حسابداری صنعتی ۱

حسابداری صنعتی ۱

بخشی از متن:
سیستم حسابداری مدیریت:
حسابداری بهای تمام شده یا به بیان بهتر بهاء cost acounting سیستمی است که به محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات ارائه شده منجر می شود . این درحالی است که سیستم حسابداری مدیریت عمدتاً بردنبال تحصیل اطلاعات بدست آمده در نتیجه استقرار سیستم حسابداری صنعتی جهت کمک به تصمیم گیریها و جهت دهی به اجرای امور و فعالیتهای سازمان های اقتصادی است.
برنامه ریزی و کنترل:
هر یک از سیستم های حسابداری صنعتی و حسابداری مدیریت اهداف خاصی را دنبال می کند که اهداف مورد نظر در حسابداری صنعتی موارد متعددی می باشد که مهمترین آن برنامه ریزی و کنترل است.
شاید در تصور بسیاری از افراد اینگونه نقش بسته باشد که مفاهیم حسابداری صنعتی فقط مخصوص واحدهای صنعتی و تولیدی است در حالیکه در واقع اینگونه نیست .
مفاهیم برنامه ریزی و کنترل را نمی توان محدود به واحدهای تولیدی نمود و تمام سازمانهای اقتصادی می توانند از آن بهره گیرند در حسابداری مدیریت اهداف زیر دنبال می شود :
۱-تامین اطلاعات مورد نظر مدیران جهت برنامه ریزی و تصمیم گیری .
۲-کمک به مدیران و رهبری و کنترل فعالیتهای تحقیقاتی .
۳-انگیزش مدیران و کارکنان برای فعالیت در راستای هدفهای سازمان 
۴- بخش و ارزیابی عملکرد واحدهای تابع مدیران و سایر کارکنان سازمان 
از حسابداری مدیریت به عنوان چتر و سایه بان شرکت یاد می کنند می توانند هر واحد اقتصادی از بلاهای معمول در امان نگه دارد.

 

مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته حسابداری
حاوی فایل ورد قابل ویرایش


فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 154

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط