صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » جغرافیا  »  دانلود تحقیق در مورد آتشفشان

دانلود تحقیق در مورد آتشفشان

دانلود تحقیق در مورد آتشفشان مقاله دانلود تحقیق در مورد آتشفشانها دانلود مقاله در مورد آتشفشان تحقیق در مورد کوه آتشفشان تحقیق درباره آتشفشانها تحقیق درباره کوه آتشفشان مقاله در مورد آتشفشان مقاله در مورد آتشفشان ها مقاله در مورد کوه آتشفشان دانلود مقاله آتشفشان مقاله درباره آتشفشان های ایران مقاله ای در مورد آتشفشان مقاله در مورد کوه آتشفشان

Research on the volcano

 

مقدمه
به طور کلی آتش فشان ها، شکاف ها یا سوراخ های در سطح زمین هستند که مواد آتش فشانی از آن ها بیرون می ریزد. اگر مواد آتش فشانی تنها از یک مجرای اصلی بیرون بریزند در اطراف مجرای خروج مخروطی به وجود می آورند، در قله مخروط عموماً حفره ای وجود دارد که به آن دهانه می گویند.
آتشفشان یک ساختمان زمین شناسی است که به وسیله آن مواد آتشفشانی (به صورت مذاب ، گاز ، قطعات جامد یاهر ۳)از درون زمین به سطح آن راه می یابند. انباشتگی این مواد در محل خروج، برجستگی هایی به نام کوه آتشفشان ایجاد می نماید.

آتشفشان یکی از پدیده های طبیعی و دائمی زمین شناسی است که در طول تاریخ زمین شناسی نسبتا بدون تغییر باقی مانده و در ایجاد، تحول و تکامل پوسته و گوشته زمین نقش اساسی داشته و دارد.

تولید مواد آتش فشانی و پدیده های مؤثر در ایجاد آتشفشان از دوره پرکامبرین تا عهد حاضر تغییر چندانی نداشته است و آنچه در این راستا تغییر کرده است، نوع دانسته ها، چگونگی اندیشیدن و نحوه بهره گیری از آنهاست.آتشفشانها پدیده های جهانی هستند و در سایر کرات منظومه شمسی به ویژه سیارات مشابه زمین یک پدیده عادی محسوب می شود و آتشفشان بی شک در کیهان نیز رخ می دهد.

همچنین پوشش سطحی ماه اغلب با سنگ های آتشفشانی پوشیده شده است و بارزترین ارتفاعات مریخ توسط آتش فشانها ساخته شده است.
فوران های فومرولی در برخی کرات مانند قمر آیو در سیاره مشتری یک پدیده عادی می باشد. زبانه های آتش و لکه های خورشیدی را جدا از ماهیتشان، می توان نوعی فوران آتش فشانی در خورشید تلقی نمود.

علم آتشفشان شناسی به مباحث نحوه تشکیل و تحول ماگما، چگونگی جابجایی و حرکت انواع مواد، گدازه ها و ماگماها و نیز تحولات آنها در اتاقک های ماگمایی، چگونگی فعالیت آتش فشان ها و گسترش مواد آتشفشانی در سطح زمین، چگونگی تحول مواد آتشفشانی و … اشاره می کند. علم آتشفشان شناسی از برخی علوم زمین چون پترولوژی ، تکتونیک جهانی، ژئوشیمی، چینه شناسی ، رسوب شناسی ، ژئوفیزیک ، کیهان شناسی و برخی دیگر از علوم تجربی مانند شیمی، فیزیک ، آمار و ریاضی کمک می گیرند.

فهرست مطالب
مقدمه ۱
مشخصات یک آتفشان ۲
اشکال آتشفشان ۲
آتشفشان در ایران ۵
مناطق آتشفشانی در ایران ۶
بزرگترین آتشفشان کرهٔ زمین ۱۲
بزرگترین آتشفشان کشف بشر ۱۲
انواع گازهای آتشفشانی ۱۳
فواید آتشفشان ۱۵
منابع ۱۹


تعداد صفحات : 19 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود