آموزش را از سر راه مردم بردارد ولی ممکن است به خاطر مشغله های روزانه وقت آن راه را از میان راه افراد بردارد تا افراد بتوانند به بهترین وجه به زندگی خود ادامه دهند در ادامه این مقاله به تفصیل درباره این امر نوین پرداخته شده است .
در جوامع غربی و پیشرفته اهمیت این قضیه سالهاست ، که آشکار می‎باشد امید آن است که این مسئله در کشور ما نیز جا افتاده شود تا سدهای آموزشی از سرراه برکنار شود .

تاریخچه :
در بخش اول به بحث بررسی پیرامون تاریخچه آموزش مجازی می‎پردازیم که چگونه شکل گرفت و تا به امروز به صورت آموزش الکترونیکی درآمد .
مسئله آموزش از دیرباز دارای اهمیت خاصی بوده است تا آنجا که در کشورهای پیشرفته ممکن بود عده ای به علت زندگی در مناطق دورافتاده و غیر قابل دسترس ، دسترسی به آموزش جمعی نداشته اند ، و از جامعه آموزشی عقب می مانده اند ازاین رو در سال ۱۹۵۰ معلمی به نام ادموندریچاردسون اهل استرالیا ایده ای جالب را به میان گذاشت که طبق این ایده آموزش برای همه گان میسرمی شده اصول کار براین روال بود .  که آموزش باید از طریق یک گیرنده و فرستنده انجام می شد . معلمانی باید استخدام می شدند تا در مرکزی به صورت دسته بندی در مقاطع مختلف فعالیت می کردند مثلاً ابتدایی اول صبح راهنمایی ظهر و دبیرستان شب توسط بی سیم ارائه می شد و امتحان در نزدیکترین حوزه مربوط به آموزش پرورش منطقه مورد نظر مثلاً سیدنی ملبورن و … دانش آموزان در سطوح مختلف و در ساعات گوناگون طبق برنامه ای گرد هم می آمدند و در امتحان دروس مختلف شرکت می نمودند و کارنامه ها در پایان دوره ارائه می گردید ، در سیستم بی سیم ساعت ۸ درس ریاضی آغازمی شد و دانش آموز ۱ الی ۲ ساعت فرصت داشت تا اشکالات خود را از طریق سیستم بی سیم با معلم مطرح می ساختند و معلم از طریق بی سیم سعی در برطرف کردن ، مشکلات دانش آموز مورد نظر داشت .

فهرست
مقدمه
تاریخچه
آشنایی کلی با مفهوم آموزش مجازی یا e-learning
نحوه  کارکرد سیستم
آگاهی از روند ثبت نام
نمونه فرم ثبت نام
آگاهی از سطوح های آموزشی موجود
آگاهی از کاربردهای مختلف این سیستم مجازی در صنایع گوناگون
روندعلمی و نحوه¬تدریس یا به¬طور کلی گذراندن تحصیل دراین دانشگاه به¬چه¬صورت است
نحوه برگزاری امتحانات در سیستم مجازی
نحوه برگزاری کلاسهای عملی و کارگاه ها
عکسهایی از آموزش مجازی
مزایا و معایب دانشگاه مجازی
نتیجه گیری کلی
نقد و بررسی کلی
یک گزارش توسط مدیریت دانشگاه مجازی ایران
تحصیل در مقاطع بالاتر
فهرست منابع و مأخذ


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 35

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط