صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » فنی و مهندسی » عمران  »  دانلود تحقیق آزمون آموخته‌ها در رابطه با اسکلت فلزی و سقف‌ ها

دانلود تحقیق آزمون آموخته‌ها در رابطه با اسکلت فلزی و سقف‌ ها

دانلود تحقیق و مقالات رشته عمران و معماری با عنوان دانلود تحقیق آزمون آموخته‌ها در رابطه با اسکلت فلزی و سقف‌ ها در قالب ورد و قابل ویرایش و در ۱۴ صفحه گرد آوری شده است. در زیر به مختصری از آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است.


خلاصه تحقیق آزمون آموخته‌ها در رابطه با اسکلت فلزی و سقف‌ها
(۱-الف) : ستونهای ساختمان اسکلت فلزی
ستونها نقش انتقال بارهای وارد از تراز طبقات را به فنداسیون به صورت نیروهای فشاری ، کششی و لنگر‌خمشی به عهده دارند.

(۱-الف-۱ ) : چگونگی اتصال فولاد با بتن :
حال تنها مشکلی که بین ستون فلزی با فنداسیون بتنی وجود دارد اتصال آنها به یکدیگر می‌باشد که برای رفع این مشکل از صفحه ستون و بلت استفاده می‌شود.
(۱-الف-۲) : صفحه ستون ( بیس‌پلیت ) :
با توجه به اینکه ستون فلزی به علت مقاومت بسیار زیاد تنشهای بزرگی را تحمل می‌کند و بتن قابلیت تحمل این تنشها را ندارد بنابراین صفحه ستون ( بیس‌پلیت ) وسیله‌ای است که سطح تمام ستون با پی را افزایش می‌دهد و باعث توصیع و تقسیم تنشهایی می‌شود که از ستون به پی انتقال می‌یابد.
(۱-الف-۳ ) : میل مهار BOLT :
حال برای اتصال این صفحه ستونها و یکی کردن آن با بتن پی از میله مهار استفاده می‌شود که برای اتصال این میل مهارها و مهار آنها در بتن از میل‌گرد آجدار استفاه می‌شود و انتهای آن را خم می‌کند ، مقدار این خم و طول و قطر آنرا بسته به میزان نیرو محاسبه می‌کند ، تعداد میل‌مهارها بسته به نوع کارایی از دو عدد به بالا می‌باشد.
– طریقه نصب میل‌مهار : در ابتدا به وسیله صفحه نازکی که شبیه به بیس پلیت می‌باشد (شابلون) قسمت بالایی بلت‌ها را نگه می‌داریم و سپس بوسیله جوش کردن تعدادی تسمه یا نبشی به بالا و پایین بلت‌ها آنها را ثابت نگه می‌دارند تا مجموعه‌ای بدون تغییر شکل به دست آید سپس توسط ریسمان یا دوربین تئودولیت ولتها را طبق نقشه‌های اجرایی در جای خود با میخ‌هایی ثابت می‌کنیم تا در حین بتن‌ریزی جابه‌جا نشود.
– طریقه نصب بیس‌پلت : بعد از اتمام مراحل بتن‌ریزی و نصب بلت‌ها نوبت به نصب بیس‌پلیت می‌رسد که برای این کار ابتدا صفحه ستون را روی بلت‌ها می‌گذاریم و برای تراز‌کردن سطح تمام صفحه ستونها با استفاده از دوربین تئودولیت آنها را تنظیم می‌کنیم و فاصله خالی بین صفحه ستون و فنداسیون را با ملات ماسه سیمان نرم (گروت) پر می‌کنیم سپس مهره‌های رویی را سفت می‌کنیم.

۱-الف-۴ ) : ستونها
ستون عضوی است که به صورت عمودی در ساختمان نصب می‌شود و بارهای کف ناشی از طبقات به وسیله تیرها و شاه‌تیرها به آن منتقل می‌گرددو توسط آن به پی انتقال می‌یابد.


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود