مقاله سیگار و مضرات آن

مقاله سیگار و مضرات آن

در این مطلب از سایت وطن فایل دانلود مقاله سیگار و مضرات آن را به صورت فایل ورد و  قایل ویرایش برای شما کاربران گرامی گردآوری کرده ایم که دارای ۱۵ صفحه می باشد که بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود مقاله سیگار و مضرات آن برای شما نمایش داده خواهد شد و همچنین لینک دانلود مقاله مورد نظر برای شما ایمیل خواهد شد.

ترک عادت (سیگار کشیدن- اعتیاد)
بر طبق گزارش جامعه سرطان آمریکا، حدود ۴۶ میلیون فرد بزرگسال سیگار می‌کشند. ۵۰۶ میلیون نفر آمریکائی دیگر از بیماریهای جدی ناشی از سیگار کشیدن رنج می‌برند. سیگار کشیدن با سرطان ریه، بیماریهای قلبی و تنفسی ارتباط دارد و دلیل یک سوم مرگ و میرهای ناشی از سرطان و یک پنجم مرگ و میرهای ناشی از بقیه علل به شمار می‌رود. قوانین انحصاری تنباکو و توتون و نیز اعتراضات و آموزشهای عمومی به کاهش تعداد افراد سیگاری کمک کرده است ولی هنوز ترک کردن سیگار برای افراد سیگاری به منزله نبردی سخت است. حدود ۶۲ درصد مردمی که می‌خواهند به اراده خود سیگار را ترک کنند، دوباره بدان روی می‌آورند و حتی وقتی که سیگاریها برای ترک سیگار به درمان متوصل می‌شوند حدود ۷۵% آنان دوباره سیگار می‌کشند. به مدن سالیان دراز، محققان درصد توسعه روشهائی بود‌ه‌اند تا بتوانند به سیگاریها در امر ترک سیگار کمک کنند. محصولاتی مانند بسته‌ها، آدامس و اسپری‌های نیکوتین‌دار باعث شده‌اند که برخی افراد بخوبی سیگار را ترک کنند ولی این امر برای برخی دیگر در فرار از مصرف نیکوتین هیچ ثمری نداشته است.

امید در یک آمپول (سوزن):

در حال حاضر واکسنی به نام Nicvax روی افراد سیگاری آزمایش می‌شود و یکی از معدود واکسن‌هائی است که روی انسان آزمایش می‌شود. واکسن در هشت بار تزریق آزمایش می‌شود که مریض در هر ملاقات دو تا واکسن دریافت می‌کند یعنی کل دوره بر چهار ملاقات بالغ می‌شود. از مریضان (افراد سیگاری) راجع به اثرات تزریق سؤال می‌شود مانند کاهش اشتهاء، عصبی شدن و یا کاهش تحریک و التهاب و ا ین‌ها مواردی هستند که افراد سیگاری می‌خواهند از آنها دور باشند. همچنین از بیماران خواسته می‌شود که تعداد سیگارهائی که می‌کشند را کم کنند اگر چه واکسن علائم ترک سیگار را کاهش نمی‌دهد ولی اثرات مثبت روانی ناشی از تدخین را نیز کاهش می‌دهد. این واکسن عمدتاً برای کاهش میل افرادی که بیش از حد سیگار می‌‌کشند طراحی شده است. Matsukaniu Dorothy، پزشک روانشناس دانشگاه Minnesota، بیان می‌کند که واکسن سیستم ایمنی را تحریک می‌کند و با تولید آنتی‌بیوتیک‌هائی که (آنتی‌بادی‌هائی که) از ورود نیکوتین به مغز جلوگیری می‌کنند اثر خود را اعمال می‌کند. تئوری این است که اگر نیکوتین وارد مغز شود، سیگاریها اثرات لذت‌بخش سیگار را درک نمی‌کنند و رفته رفته علاقه خود به کشیدن سیگار را از دست می‌دهند، او می‌گوید: این شبیه کشیدن سیگاری است که فاقد نیکوتین می‌باشد.


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 15

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط