صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم انسانی » آمادگی دفاعی  »  دانلود تحقیق برای درس دفاعی ( دفاع مقدس )

دانلود تحقیق برای درس دفاعی ( دفاع مقدس )

دانلود تحقیق برای درس دفاعی ( دفاع مقدس )
بخشی از متن اصلی :
امسال هم تابستان با زیبایی ها و طراوت همیشگی خودش فرارسید و بار دیگر بحث اوقات فراغت و لزوم برنامه ریزی دقیق جهت استفاده بهینه از فرصت های خصوصاً نسل جوان را به اذهان متبادر نمود. یکی از طرح های زیبا که قطعاً نقش مهمّی را در اجرای سیاست های طرح اوقات فراغت به دنبال دارد طرح هسته فرهنگی جوان است که امسال دوّمین سال حیات خود را طی می کند. در محل استقرار اینجانب در روستای بار هم این طرح سال دوّم خود را گذراند سال گذشته نشریه برادران با نام گلزار سرخ منتشر گردید امسال هم با همین نام عرضه م گردد امید آن که مورد قبول افتد. لازم به توضیح است که در مجموع در هسته ۱۶ موضوع مورد بررسی و مداقه قرارگرفته که در متن نشریه به آن ها اشاره شده است تفاوت موضوعات امسال با سال گذشته با توجه به سال پیامبر اعظم امسال کلاسها و موضوعات رنگ و بوی رسول مدنی را داشت. انشاءالله که در دنیا از الطاف آن حضرت و در قیامت از شفاعتش بهره مند باشیم.

و من الله التوفیق
بوژمهرانی
روحانی مستقر و مسئول هسته فرهنگی جوان روستای بار
«گزارشی از تشییع جنازه سه شهید مفقود الاثر روستای بار»
باسمه تعالی
شاهدی گفت به شمعی کامشب
در و دیوار مزین کردم
دیشب از شوق نخفتم یکدم
دوختم جامه و بر تن کردم
کَس ندانست چه سِحر آمیزی
به پَرند از نخ و سوزن کردم
تو به گرد هنر من نرسی
زانکه من بَذل سرَ و تن کردم
شمع خندید که بَس تیره شدم
تا ز تاریکیت ایمن کردم
پی پیوند گهرهای تو بَس
گهر اشک به دامن کردم
خرمن عمر من اگر سوخته شد
حاصل شوق تو خرمن کردم
کارهایی که شمردی بر مَن
تو نکردی همه را مَن کردم

 

به یاد استاد شهید مرتضی مطهری که در کتاب حماسه حسینی شاهد این شعر را خون پاک شهیدان می داند که می سوزند و برای بشریت راهنمایند.
غرض از این مقاله این که سال گذشته نام نشریه را گلزار سرخ نهادیم به خاطر این که یاد و خاطره ۵۳ شهید این روستا را زنده نگه داریم. امسال هم از این نام عدول نکردیم با توجه به این مطلب که امسال تشییع روح آخرین کاروان شهدای مفقود الاثر همزمان با شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) انجام گرفت سهم شهرستان نیشابور ۷۲ شهید و سهم روستای بار ۳ شهید بود که دو نفر از این عزیزان در زادگاهشان روستای بار هم تشییع و صورت قبری در محل گلزار شهدی روستای بار به یادبود آنان درست شد.
آری زمانی جسد شهدای خونین و با مظلومیّتی وصف ناشدنی به زادگاهشان باز می گشت سال ها بعد گروه های تجسس بقایای جسد این عزیزان را می آوردند و تشییع می شد.
عشق یعنی استخوان و یک پلاک
عشق یعنی سال ها بر روی خاک
امّا این کاروان آخر فرق بسیار عجیبی با دیگر شهدا داشت حتی از همان استخوان و پلاک هم خبری نبود و عجب روزی برای تشییع روح این عزیزان در نظر گرفته شده بود روز شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا (س) فاطمه ای که هنوز هم محل قبر او مخفی است و در این روز روح شهدایی تشییع شد که محل دفن حقیقی آن ها مخفی است بر روی دست مردم تنها عکسی از این شهیدان قرار داشت شهید سید رضا حسینی فرزند سید خلیل، شهید سید رضا حسینی فرزند سید حسن که در بهشت فضل نیشابور روح مطهرش تشییع شد و شهید عبدالحسین باری
شهید سید رضا حسینی فرزند سید حسن
شهید سید رضا حسینی فرزند سید حسن در سال ۱۳۴۳ در روستای بار متولّد شد دوران ابتدایی را در روستای بار گذراند با توجه به مهاجرت پدر و مادرش به نیشابور به همراه پدر و مادر راهی نیشابور شد با توجه به هوش و زکاوت نامبرده در کارهای فَنّی مدّت ۷ سال در نمایندگی سایپا مشغول به کار گردید با شروع ایام خدمت دوره ضرورت در لشکر ۲۱ امام رضا (ع) مشغول خدمت در قسمت موتوری می شود و در هنگام نیاز به خط مقدّم جبهه اعزام می گردد و در یک درگیری به خاطر اصابت ترکش، مجروح و مدّت یک ماه در بیمارستان بستری می شود. پس از بهبودی مجدداً به منطقه اعزام و به خط مقدّم می رود و طی یک درگیری شدید با دشمن بعثی در تاریخ ۴/۴/۱۳۶۷ مفقود می گردد.
شهید سید رضا حسینی فرزند سید خلیل
شهید سید رضا حسینی فرزند سید خلیل در تاریخ ۲۲/۲/۴۸ هجری شمسی در روستای بار متولد می شود. دوران ابتدایی را در روستای بار و دوران راهنمایی را در شهرستان نیشابور سپری می کند با شروع جنگ تحمیلی جزء فعال ترین داوطلبین رفتن به جبهه می باشد ولی به خاطر کمی سن از رفتن ایشان ممانعت به عمل می آید بالاخره در اواخر سال ۶۲ پس از تلاش و کوشش موفّق به جلب رضایت پدر و مادر شده و به جبهه اعزام می گردد ایشان به عنوان نیروی امدادگر در منطقه جنوب در لشکر ۵ نصر مشغول خدمت می شود در عملیات خیبر در منطقه مجنون تا آخرین روز عملیات مشغول امدادرسانی بوده است و در اخرین لحظات جزء افراد سالم دیده شده است و طی یک درگیری شدید از طرف دشمن ناپدید و مفقود می گردد.
 

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان صفحه
سرآغاز سخن
گزارشی از تشییع جنازه سه شهید مفقود الاثر روستای بار
برخی از شوخ طبعی های جبهه
بررسی موضوعات هسته فرهنگی جوان در چهار دسته
دسته اوّل: موضوعات مرتبط با پیامبر اعظم
دسته دوّم: موضوعات کلی دینی (عقاید احکام- اخلاق)
دسته سوّم: موضوعات مرتبط با جوانان
دسته چهارم: موضوعات مرتبط با حکومت و رسانه
مصاحبه با مسئول بهداشت محیط حرفه ای بار
روایت اردو


تعداد صفحات : 32 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود