صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی  »  دانلود سوالات نقش مدیریت دانش در خلاقیت ونوآوری

دانلود سوالات نقش مدیریت دانش در خلاقیت ونوآوری

دانلود سوالات نقش مدیریت دانش در خلاقیت ونوآوری

سوالات نقش مدیریت دانش در خلاقیت ونوآوری؟

ب) بحث یافته های فرضیه های تحقیق:‏
فرضیه اصلی تحقیق : ‏
ین نگرشهای فرزند پروری والدین و رشد خلاقیت دانش آموزان رابطه وجود دارد . ‏
بررسی رابطه خلاقیت کلی تورنس و نگرش والدین نشان داد که میزان رابطه خطی بین ‏مقیاس سیالی و میزان نگرش والدین برابر ۱۷۴/۰=‏r‏ (۰۵/۰‏‎<‎‏۰۰۳/۰=‏P‏)، بوده که میزان این ‏رابطه بین مقیاس بسط با نگرش برابر ۱۶۱/۰=‏r‏ (۰۰۵/۰‏P<‎‏) و با مقیاس ابتکار برابر ‏‏۱۴۳/۰=‏r‏ می باشد. اما بین مقیاس انعطاف پذیری و نگرش والدین رابطه آماری وجود نداشت ‏‏(۰۵/۰‏P>‎‏) . میزان خلاقیت کلی تورنس نیز با نگرش والدین پیوندی به میزان (۲۰/۰=‏r‏) نشان ‏داد بنابراین نگرش والدین نسبت به خلاقیت فرزندان تأثیری نسبتاً ضعیفی دارد .‏
فرضیه فرعی ۱ : ‏
نگرشهای فرزند پروری منجر به رشد خلاقیت والدین در مورد دانش آموزان پسر و دختر ‏متفاوت است . ‏
برای بررسی میزان خلاقیت فرزندان دختر وپسر بر اساس نتیجه آزمون ‏t‏ ، میزان مقیاس سیالی ‏در دختران بیشتر از پسران گزارش گردید. (۵%‏P<‎‏)، در بررسی میزان مقیاس بسط بین دختران ‏و پسران دانش¬آموز، ملاحظه گردید که این میزان برای دختران برابر (۱۷/۳±۵۴/۱۵) و برای ‏پسران برابر (۲۷/۳±۸۸/۱۳) می باشد بطوریکه برابری میانگین گروهها در سطح خطای ۵% ‏معنی دار است (۵%‏P<‎‏) به بیان دیگر مقیاس بسط نیز در دختران بیشتر از پسران است. همچنین ‏میزان مقیاس ابتکار در دختران در سطح خطای ۵% معنی دار گردید (۵%‏‎<‎‏۰۱۱/۰=‏P‏) بطوریکه ‏مقیاس ابتکار هم در دختران بیشتر از پسران می باشد. در بررسی میزان مقیاس انعطاف پذیری ‏دختران و پسران ملاحظه گردید که این میزان در دختران و پسران بترتیب برابر ‏‏(۴۷۱/۲±۲۵/۱۷)، (۰۱/۳±۱۱/۱۶) می باشند که با مراجعه به نتیجه آزمون ‏t‏ می توان گفت ‏مقیاس انعطاف پذیری در دختران بیشتر از پسران می باشد. همچنین در برآورد کلی خلاقیت ‏تورنس بین دختران و پسران نتیجه حاصله دلالت بر خلاقیت بیشتر دختران نسبت به پسران می ‏باشد. (۵%‏‎<‎‏۰۰۲/۰=‏P‏).‏
فرضیه فرعی ۲ : ‏
میزان خلاقیت دانش آموزان در بین پایه های مختلف تحصیلی متفاوت است .‏
‏ برای بررسی میزان خلاقیت در بین پایه های تحصیلی (اول، دوم و سوم) بر اساس تحلیل ‏داده ها مشاهده گردید که میزان خلاقیت در مقیاس سیالی در بین پایه های اول، دوم وسوم ، ‏برابری میانگین خلاقیت بین پایه های تحصیلی مورد تائید قرار گرفت بعبارت دیگر خلاقیت در ‏بین پایه های تحصیلی متفاوت نیست. (۵%‏P>‎‏).‏
فرضیه فرعی ۳ : ‏
میزان خلاقیت دانش آموزان با برخی متغییرهای دموگرافیک پاسخگویان مثل سطح تحصیلات ، ‏وضعیت رفاهی و شفل والدین ارتباط معنی داری دارد. ‏
‏ در برسی وضعیت رفاهی ملاحظه گردید که مقیاسهای سیالی، ابتکار، انعطاف پذیری و ‏خلاقیت کلی تورنس در بین طبقات رفاهی مختلف تفاوت معنی داری ندارد (۵%‏P>‎‏) بعبارت ‏دیگر وضعیت رفاهی خانواده در خلاقیت مقیاسهای ابتکار، سیالی، انعطاف پذیری تأثیر ندارد اما ‏خلاقیت مقیاس سیالی فرزندان در خانواده های رفاه بالا کمتر است .‏
فرضیه فرعی ۴ :‏
رابطه بین میزان عوامل مختلف خلاقیت دانش آموزان ( سیالی ، بسط ، ابتکار و انعطاف پذیری ) ‏و میزان نگرشهای فرزند پروری والدین ( سلطه گری ، سهل انگاری و وابستگی شدید ) متفاوت ‏است . ‏
با عنایت به نتایج حاصله در خصوص میزان خلاقیت در بین نگرش رفتاری والدین، با ‏توجه به اینکه سطوح نگرش رفتاری والدین در دو بعد نگرش متوسط و نگرش بالا محدود می ‏باشد، نتایج حاصله بیان داشت که میزان خلاقیت مقیاسهای سیالی ، بسط، ابتکار و انعطاف ‏پذیری در بین میزان نگرش رفتار والدین(متوسط و بالا) تفاوت نداشت. بعبارت دیگر خلاقیت ‏فرزندان متأثر از نگرش رفتاری والدین نسبت به فرزندان نمی باشد (۵%‏P>‎‏)‏
در بررسی ارتباط نوع نگرش والدین با خلاقیت ملاحظه گردید گه میزان پیوند آماری ‏نگرش سلطه گری و نگرش وابستگی با خلاقیت تورنس به ترتیب برابر۰٫۱۶ ،۰٫۱۴۵ میباشد ‏که این میزانها رابطه نسبتا ضعیفی را شامل میگردد. یعنی میتوان گفت والدین در نوع نگرش ‏خود نسبت به خلاقیت فرزندانشان با تردید مواجه بوده اند . و هیچ رابطه آماری بین نگرش ‏سهل انگاری والدین با نوع خلاقیت فرزندان پدید نیامده است ‏‎(p<0.05)‎‏ .‏

پیشنهادات ‏
هر تحقیق علمی علاوه بر انجام رسالت خود ، ضرورتا نیاز به ارائه طریق و پیشنهادات در مورد ‏موضوع مطالعه و موارد مشابه است تا راهنما و چراغ راه دیگر افراد علاقمند که احتمالا در آینده ‏در آن راه قدم گذاشته و یا از نتایج بدست آمده استفاده می نمایند باشد . براین اساس پیشنهادات ‏ذیل ارائه می گردد. ‏


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,