صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » علوم پایه » شیمی  »  دانلود تحقیق آب و فاضلاب و هوا

دانلود تحقیق آب و فاضلاب و هوا

Water and air research

دانلود تحقیق آب و فاضلاب و هوا

تحقیق درس شیمی راجع به آب و فاضلاب و هوا

منابع آب آشامیدنی محله ی شما چیست؟
در کرج عمدتاً منابع آب زیرزمینی هستند . آبی که از حفر چاهها استخراج می شود یعنی از سفره های آب زیرزمینی که از این سفره ها حدود ۹۵% استفاده می شود . کمتر از ۵% آن هم مربوط به آب های سطحی می شود . (رودخانه ی کرج) حدود ۵% این آب رودخانه به کرج منتقل می شود که برای منابع آب شرب کرج استفاده می شود و مقدار زیادی از این آب به تهران منتقل می شود و از ۵% آب مربوط به کرج تصفیه و در دست مردم قرار می گیرد . این ۹۵% در تمام نقاط شهر پراکنده هستند .
کرج و گوهردشت و مهر شهر و فردیس تا محمد شهر و محدوده ی شرکت تا ماه دشت و اشتهارد در جنوب و در سمت غرب تا نظر آباد و طالقان است. چاههای آب در قدیم در بیرون از شهر حفر شده بودند ولی به علت گسترش شهرها اماکن مسکونی هم در کنار این چاهها وجود دارد.
۲- آیا این منابع آبهایشان از نظر شیمیایی و میکروبی واجد شرایط آب آشامیدنی هستند؟ بله. چون شرکت هر روز از آب ها نمونه برداری می کند و به آزمایشگاه فرستاده می شود و در آزمایشگاه بعد از آنالیز طبق استانداردهای آب آشامیدنی که وجود دارد بررسی شده و معمولا در حد استانداردهای مجاز آب آشامیدنی هستند. از لحاظ پارامترهای فیزیکی و شیمیایی و بیولوژی و در این مورد اصلا نگرانی وجود ندارد. و اگر چنانچه آلودگی مشاهده شود، بلافاصله روی آن منبع کنترل انجام می گیرد اگر خیلی آلوده باشد بعد از آن منبع از مدار خارج می شود و اگر در حد استاندارد هست با یک عمل گندزدایی که عموما کلرزنی هست آن آب و منبع ضدعفونی شده و در اختیار مردم قرار می گیرد.
۳- اوضاع سیستم آبرسانی منطقه چگونه است؟
از لحاظ سیستم آبرسانی شامل یکسری چاهها، خطوط انتقال، ایستگاههای پمپاژ و مخازن ذخیره ی آب است. به این معنی که آب از چاهها پمپاژ می شود (توسط ایستگاههای پمپاژ) و از طریق خطوط انتقال به مخازنی منتقل می شود که در بالای شهرها هست. مثلا در کرج مناطق مرتفع عظیمیه و گوهردشت است و بیشتر آب به مخازنی در این مناطق پمپاژ می شود، که این مخازن زمینی و بتنی هستند و بعد به صورت ثقلی (جاذبه ی زمین) بر می گردد توی شبکه که در بعضی مناطق هم بعد از پمپاژ آب از چاه مستقیما منتقل به شبکه می شود.
۴- چگونگی تصفیه ی آب آشامیدنی؟
روش تصفیه ی آبهای سطحی با تصفیه ی آبهای زیرزمینی به کلی فرق می کند (رفنکوئل).


تعداد صفحات : 12 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود





هشتگ : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,